תוכן שיווקי

אואזיס הטמיעה מערכת של SimpliVity בטלזר 019

המערכות הקריטיות ביותר בטלזר 019 - שהיא חברת טלקום - רצות מעל תשתית ה-Hyper Converged של SimpliVity

17/02/2016 08:26
עמוס רוזנבוים, CTO אואזיס

כתב: הילל יוסף

אואזיס הטמיעה מערכת של SimpliVity בטלזר 019. המערכות הקריטיות ביותר בטלזר 019 – שהיא חברת טלקום -רצות מעל תשתית ה-Hyper Converged של SimpliVity, כשבין מערכות אלה, ניתן למנות את מערכת חיוב הלקוחות בזמן אמת.

טלזר 019 שירותי תקשורת בינלאומיים, היא חברה ישראלית המספקת שירות שיחות טלפון בינלאומיות באמצעות קידומת הגישה 019. החברה מציעה סל שירותי תקשורת, ביניהם: קווים לטלפונים ניידים, שירותי שיחות בינלאומית ושירותי אינטרנט אלחוטיים וביתיים מתקדמים ומגוונים.

טלזר 019 החלה את דרכה בשנת 1992 תוך התמקדות במתן פתרונות תקשורת לציבור העובדים הזרים בישראל, וכיום היא החברה המובילה בתחום זה בישראל.

בהמשך דרכה, טלזר 019 החלה לספק שירותי שיחות בינלאומיות לכל ציבור הלקוחות בישראל – במחירים תחרותיים והחלה לספק גם שירותי אינטרנט ללקוחות פרטיים ועסקיים. באחרונה החליטה החברה להרחיב את סל השירותים שלה ונכנסה לשוק הסלולר, כספקית תקשורת חדשה בישראל.

המערכת של SimpliVity החליפה מערכות אחסון מסורתיות שהיו קיימות במערך ה-IT החברה, ואואזיס שימשה כאינטגרטור של הפרויקט, אשר ארך כחודשיים והסתיים בשנה שעברה.

ירון רפפורט, CTO של SimpliVity ישראל. צילום: קובי קנטור

ירון רפפורט, CTO של SimpliVity ישראל. צילום: קובי קנטור

על פי ירון רפפורט, CTO של SimpliVity ישראל, "בשל מימוש הפרויקט והטמעת המערכת, זמני הגיבוי של ספקית הטלקום התקצרו משמעותית". בנוסף, ציין רפפורט, "הפרויקט נתן מענה לגידול בנפחי האחסון של טלזר 019. כך, התקבלה יכולת גיבוי ושחזור, DR, יכולת שלא הייתה קיימת בעבר".

לדברי רפפורט, "יתרון נוסף שהתקבל מהמימוש של הפרויקט, הוא צמצום בעלויות התחזוקה של מערכת האחסון". הוא ציין כי "תועלת נוספת הייתה בהיבט הביצועים, שהזמן שלהם התקצר".

המערכת של SimpliVity נפרסה הן באתר הייצור והן באתר גיבוי. בדרך זו, נוצרה יכולת סינכרון של הנתונים סביב השעון. אואזיס מספקת לטלזר 019 שירותי IT במיקור-חוץ ואנשיה היו גם האינטגרטור של הפרויקט. לדברי עמוס רוזנבוים, ה-CTO של אואזיס טכנולוגיות, "המערכות הקריטיות ביותר בטלזר 019 רצות מעל תשתית ה-Hyper Converged של SimpliVity, כשבין מערכות אלה, ניתן למנות את מערכת חיוב הלקוחות בזמן אמת".

על פי רוזנבוים, "כחלק מהגידול בפעילות של החברה, היה גידול ניכר בצורכי ה-IO (קלט-פלט) של המערכות, ובראשן, זו של מערכת החיוב". הוא הוסיף כי "נדרשה גם יכולת למערכות הקריטיות, לצד הצורך בגיבוי ובשחזור". לדבריו, "הפתרון אותו הטמענו, של SimpliVity – הוא המתאים ביותר לצרכים של הסביבה של טלזר 019. זאת כיוון שהוא מאפשר ביצועים גבוהים, ומסב יתרונות תפעוליים. נוחות תפעולית זו באה לידי ביטוי, במקומות כמו טלזר 019 – כי המדובר בחברה 'רזה', בעל נפח מצומצם של כוח אדם. כלי SimpliVity מאפשרים לתת מענה טוב יותר לצורכי טלזר 019, אל מול השילוב המסורתי של מערכות מחשוב ואחסון".

אחד האתגרים בטרם הפרויקט, ציין רוזנבוים, "היה להבטיח רציפות והמשכיות של מערכות ה-IT של טלזר 019, בכל זמן נתון. בסיום הפרויקט טלזר 019 הגיעו למצב של גמישות תפעולית רבה יותר, בלא מגבלות גיאוגרפיות. מערך ה-IT בחברה קיבל מענה תשתיתי, עם יתירות ושרידות מובנית, ותמיכה".

בשל הטמעת המערכת, הסביר רפפורט, "אנשי טלזר 019 קיבלו ניטור ובקרה מרכזית, לצד היכולת לצמצום נקודות כשל תשתיתי ככל הניתן, עד רמת המתג".

לדברי עזריה סלע, מנכ"ל טלזר 019, "בטרם החל הפרויקט, הבנו שעלינו להטמיע פתרונות תשתית Hyper Converged, כיוון שמערך ה-IT שלנו מספק שירות עבור עשרות אלפי לקוחות, כשהשירות מסופק בו זמנית לרבים מהם. לצד אספקת השירות, יש לנו צורך לנטר אותו, ולחייב עליו בזמן אמת. הטמעת המערכת סיפקה לנו את היכולה הזו ברמה גבוהה. כעת המערכות משולבות בצורה טובה יותר, עם ניראות ברמה גבוהה יותר. ההחלטה הוכיחה את עצמה מהיום הראשון. קיבלנו יישום של פתרון העונה לכלל הצרכים שלנו, עם עמידה בלוח זמנים וצמצום עלויות תפעוליות".

אירועים קרובים