תוכן שיווקי
לקראת אירוע - אקדמיית הסייבר לבכירים, 15 בפברואר - 16 במרץ, IITC

מבוא לאבטחת סייבר

17/12/2015 14:55
מנחם ריינשמידט, מנחה אקדמיית הסייבר לבכירים

כתב: מנחם ריינשמידט

בדיחה עתיקת יומין מספרת על חובבי בדיחות וצחוקים טובים, שהקימו מועדון מספרי הבדיחות. מכיוון שכולם במועדון היו אשפי בדיחות, במקום לספר בדיחה היו מזכירים רק את המספר שלה וכולם כבר הבינו לאיזו בדיחה מתכוונים.

לאחד הכינוסים של המועדון נקלע יום אחד אדם שנכנס בטעות לחדר הלא נכון. הוא ראה שם מחזה מוזר: חבורה של אנשים זורקים לחלל האוויר מספרים שונים וכולם מתפרצים ברעמי צחוק. הוא לא הבין בדיוק במה מדובר, אבל החליט שבעצם למה שלא ינסה גם הוא את כוחו?


540 – זרק אף הוא לחלל האוויר. קריאתו התקבלה בדממה כבדה וחלק מהמשתתפים אף העיפו בו מבטים כועסים. "אדוני", אמר לו מנהל המועדון, "כאן לא מספרים בדיחות גסות".

נזכרתי בבדיחה הזאת כשהשתתפתי לפני כמה שבועות בכנס בתחום הסייבר. חלק מהמשתתפים זרקו לחלל האוויר שלל מושגים שונים ומשונים, אבל היה די ניכר שאין להם הבנה אמתית במה מדובר. מבחינתם יכול להיות שכל העניין אינו אלא בדיחה (גסה?).

בפרפרזה על אמירתו הידועה של מארק טווין, אבטחת סייבר היא משהו שהרבה מדברים עליו, אבל רק מעטים באמת מבינים במה מדובר. יש לציין שמדינת ישראל משופעת במומחי אבטחת מידע מהטובים בעולם. אך מה חלקם לגבי כלל האוכלוסיה הטכנולוגית? 5%? נניח 10%. מה עם ה-90% האחרים? גם הם הרי רוצים ונדרשים להבין בתחום הסייבר ברמות שונות של הבנה.

בקורסים והסמינרים של CASE ניתן מענה מקיף ויסודי להכשרת מנהלים בכל היבטי הסייבר הדרושים להם בעבודתם.

CASE מציעה סדרה של קורסים, החל ממבוא לתורת הסייבר ועד לנושאים פרטניים כגון Web Security,Penetration Testing ,White Hat Hacking TCP/IP Security ועוד נושאים רבים נוספים. כל מנהל יכול לבחור מהקורסים המוצעים את המעניינים אותו במיוחד ולהשתתף רק בהם.

יחד עם זאת, הקורס "יסודות אבטחת סייבר" הוא קורס מבוא לכל הסדרה כולה, וההשתתפות בו מומלצת ביותר גם לאותם שמתכוונים לקחת קורסים אחרים, מתקדמים יותר.

אנו ב-CASE  סבורים שהשלב החשוב ביותר באבטחת מידע הוא תהליך מושכל של הערכות וקבלת החלטות על ידי מנהיגי הארגון, ואותם אלה שמובילים את מערך ה-IT בארגון. כל השאר הם רק פרטים טכניים.

אירועים קרובים