תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - DRP- BCP

תכנון, הקמה ותפעול דטה סנטר בין המשכיות עסקית BCP

16/12/2015 09:12
שבתאי חנן. צילום: קובי קנטור ז"ל

בהרצאתו בכנס DRP- BCP הציג שבתאי חנן, סמנכ"ל תפעול ב-Global Data Center, את מיקומו ותפקידו של הדטה סנטר בתהליך PCP/DR, והרציפות בתפקוד כאמצעי ולהיערכות לסוגים שונים של אסונות, הכנה ויישום של אמצעים למניעת נזקים פוטנציאלים ובעיקר בתחום מערכות המידע ו/או אמצעי פיתוח וכו', על מנת לאפשר לארגון להמשיך לפעול עסקית במצב של אסון.

חנן טוען שכל דטה סנטר או חדר מחשב מחויב לספק את צרכי לקוחותיו מהיבטי הזמינות והרציפות בתפקיד, ולכן עליו לבנות מראש תהליך שיבטיח בכל רגע נתון  המשכיות ורציפות במתקן. כמו כן חשוב שיתייחס לתחום זה החל בשלב התכנון, עבור בשלב  ההקמה וההפעלה השוטפת, ובכל נקודת זמן (הפתרון הטכנולוגי וה-Tier או מרכיב אחד בפאזל).

חנן הציע להיערך לפי כל סוג מערכת בהתאם בכדי להתאים את הפתרון לצורך = משאבים בכדי להשיא את האפקטיביות והיעילות של הפתרון שיבחר.

לדעת חנן, בחירום נכון להשתמש בכלים תומכי החלטה ולא בכלים מקבלי החלטה, וכי מקבלי ההחלטות שמנהלים ברגיעה את המתקן יעשו זאת באופן הטוב ביותר בחירום במסגרת תהליך סדור ומובנה.

עוד הציג את המודל ההוליסטי (מודל ארבע רגליים המבסס על תהליך ההמרה/גישת המערכות) שפיתח, שמהווה כלי תומך החלטה המנתח את האיומים מכל הסוגים בכל נקודת זמן שעשויים לחול על המתקן, ומאידך מהווה כלי תומך החלטה לתגובה, והשימוש בו באופן נכון משלב התכנון ועד ימי ההפעלה בפועל יביא ללא ספק למזעור ולמינימום מקרים של ירידה בזמינות ו/או פגיעה ברציפות בתפקוד של המתן ובכך ימנע פגיעה בלקוחות.

עקרון המודל:
● רגל 1 – output הגדרת זמינות, יתירות, איכות ,שירות , רגולציה וביצועים.
● רגל 2 – ניתוח סיכונים, מצבים, BIA, איומי ייחוס מכל סוג שהוא – כולל תקלות טכניות וכו'.
● רגל 3 – פתרון טכנולוגי Tier , יישום והקצאת משאבים/(input).
● רגל 4 – מודל הוליסטי מובנה בנהלים לניהול אינטגרטיבי וממשקים של החברה בכל נקודת זמן אפשרית (רגיעה וחירום) לכל תרחיש אפשרי לאבטחת רציפות תפקודית (P).
● המנגנון כולל בתוכו כנגזרת בתהליכים ונהלים מוסדרים כגון – מבנה ארגוני, אסטרטגיה, ניהול, משאבים, בקרה, משאבי אנוש, מערכת ניהול תפעול, מערכת לניהול איכות, מערכת לניהול אחזקה, מדיניות ונהלי עבודה וכו'.

כחברת בוטיק, Global Data Center מתאמצת להבטיח את שביעות רצון הלקוחות באמצעות אספקת יעוץ וליווי שוטף בכל שלבי הפרויקט.

התכנון המתקדם והחדשני של מתקן Global Data Center מציע גמישות מירבית, לצורך מענה לדרישות לקוח ייחודיות, ומספק בטחון מקיף ויתירות.

המתקן ממוקם במתחם ההיי-טק בהרצליה, בקרבת ספקי תקשורת מובילים, המיקום המרכזי והאסטרטגי של החברה בהרצליה מאפשר גישה אופטימלית לכל ספקי התקשורת המובילים במדינה.

Global Data Center מעניקה מגוון רחב של שירותים, מאירוח שרתים ועד שירותי ענן.  החברה חרטה על דגלה להוביל את תחום הדטה סנטר בהיבטי הטכנולוגיה, השירותים, האיכות הזמינות, האמינות, הגמישות, האמון והכדאיות ללקוח לאורך זמן. החברה מלווה את הלקוח מהשלב הראשוני ביותר, דרך התכנון ועד למעבר הפיזי למתקן. גם לאחר המעבר, הלקוח מקבל ליווי אישי ושוטף במהלך כל חיי הלקוח באתר.

שבתאי חנן הינו בעל ניסיון רב שנים בניהול ותפעול מערכות קריטיות, בוגר שירות ארוך בחיל האוויר ובחברות גלובליות נוספות. בעברו היה שותף בכיר בהקמה פיזית ומתודולוגית ומנהלו הראשון של הדטה סנטר בטבע. 

אירועים קרובים