תוכן שיווקי
לקראת אירוע - COMMVAULT - MAKE YOUR DATA WORK FOR YOU Conference, יום ב' 16 בנובמבר, אווניו מרכז אירועים וקונגרסים, קריית שדה התעופה

האם ניתן להגן על המידע הארגוני בעידן שיתופיות הקבצים?

14/10/2015 16:05
רוני כפטל, סמנכ״ל שירותים טכנולוגיים קומוולט ישראל ואפריקה

כתב: רוני כפטל, סמנכ״ל שירותים טכנולוגיים קומוולט (CommVault) ישראל ואפריקה

מי מאיתנו לא נדרש לתת תשומת לב למידע האישי על המחשב הנייד שלו? בכל פעם שאנחנו מתקינים גרסת תוכנה חדשה, או מוסרים את המחשב לבדיקה או תיקון אנחנו נשאלים, האם המידע מגובה?

כאשר מדובר במחשב אישי ארגוני, הנושא עולה אפילו בתדירות גבוהה יותר, בעיקר מכיוון שלמידע עשוי להיות ערך עסקי אישי רב עבורנו ועבור הארגון המעסיק.


המידע הארגוני אשר נוצר ומאוחסן על התקנים ניידים מחוץ לרשת הארגונית מהווה הזדמנות אבל גם סיכון עסקי. השארת מידע ארגוני כגון מסמכים, קבצים ודואר ארגוני (PST) על ציוד נייד ומחשבים אישיים באופן לא מוגן ולא מאובטח, מהווה סיכון עסקי אשר ארגונים רבים נדרשים לנהל.

מעבר לדרישה להגנה על המידע, המידע הארגוני שמצוי על התקנים ניידים עשוי להכיל ערך עסקי רב, אך לא ניתן להגיע או להעריך ערך זה מכיוון שהמידע אינו מנוהל באופן מרכזי ואינו נגיש למנהלי מערכות המידע הארגוניים, מכיוון שהוא מצוי על מחשב נייד של משתמש רשת.

ארגונים רבים מחפשים פתרון רחב אשר מאפשר לא רק הגנה על המידע, אלא גם שיתופיות, אבטחה ויכולות חיפוש נרחבות באופן מרוכז ומנוהל.

שיתופיות הפכה להיות אחת התכונות המובילות ביותר בעולם ניהול המידע, הגידול בכמויות המידע ורמת הדיגיטליות של המסמכים שלנו דורשים יכולת שיתופיות. משתמשים רבים רגילים לפנות למגוון השירותים הציבוריים לאחסון ושיתוף קבצים. ביניהם:  גוגל (Google), דרופבוקס (Dropbox) ועוד רבים וטובים.

השימוש בשירותים הציבוריים הוא מצוין כאשר מדובר במשתמש פרטי או בסטודנט, אך כאשר מדובר במידע ארגוני רגיש בעל ערך עסקי, ארגונים אינם מרשים לעצמם לאפשר לכל עובד שהוא בארגון ליצור חשבון פרטי ולסנכרן אליו מידע רגיש. מעבר לפרצת האבטחה שזה יוצר, מדובר על חוסר שליטה על אחד המשאבים העיקריים של הארגון – המידע.

הדרך היחידה להילחם בתופעה, היא לאפשר יכולת שיתוף מאובטחת על גבי מערכות המידע הארגוניות, ובכך לאפשר לעובדים לבחור לשתף קבצים עם משתמשים פנימיים או חיצונים על גבי בסיס שרתי האחסון של הארגון ולא על שרתי ענן ציבורי מסין.

מערכות הגיבוי הארגוניות היו הראשונות לאפשר יכולת זו, מכיוון שמערכת הגיבוי סורקת ומקטלגת את המידע מהמחשב הנייד ושומרת גרסאות קבצים במסגרת מדיניות ההגנה של המידע, כך שהשיתופיות שלו היא טבעית מאין כמותה ואינה דורשת נפחי אחסון כפולים.

טכנולוגית ה-Edge של קומוולט מאפשרת לארגונים לנהל את הסיכון ולאפשר את הניידות והשיתוף של המידע באמצעות פתרון תוכנה ארגוני המאפשר הגנה יעילה על הנתונים תוך כדי יכולת אבטחה ושיתוף נדרשים.

מעבר למענה על הצורך המיידי להגנה ושיתוף מידע, מערכות אלו מאפשרות לחסום גישה למידע, חיפוש מתקדם מונחה תוכן וכן יצירת דו"חות מצאי ושימוש. ארגונים רבים כבר מיישמים פתרונות אלו והם מוכחים בשטח. בכנס הלקוחות של החברה יוצגו הפתרונות, וזו הזדמנות מצוינת ללמוד מאלו שכבר הטמיעו את הפתרון ולקבל החלטות חשובות.

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים