תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - אמת מיחשוב

ההמלצות העדכניות של נטאפ למנמ"רים בישראל

20/07/2015 12:31
גיא רחמים, סמנכ"ל טכנולוגיות בנטאפ ישראל

כתב: גיא רחמים, סמנכ"ל טכנולוגיות בנטאפ (NetApp) ישראל

דמיינו שיכולות ניהול המידע שלכם היו עקביות – גם בענן הפרטי וגם בענן הציבורי. נשמע לכם אוטופי? למעשה החזון הזה אפשרי בעזרת תפיסת מארג הנתונים (Data Fabric) שמציעה נטאפ. מארג הנתונים מאפשר למרכז הנתונים הקיים שלכם לשכון בענן, כך שתוכלו בקלות לשתף אפליקציות בקרב עננים שונים ולהניע את הנתונים שלכם למקום הטוב ביותר. הנקודה החשובה ביותר כאן היא שאינכם צריכים יותר להיות מוגבלים לספק ענן אחד. במקום זאת, תוכלו להניע עומסי עבודה מענן אחד למשנהו בהתבסס על רמת השירות, העלות, והיכולות הדרושות לתוצאות העסקיות שלכם. מארג הנתונים מאפשר לכם לנהל את מערכות המידע של הארגון ברוגע ושמירה על חסכון בעלויות, תוך העברה יעילה של מידע והתמקדות באפליקציות חשובות, קידום חדשנות, ויעילות.

בהתאם לתפיסה זו, בנויה אסטרטגיית הענן של נטאפ ממספר רבדים. ברובד הראשון והמרכזי ניתן למצוא את פתרונות האחסון על בסיס טכנולוגיית פלאש, פתרונות אחסון שיכולים להיות משולבים בתשתית הקיימת של החברה או להחליפה. שימוש בטכנולוגיית פלאש הוא הרבה יותר ממציאות עכשווית ובחירה זו יכולה להניח את היסודות לפעילות IT נכונה יותר ולהוסיף להצלחה העסקית של הארגון. הרובד השני הוא הענן ההיברידי כאשר כאן אנו מכירים בחשיבותם של ספקיות ענן מרכזיות כמו גוגל (Google), מיקרוסופט (Microsoft), ואמזון (Amazon) ויודעת לעבוד בשיתוף פעולה איתם. הרובד השלישי הוא מערכות אחודות, והרובד הרביעי הוא אחסון מוגדר תוכנה SDS (ר"ת Software Defined Storage), המקום בו הענן וניהול הנתונים בארגון פוגשים זה בזה.

באופן דומה אנו ממליצים למנמ"רים לאמץ מספר כללים בבואם לקדם את הידע העסקי של הארגון שלהם. בימינו כל ארגון מתמודד עם נפחים גבוהים של נתונים כמו התנהגות לקוחות, ניתוח מותגים, מכירות, ועוד. בזמנים בהם הניידות גוברת יש אפילו צורך להתמודד עם נפחים גדולים יותר של נתונים מדי יום. כך לדוגמא, ארגון בתחום המזון יכול להבין בצורה זו טוב יותר את שרשרת ההיצע והביקוש תוך מעקב אחרי חומרי הגלם, ניתוח הייצור, שמירה על כללי בטיחות ובריאות, התאמה למחירי השוק, ועוד. כל אלו יעזרו למנף את הרווח של הארגון ויאפשרו לו גם לחזות את מהלכיו בעתיד, בסביבה עסקית שקשה מאד לניבוי.

שינוי תפקידו המסורתי של המנמ"ר

ארגונים נוטים להתייחס בימינו לנתונים כאל ידע בלבד בזמן שהם צריכים להתייחס אליהם גם כאל מנוף צמיחה. ארגונים שיצליחו הם ארגונים שישכילו להבנות נתונים ולנתח אותם בצורה נכונה. מהירות הטיפול בנתונים חשובה בכל גודל ארגון שהוא והיא גם מקלה על היחסים בין הארגון לבין הלקוחות שלו. לכן אנו ממליצים למנמ"רים לעודד קישוריות עם הלקוחות מצד אחד והסמכה של העובדים המשתמשים מצד שני, להבין שחדשנות לא מתרחשת בוואקום ושיש להתאים אותה לדרישות הארגון, ולהתאים את המכונות החכמות כך שיסייעו בהשגת יתרון תחרותי משמעותי ויעודדו הקשבה לשוק.

מעבר לענן משנה את התפקיד המסורתי של המנמ"ר. במקום לעבוד על שרתים קיימים, הוא מקבל הזדמנות לשלב את הפעילות שלו בכל מחלקה בארגון ולהשפיע על הצורה שבה הארגון פועל ועל האופן שבו תופסים העובדים של הארגון את המקום שבו הם עובדים. כך יכול הענן להפוך את תפקיד המנמ"ר מתפקיד שדורש משאבים לתפקיד שבפועל דווקא יוצר ומפנה משאבים לארגון.

עידן הענן הממוקד בתפקודי ה-IT  רק מתחיל. העתיד שלכם יהיה כנראה בנוי מכמה ספקי ענן, שיתקשרו זה עם זה לפי הצורך במארג שמאחד את כל הנתונים. אנו קוראים לכם להפעיל את הדמיון שלכם ולחשוב כיצד אפשר לשנות תפיסות קיימות של העברת מידע בארגון שלכם לצורך מעבר לאחסון מתאים ולשדרוג בענן.

אירועים קרובים