תוכן שיווקי
לקראת הכנס השנתי של העמותה לניהול פרויקטים בישראל, PMI ב-3 ביוני

גלית יסקרביץ'-טיץ, PMI: "יש לקדם את הערך שניהול פרויקטים, תוכניות ופורטפוליו נותן להשגת תוצאות עסקיות"

29/04/2015 17:06
PMI

כתב: הילל יוסף

"אנו רוצים לחזק את הקשר בין PMI סניף ישראל לתעשייה ולגורמי ממשל בישראל, על מנת לקדם את הערך שניהול פרויקטים, תוכניות ופורטפוליו נותן להשגת תוצאות עסקיות ומאפשר לחברות להיות בעלות ביצועים גבוהים, שאחוז הפרויקטים המצליחים בהן גבוה", כך אמרה גלית יסקרביץ'-טיץ, סגנית נשיא לקשרי תעשייה וממשל ב-PMI.

יסקרביץ'-טיץ התראיינה לקראת הכנס השנתי של העמותה לניהול פרויקטים בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, יתקיים ביום ד', 3 ביוני, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. לצד פעילותה בעמותה, בהתנדבות, יסקרביץ'-טיץ מנהלת את חברת Leadera, העוסקת בייעוץ מתודולוגי והדרכות לניהול פרויקטים.

"היחידה שאני עומדת בראשה ב-PMI ישראל", אמרה, "היא חדשה יחסית, הוקמה לפני שנה ומטרתה היא חיזוק המקצועיות של מנהלי פרויקטים".

"אנחנו מציעים לחברי העמותה כמה יוזמות", ציינה יסקרביץ'-טיץ. "האחת, פורומים מקצועיים, מפגשים המתקיימים סביב תחום מסוים, ואשר מאפשרים שיתוף של ניסיון בארגונים שונים, בד בבד להרחבת מעגל ההיכרויות והרישות החברתי (נטוורקינג). ככה אנו מייצרים עבור החברים קידום ערכים החשובים להם. הם נפגשים לאחר מכן גם מעבר למפגשים הפורמליים. קהל היעד של הפורומים הוא העוסקים בניהול פרויקטים וגורמי ניהול פרויקטים, העובדים לצד או בהתממשקות למנהלי הפרויקטים".

"עד כה", אמרה יסקרביץ'-טיץ, "הקמנו שני פורומים ובכוונתנו להשיק פורומים נוספים. פורום אחד נקרא 'ניהול פרויקטי בינוי תשתיות, אותו מובילים אוריאל פליס, סגן נשיא PMI ישראל ומנכ"ל שער ניהול פרויקטים ומכרזים, לצד אבי גרוסמן, גם הוא סגן נשיא PMI, ומנהל יחידת הפרויקטים במקורות".

בפורום, סיפרה, "היו כמה מפגשים בנושאים שונים בבינוי ותשתיות: לדוגמה מפגש ברכבת ישראל, על ניהול פרויקטי תשתית בשיטת תורת האילוצים, ומפגש אחר בנתיבי ישראל, בו שמענו איך נראה ניהול פרויקטים בישראל מנקודת מבט חיצונית".

גלית יסקרביץ'-טיץ, סגנית נשיא לקשרי תעשייה וממשל ב-PMI

גלית יסקרביץ'-טיץ, סגנית נשיא לקשרי תעשייה וממשל ב-PMI

פורום שני, אמרה, "הוא פורום תכנון ובקרה בגופים פיננסיים, אותו מובילה לצדי נטע רובינשטיין, מתנדבת PMI ישראל ו-PMO בכללביט, יחידת ה-IT של כלל. בפורום זה מבקרים בכל פעם בארגון של חבר פורום, המתאר כיצד מתבצע ניהול פרויקטים אצלם בארגון. התארחנו בבנק דיסקונט ובבנק הפועלים, והמפגש הקרוב יתקיים ב-AIG".

"יוזמה נוספת היא סיורים מקצועיים, שכבר החלה ותימשך, בסיועה של תמי פרץ, סגנית נשיא PMI ו-PMO במכתשים אגן", סיפרה יסקרביץ'-טיץ. "ארגונים ברחבי הארץ מארחים את חברי העמותה ומספרים על פן ניהול הפרויקטים הקורה אצלם. הרעיון הוא להעשרה מקצועית ובנצ'מארק, כולל סיור פיזי. כך, סיירנו למשל במפעלי ים המלח, בתחנת הכוח אורות רבין של חברת החשמל, בעת הדעת ובמקומות רבים נוספים".

עוד אמרה יסקרביץ'-טיץ כי "אנו משתפים פעולה עם איגודים ועמותות מקצועיות בנושאים המשיקים לניהול פרויקטים, לטובת ערך מוסף, היכרות וחשיפה הדדיים. כך, לדוגמה, בכנס השנתי שערך אילט"ם, איגוד משתמשים ישראלי בטכנולוגיות מתקדמות במערכות משולבות עתירות ידע, התקיים מושב עם הרצאות מטעמנו ובכנס שלנו יתקיים מושב בנושא הנדסת מערכת וניהול פרויקטים. מירב פיצ'וטו, סגנית נשיא PMI ישראל ו-PMO במוריה- החברה לפיתוח ירושלים, מובילה את הקשר מולם".

היא הוסיפה כי "יש לנו שיתוף פעולה עם גורמי ממשל לקידום סטנדרטיזציה בניהול פרויקטים ואימוץ תקנים רלוונטיים, ובראשם ה-PMBOK".

"המוטיבציה שלי להקמת התחום הייתה מתוך הצרכים שלי כמנהלת פרויקטים ויועצת", סיכמה יסקרביץ'-יטץ. "אני רואה איך אני נדרשת כל העת להתמודד עם סוגיות חדשות ולהתעדכן בידע, בפתרונות מתקדמים ובאופן בו מתמודדים ארגונים אחרים עם אתגרים בתחום. המקום הזה מהווה מוקד ידע ומקצועיות ומאפשר לי להביא ללקוחות שלי פתרונות עדכניים לצרכים הספצפיים שלהם בניהול פרויקטים".

להרשמה לכנס לחצו כאן.

PMI

אירועים קרובים