תוכן שיווקי

לקראת כנס Data Center 2015 ב-19 ינואר | קובי אבקסיס, Tif-all: "חדר השרתים הוא לב הארגון וצריך לדעת לתחזק אותו בשגרה ובמעברים"

18/01/2015 14:07
קובי אבקסיס, מייסד ומנכ"ל Tif-all

"חדר השרתים והדטה סנטר הם לב לבו של הארגון, וצריך לדעת לתחזק אותם בשגרה ובזמן המעבר של הארגון לאתר אחר", כך אמר קובי אבקסיס, מייסד ומנכ"ל Tif-all, המובילה בתחום המעברים הטכנולוגיים והתפעוליים. אבקסיס אמר את הדברים לקראת השתתפות Tif-all בכנס Data Center 2015 שעורכת קבוצת אנשים ומחשבים. "הקושי של ארגונים להפיק את המיטב מחדרי השרתים, חדרי המחשבים והדטה סנטרים שלהם נובע מחוסר תשומת לב לשני היבטים קריטיים – תחזוקה פיזית של מרחבים אלה והקפדה על העברה מושלמת של הציוד כאשר הארגון מעתיק את מקומו לאתר אחר", ציין.

"לא רבים יודעים זאת, אך תחזוקה לקויה והזנחת הניקיון של חדרי שרתים, חדר מחשבים ודטה סנטרים אחראיות לנזקים חמורים לציוד וליכולותיהם הטכנולוגיות והעסקיות של ארגונים", הדגיש מנכ"ל Tif-all. "לא אחת אנו רואים ארגונים שמשקיעים כמויות גדולות של כסף וזמן בתחזוקה ובהשבחה של הנתונים, אך אינם מקפידים על תחזוקה פיזית. כך, למשל, רבים אינם יודעים שהצטברות לכלוך דוגמת אבק בחדרים אלה אף יוצרת קצרים חשמליים ועלייה בטמפרטורת העבודה של השרתים. הצטברות כמויות גדולות של לכלוך על גבי ציוד טכנולוגי מחריפה במיוחד במהלכים של מעברים טכנולוגיים בהם מתמחה Tif-all, שסביב ביצועם נעשות עבודות בינוי ושיפוץ באזורי חדרי המחשבים, השרתים והדטה סנטרים".

כדי לתת מענה לבעיה זו, מכריזה Tif-all לקראת כנס Data Center 2015 על שירות חדש ללקוחות קיימים וחדשים, המציע ניקוי חדרי שרתים, חדרי מחשבים ודטה סנטרים בהתזת קרח יבש במהירות גבוהה (Dry Ice Blasting) בטכנולוגיית DICC. לצורך כך, גיבשה החברה שיתוף פעולה וחתמה הסכם בלעדי עם קלין קור טכנולוגיות, המתמחה באחזקה ושיקום נזקי אש, מים וטבע לציוד טכנולוגי רגיש. על מנת להיערך לשירות החדש, הוטסו אנשי צוות של Tif-all לדנמרק, שם עברו בחודשים האחרונים הכשרה והתמקצעות מיוחדת לניקיון חדרי שרתים בטכנולוגיית DICC והחברה עברה לצורך פעילות זו הסמכה בתקן ISO 9001.

הניקוי היסודי והמהיר שמאפשרת טכנולוגיית DICC מביא להורדת הטמפרטורה של חדר השרתים כולו, על ציוד המחשוב והבקרה המצוי בו, לצורך חסכון באנרגיה הנדרשת למיזוג ולחשמל והארכת חיי הציוד.

שיטת התזת קרח יבש במהירות גבוהה זכתה להכרה מסחרית ונמצאת בשימוש נרחב באירופה ובארצות הברית מזה כ-20 שנים, בזכות האוניברסליות והרווחיות שלה. בניגוד לשיטות אחרות, פתיתי קרח יבש אינם שורטים, אינם פוגעים במשטח עצמו ואינם משאירים פסולת משנית. הפתיתים מכילים אנרגיה קינטית ואנרגיה תרמית סמויה המייעלת את תהליך הניקוי. בטכנולוגיה של ניקוי בקרח יבש לא נעשה שימוש בממיסים כימיים, חומרי ניקוי סינטטיים או חומרים דליקים. במהלך העבודה לא נוצרים אדים מסוכנים או פסולת רעילה. חלקיקים מוצקים של הלכלוך שהוסר מפונים ואילו הפחמן הדו-חמצני מתאדה לאטמוספירה.

רמת האפקטיביות של שיטת DICC עולה על שיטות מתחרות בעולם. בין הפרויקטים מהם נהנו חברות ישראליות בשיטה זו ניתן למנות את טבע, שניקתה באמצעותה דטה סנטר; EMC, שניקתה דטה סנטר וחוות שרתים בהרצליה; אקסטרים IO, שניקתה חוות שרתים, דטה סנטר ומעבדות בגליל ים; ולקוחות רבים אחרים.

אירועים קרובים