בבריטניה מבקשים לאמץ תוכנית "כלכלת שיתוף" לעידוד היזמות

התוכנית תפסה מקום מרכזי בוועידה של המפלגה השמרנית שנערכה בסוף השבוע בבירמינגהם

בדרך לכונן אומה של יזמים: כלכלת שיתוף. אילוסטראציה: BigStock

במסגרת השאיפה לכונן "אומה של יזמים" – חלק חשוב בתוכניות הצמיחה של הקואליציה בבריטניה – עתידה הממשלה לבצע בחינה יסודית של כלכלת השיתוף בבריטניה, על מנת לעודד את מגזר ההיי-טק בלונדון ולהגדיל את מספרם של היזמים העצמאיים.

התוכנית תפסה מקום מרכזי בוועידה של המפלגה השמרנית שנערכה בסוף השבוע בבירמינגהם,  בה הכריז שר העסקים והארגונים מאט הנקוק על מחקר מקיף של כלכלת השיתוף והדרכים שבה יוכלו העסקים בבריטניה לקחת בה חלק. הנקוק מבקש להפוך את בריטניה, עד תום כהונתו, למרכז עולמי של כלכלת השיתוף.

המונח "כלכלת שיתוף" מתייחס לעסקים דוגמת האתר להשכרת דירות נופש כגון Airbnb, או מועדון הרכב Zipcar – עסקים המבוססים על מודל שבמסגרתו אנשים פרטיים מציעים להשכיר לאחרים נכסים, זמן או מיומנויות תמורת תשלום. כך יכולים המשתמשים להפיק את המרב מהנכסים שבבעלותם, וחברות יכולות לצמוח ללא השקעות כבדות.

על המחקר יופקד דבי ווסקואו, מנכ"ל Love Home Swap, המועדון הגדול בעולם לחילופי בתים. המטרה היא להגדיר את המושג "כלכלת שיתוף", לבחון את היתרונות האפשריים לכלכלת בריטניה, וגם לסמן את האיומים האפשריים על תעשיות קיימות. כן ייבדקו הקשיים שמערימים הרגולטורים על כלכלת השיתוף. את הדוח תגיש ווסקואו עד חודש דצמבר.

יצוין כי גישה זו, של אימוץ כלכלת השיתוף, עומדת בניגוד בולט למדיניות במקומות אחרים בעולם – בניו יורק ובסן פרנסיסקו, למשל, האשימה השדולה של בתי המלון את Airbnb בסיוע לשוק אפור של "בתי מלון לא חוקיים" תוך התחמקות מתשלום מס.

הנקוק ציין כי "מודלים עסקיים אלה מאפשרים להגדיל את ההכנסות של משקי הבית ומסייעים למדינה לשגשג. אני מבקש לוודא שבריטניה תתייצב בחזית הכלכלה הזו, ותתחרה בסן פרנסיסקו על הזכות להיות בית לחברות סטרט-אפ צעירות".

אוליביה גרמילון, מנכ"ל Airbnb באירופה, מסר כי "כלכלת השיתוף היא תופעה שעשויה לחולל מהפכה בכל היבט בחיינו. אנו מקדמים בברכה את הצעדים של הממשלה ליצירת מסגרת מתקדמת ושיתופי פעולה שיסייעו למצות את הפוטנציאל בבריטניה".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים