ויסטקס מתחילה לפעול בישראל ומחפשת טכנולוגיות ישראליות

חברת התוכנה האמריקנית ויסטקס (Vistex) נכנסת לראשונה לפעילות בישראל לטובת איתור טכנולוגיות, באמצעות תוכנית חדשנות פתוחה וייחודית ● בין האתגרים שיוצבו: ניהול זכויות יוצרים ותמלוגים וקשר מול מפיצים וקמעונאים

חברת התוכנה האמריקנית ויסטקס (Vistex) נכנסת לראשונה לפעילות בישראל באמצעות תוכנית חדשנות פתוחה. אורי בן-פורת, בכיר לשעבר בשיכון ובינוי, שייסד את תוכנית החדשנות בישראל, מייצג את ויסטקס בישראל.

החברה, שקיבלה לאחרונה השקעה של יותר מ-100 מיליון דולר מקרן ההשקעות Accel-KKR, בחרה בישראל להשיק פלטפורמה חדשנית לקשר עם מפתחים ויזמים, בחיפוש אחר טכנולוגיות בתחומי הבינה המלאכותית, שנועדו לייצר פתרונות חדשניים לאתגרים אמיתיים של לקוחות החברה.

ויסטקס מפתחת פתרונות אנליטיים לאסטרטגיות שוק לחברות הגדולות בעולם. עם לקוחותיה נמנים תאגידי ענק, בהם פוקס המאה ה-20, MGM, סיסקו, סוני, קוקה קולה, בוש, בארילה, אדובי, פאראמונט ועוד. החברה מעסיקה כיום יותר מ-1,600 עובדים והיא בעלת הכנסות שנתיות של יותר מרבע מיליארד דולר.

בשלב הראשון מדובר באתר אינטרנט ייעודי, שבו תחשוף ויסטקס אתגרי לקוחות ומסדי נתונים המדמים נתונים של לקוחותיה בשני תחומים עיקרים: ניהול מדיה וזכויות יוצרים, וניהול אסטרטגיית ריטייל. יזמים וסטארט-אפים בכל השלבים מוזמנים להיכנס לאתר ולהוריד את הנתונים, ולבחון את האתגרים הטכנולוגיים-עסקיים שמוצגים שם ולספק רעיונות לפתרונות אפשריים – הרעיונות יכולים להיות בכל שלב של פיתוח, גם רעיון גולמי וראשוני יכול לייצר אפשרות למסלול ברור למסחור מוצרים לחברות ענק בארה"ב, תוך קשר עם חברות ענק בתחומי המדיה ומוצרי הצריכה.

הרעיון להשיק את הפלטפורמה בישראל עלה בעקבות ביקור של מנכ"ל ומייסד ויסטקס, סנג'אי שאה, בישראל. שאה ביקר במרכזי החדשנות בישראל והתלהב מרוח ההמצאה והאנרגיה של היזמים הישראלים. בהמשך פותח הרעיון להקים את פלטפורמת החדשנות הפתוחה של החברה דווקא בישראל ולתת ליזמים ולסטארט-אפיסטים אפשרות לקשר ישיר ופתוח עם החברה באמצעות הפלטפורמה האינטרנטית.

האתגרים העיקרים שיוצגו בפלטפורמה החדשה:

ניהול זכויות יוצרים ותמלוגים: מדובר באתגר עצום עבור חברות המדיה הגלובליות. חברת ויסטקס עובדת עם ענקיות מדיה, שמחפשות כלי אנליטי המבוסס Predictive Analytics למכירת סרטים, סדרות ותכנים.

קשר מול מפיצים וקמעונאים:כאן מחפשת ויסטקס עבור לקוחותיה טכנולוגיות לבניית מודלים שימליצו לחברות על אסטרטגיית שוק – איך לתמחר, אילו אחוזי הנחה להעניק, אלו מבצעים להציע ללקוחות, אופטימיזציה של תוכניות תגמול לאנשי מכירות ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים