"אוטומציה בבדיקות – המענה למצוקת מקצוענים בתחום"

"הצורך באוטומציה של בדיקות גדל כל הזמן, בשל הרצון לקצר את תהליכי ההגעה לשוק", אמר עומר דרור, מנהל V-NESS, חטיבת הבדיקות של נס

עומר דרור, מנהל V-NESS , חטיבת הבדיקות של נס. צילום: יח"צ

"עולם בדיקות התוכנה מצוי במצב של מחסור אדיר במקצוענים בתחום. המענה לכך הוא אוטומציה", אמר עומר דרור, מנהל V-NESS, חטיבת הבדיקות של נס.

בראיון לאנשים ומחשבים הוא ציין כי "עולם הבדיקות ניצב בפני כמה אתגרים: הצורך באוטומציה של בדיקות גדל כל הזמן, בשל הרצון לקצר את תהליכי ההגעה לשוק (TTM). פעם, מרווחי הזמן בין שחרור גרסאות היו של חודש או רבעון. כיום, בארגונים קטנים כגדולים, פרק הזמן בין הגרסאות עומד על שבועיים בממוצע, ובארגונים שמערכי הפיתוח שלהם אג'יליים, גרסה חדשה עולה פעמיים-שלוש בשבוע".

"לכן", אמר דרור, "ארגוני הפיתוח והבדיקות חייבים להכניס אוטומציה לתהליכי הבדיקות. הסיבות לאוטומציה הן קיצור זמנים וטווחי הגעה לצרכן, לצד ניצול מירבי של משאבי מעבדות הפיתוח והבדיקות – סביב השעון".

"חשוב להדגיש", ציין, "שמטרת האוטומציה איננה לחסוך בעלויות הבדיקות, אלא לקבל ערכים אחרים, ההכרחיים בעידן הדיגיטל. ארגונים לא מעטים חושבים שהאוטומציה תביא לחיסכון בידיים עובדות – ולא היא. יש להריץ בדיקות רבות מסביב לשעון, לשפר את אחוז כיסוי הבדיקות ולהגיע לקצוות אליהם לא מגיעים במסגרות הרגילות – עם שיפור האיכות והקטנת סיכונים".

"אתגר נוסף הוא מורכבות האוטומציה, שדורשת יכולות פיתוח גבוהות מצד הבודקים", אמר. "לצערנו, יש מעט מאוד בודקי ומפתחי אוטומציה טובים. המפתחים מעדיפים לעסוק בפיתוח ולא בבדיקות, וזה יוצר מחסור חמור בכוח אדם מקצועי. כך, נוצר מצב בו פעמים רבות ארגונים נאלצים להתפשר על איכות וניסיון אנשי האוטומציה, או שהם מוותרים על הכנסת האוטומציה שנדרשת. לאור הביקושים, לא פעם מפתחים צעירים מתחילים בבדיקות אוטומטיות, צוברים ניסיון ואז עוזבים ומחפשים משרות קוסמות בעולם הפיתוח. כך הארגון ניזוק כפליים".

"עבודת המלקחיים" של נס

דרור הסביר כי "אנחנו, בנס, עושים מעין 'עבודת מלקחיים'. מחד, יש לנו צוות מומחי אוטומציה חזק ו-ותיק, שבוחן כל הזמן כלים ופתרונות בשוק. הצוות מפתח תשתיות ומתודולוגיה על בסיס אותם כלים ומנגיש אותם לצוותים בשטח, לטובת פיתוח אוטומציה מהירה, פשוטה וקלה לתחזוקה. מאידך, כדי לתת מענה להכשרת מפתחי אוטומציה טובים, פתחנו תכנית הכשרה ייעודית עם שותף עסקי שלנו, אלוויישן (Elevation Academy)".

"יחד", הסביר, "אנחנו עורכים בוטקאמפ למשך 3.5 חודשים. קיבלנו 25 חניכים, מתוך מאות רבות של מועמדים. המשתתפים הם אקדמאים שלמדו מקצועות ריאליים – פיזיקה, מתמטיקה וחשמל, ואנחנו מסבים אותם למפתחי אוטומציה. ההכשרה כוללת התנסות מעשית לאורכה. המחזור הראשון יסתיים בדצמבר הקרוב. הבוגרים ישתלבו בפרויקטים בחטיבת הבדיקות שלנו והאחרים ייקלטו אצל לקוחות".

לדבריו, "אחד מיתרונות הבוטקאמפ הוא שאנחנו מממנים את עלויות ההכשרה תמורת התחייבות של העובדים שנקלוט אותם לעבוד אצלנו למשך שנתיים לפחות. זה מבטיח ללקוחות הארגוניים שלנו יציבות ומקצועיות".

דרור הוסיף כי "אנחנו מפתחים תשתיות ומביאים טכנולוגיות מעניינות לשוק. כך, יש לנו פתרון המאפשר בניית תהליכים אוטומטיים ותהליכי DevOps בצורה פשוטה יותר. יש לנו גם פתרון של שותף עסקי שלנו, שפיתח מערכת אוטומציה ויזואלית, שמאפשרת לאנשי QA, אוטומציה ו-DevOps לבנות תהליכים מורכבים בקלות. הפתרון מייצר ויזואליזציה של התרחישים ותרשים זרימה שמורכב מאבני בניין, וחוסך עד 80% מזמן כתיבת הסקריפט. פתרון אחר, אף הוא של שותף עסקי שלנו, משלב אלגוריתמי בינה מלאכותית במסגרת מערך הבדיקות האוטומטיות. האלגוריתמים מאפשרים תחזוקה קלה של מערכי אוטומציה גדולים ומקטינים מאוד את ההשפעה של שינויי ממשק המשתמש במערכות הנבדקות".

"אנחנו מכפילים את ההשקעה שלנו בפיתוח תשתיות בדיקה אוטומטיות ובונים פתרונות שיקצרו את משך הזמן של מימוש פרויקטים בתחום האוטומציה", סיכם דרור. "בשבועות אלה אנחנו מסיימים את השיבוצים של בוגרי המחזור הראשון לתחום פיתוח האוטומציה, ונפתח מחזור נוסף של הכשרת מפתחי אוטומציה בתחילת 2020".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים