סאפ השיקה בתל אביב אקסלרטור לסטארט-אפים

תכנית ה-Foundry של החברה מתקיימת בשמונה ערים בעולם ופונה לסטארט-אפים בשלבים המוקדמים, שמפתחים פתרונות לארגונים על בסיס תוכנה כשירות ● המחזור הראשון בתל אביב כבר החל, והחברה צפויה לקיים שני מחזורים נוספים בשנה הבאה

מימין: אלכסה גורמן, מנהלת תכנית SAP.io Foundry ב-EMEA, ואורנה קליינמן, מנכ"לית מרכז הפיתוח של סאפ בישראל, משיקות את התכנית בתל אביב. צילום: אמיר לוי

סאפ השיקה היום (ג') בתל אביב את האקסלרטור שלה, SAP.io Foundry, שמיועד לסטארט-אפים שמפתחים פתרונות לארגונים על בסיס של תוכנה כשירות (SaaS), ושהטכנולוגיה שלהם יכולה להתממשק עם הפתרונות של החברה הגרמנית. התכנית הראשונה של המיזם החלה בחודש זה ותסתיים בדצמבר, ובכוונת החברה לקיים שני מחזורים בכל שנה. בסאפ כבר עובדים על המחזורים שיתקיימו בשנה הבאה, ומחפשים חברות. כל מחזור מיועד לחברות מתחום אחר, כשהפעם משתתפים בו סטארט-אפים בתחום הדיפ טק.

SAP.IO נוסדה לפני שנתיים וכוללת, מלבד האקסלרטור, זרוע השקעות בחברות בשלבים מוקדמים. בין 24 החברות שסאפ כבר השקיעה בהן במסגרת זו נכללים ארבעה סטארט-אפים ישראליים. תכנית ה-Foundry היא הזרוע השנייה של SAP.io, וגם היא מתמקדת בחברות בשלבים מוקדמים, אם כי כאלה שכבר ביצעו בדיקת היתכנות. סטארט-אפים שמתקבלים לתכנית מקבלים גישה לטכנולוגיה של סאפ ולמידע מבסיס הנתונים הרחב שלה (ותורמות נתונים לסאפ), כמו גם הדרכה על ידי מנטורים מהחברה ומחברות אחרות, וגישה ללקוחות שלה ברחבי העולם ולחברות הנוספות שמשתתפות ברשת של ה-Foundry.

תל אביב היא אחת משמונה ערים שבהן מתקיים האקסלרטור, כשהאחרות הן סן פרנסיסקו, ניו-יורק, ברלין, פריז, מינכן, טוקיו וסינגפור. בכל אחת מהערים מתמקדת התכנית בחברות מתחום אחר.

אלכסה גורמן, סמנכ"לית בכירה ומנהלת התכנית ב-EMEA, אמרה במסיבת העיתונאים שקיימה החברה להשקת התכנית כי "אנחנו רוצים לבנות אקו-סיסטם פתוח של פתרונות של סטארט-אפים ושל סאפ". לדבריה, סאפ מרוויחה בכך שהיא מקבלת "גישה לחברות המשתתפות, כמו גם לטכנולוגיות שלא בהכרח נפתח בעצמנו".

אורנה קליינמן, מנכ"לית מרכז הפיתוח של סאפ בישראל וסגנית נשיאה בכירה בחברה לטכנולוגיה ולחדשנות בתחום הענן, ציינה כי "אחד האתגרים הגדולים עבורנו בעשיית דברים עם סטארט-אפים הוא להיות מהירים וגמישים. קשה מאוד לסטארט-אפ קטן בשלב מוקדם ליצור קשר עם ארגונים גדולים, להבין מה חסר להם ולהגיע לשיתוף פעולה. אנחנו מסייעים להם בכך".

הסטארט-אפים הישראליים שמשתתפים בתכנית

שבע חברות משתתפות במחזור הראשון של ה-Foundry בתל אביב, כאשר רבות מהן מנוהלות על ידי נשים, או שיש לפחות אישה אחת בצוות הבכיר שלהן. שלוש מבין השבע הציגו באירוע. אחת מהן היא AR פלוס, שפועלת בתחום הריטייל טק ומציעה סימולציות וירטואליות, מבוססות מציאות רבודה ו-וירטואלית, שמאפשרות לארגונים לנבא התנהגות צרכנים. הפלטפורמה של החברה אוספת את המידע ומנתחת אותו באמצעות למידה עמוקה.

חברה נוספת היא איזי סנד, שעוזרת לארגונים בעולם הפיננסי לייעל את התהליכים הדיגיטליים שלהם, למשל באמצעות העלאת טפסים פיזיים לאונליין, דרך הממשק הענני שפיתחה.

סילברבאק, החברה השלישית שהציגה באירוע, מציעה פלטפורמת מכירה בעולם האי קומרס, שמנתחת את המוצרים של הלקוחות ואת הביצועים שלהם. אחת הלקוחות שלה היא גוגל שופינג, פלטפורמת האי-קומרס של גוגל.

עוד חברות שלוקחות חלק במחזור הראשון של התכנית הן גרוות' ספייס, שמציעה מערכת להדרכת עובדים וספקים באמצעות מפגשי וידיאו; אאוטייג', שעוסקת בעולם השיווק ומקלה על יצירת הקשר והשיח בין חברה ללקוחות שלה, דרך האימייל; סופרמארט, שמאפשרת ללקוח שמגיע לחנות פיזית לסרוק את המוצר שהוא מעוניין לקנות, ובכך לחסוך עמידה בתור; ויוטיליג'נט, שמלמדת ספקים ונותני שירות לשפר את הקשר עם הצרכנים דרך פלטפורמה מבוססת אינטרנט של הדברים ובאמצעות למידת מכונה.

קליינמן אמרה כי "ככלל, לא רק במסגרת תכנית ה-Foundry, אנחנו משתפים פעולה עם הרבה חברות בישראל ומשקיעים בכך סכומים ניכרים. סאפ משיגה באמצעות זה דריסת רגל בחדשנות של החברות הללו ושל השוק הישראלי בכלל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים