טכנו כריסמס

נראה שהנורות הזוהרות על עצי האשוח היו כאן מאז ומעולם, אלא שסגן נשיא בחברה של תומס אלווה אדיסון הציג אותן ב-1882 ● וגם: 22 שנים לרכישה שהחזירה את סטיב ג'ובס לאפל

מרי כריסמס. צילום: BigStock

מיליוני נוצרים (וגם מי שסתם אוהבים לקשט עצים, לתת ולקבל מתנות) ברחבי העולם מתכוננים בימים אלה לחג המולד המתקרב והולך, ועסוקים בקישוט עץ האשוח – טבעי או מלאכותי – באורות זוהרים. אפשר להגיד שאין כמעט עץ חג מולד שלא יקושט בנורות זוהרות.

הראשון שיצר את עץ חג המולד המקושט בנוריות זוהרות היה אדוארד היברד ג'ונסון, שכיהן כסגן נשיא ב-Edison Electric Light. ג'ונסון החליט לרענן את המסורת בת מאות השנים של קישוט העץ בנרות שעווה דולקים ולהחליפם במשהו שהיה שיא החדשנות אז – נורות חשמל, שעשויות אף למנוע אסונות. מדי שנה דווח בעיתונים על מקרים טרגיים של שריפות שנגרמו מעצי החג שעלו באש בשל הנרות ועל בני אדם שנהרגו בהן. החברה ייצרה במיוחד עבורו נוריות קטנות, בגודל אגוז, והוא הציג את עץ חג המולד הראשון המואר ב-22 בדצמבר 1882 בביתו שבניו-יורק.

הבשורה החלה להתפשט בעקבות דיווח של עיתונאי שעבר במקרה ליד ביתו, שכתב: "אתמול בערב צעדתי בניו יורק במרחק מה מהשדרה החמישית, ביקרתי בביתו של אדוארד ה. ג'ונסון, סגן הנשיא של חברת החשמל של אדיסון, וראיתי את עץ חג המולד מואר ב-80 נורות אדומות, לבנות וכחולות שחוברו זו לזו בחוט. עוד 28 נורות זהרו על שני חוטים שמוקמו על התקרה".

העץ המואר של ג'ונסון היה מהפכני ולפי תיאורו של העיתונאי, האורות זהרו במחזורים של שש פעמים בדקה "בריקוד של אורות זוהרים". זרם חשמל ממשרדו של ג'ונסון סיפק חשמל לנורות ולמעמד שסובב את העץ כולו. "אני לא צריך לספר לכם שהעץ הירוק המנצנץ באורות היה מראה יפהפה. לא תוכלו לדמיין משהו יפה יותר", כתב העיתונאי.

מנקודה זו, זכו נוריות הקישוט החשמליות של עצי החג להתלהבות בארצות הברית ובמקומות נוספים, וב-1885 הגיעו גם ללב הממשל הפדרלי, כשהנשיא גרובר קליבלנד הדליק את עץ חג המולד הראשון המואר בחשמל בבית הלבן, שהפיץ זוהר של 100 נוריות צבעוניות.

חג שמח לאלה מכם שחוגגים.

1996

ב-20 בדצמבר 1996 הודיעה אפל על צעד שהפתיע רבים באותה העת ופרסמה את כוונתה לרכוש את NeXT, החברה שהקים סטיב ג'ובס לאחר שפרש מאפל, כמו גם להחזיר את ג'ובס להנהלת החברה כיועץ למנכ"ל דאז, סטיב אמיליו.

הרכישה הושלמה בתחילת 1997 תמורת 429 מיליון דולר במזומן ו-1.5 מיליון מניות של אפל, והביאה עמה טכנולוגיית ליבה שהייתה הבסיס למערכת ההפעלה העתידית Mac OS X, שהיא עצמה היוותה את היסודות של מערכת ההפעלה iOS – המריצה את מכשירי ה-iPhone, ה-iPad וה-iPod.

סטיב ג'ובס. צילום: מתוך ויקיפדיה

סטיב ג'ובס. צילום: מתוך ויקיפדיה

במסיבת עיתונאים שערכה החברה לרגל הרכישה דיבר המנכ"ל אמיליו על ההתאמה בין אפל לחברה הנרכשת ואמר: "זה יפתח סיבוב נוסף של טכנולוגיה חדשה". ג'ובס ציין באותו אירוע כי "NeXT תתחבר לפלטפורמות החומרה ולערוצי השיווק של אפל כדי ליצור פריצת דרך נוספת". שניהם צדקו.

בהמשך חזר ג'ובס לנהל את אפל. עובדה זו, וכן התחייה של החברה בתחילת שנות ה-2000 וההופעה של עולם הטכנולוגיה החדש (ובעיקר ה-iPhone וה-iPad) נעוצים באותה רכישה היסטורית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים