סקר חושף: אלה מקצועות ההיי-טק בעלי השכר הגבוה ביותר בארה"ב

אתר חיפושי העבודה Glassdoor פרסם רשימה של 25 המשרות שבהן מרוויחים השנה את השכר הגבוה ביותר באמריקה ● יותר מ-50% מהם מקצועות טכנולוגיים, אולם במקום הראשון לא נמצא היי-טקיסט

השכר בהיי-טק גבוה. וב-IT? צילום אילוסטרציה: BigStock

האם באמת כדאי להיות היי-טקיסט בארצות הברית, או שמא לעבוד במקצוע שהאימא הסטריאוטיפית תאהב, כמו רופא או עורך דין? אתר הדרושים וחיפושי העבודה Glassdoor מספק את התשובה לכך, ברשימה שפרסם השבוע.

האתר דירג את 25 המשרות שבהן מרווחים את השכר הגבוה ביותר באמריקה כיום, על פי השכר החציוני. יותר מ-50% מהמקצועות המצויים בה הם בתחום הטכנולוגי, אבל בכל זאת, בראשה עומד המקצוע הוותיק והקלאסי – רופא. עם זאת, בחישוב מגזרי, ההיי-טק הוא עדיין המקצוע שמציע עבודות בשכר הגבוה ביותר, זו השנה הרביעית ברציפות. 13 מהמקצועות המופיעים ברשימה השנה הם בתחום – עלייה מ-2017, אז עמד מניין המקצועות הטכנולוגיים על 11 "בלבד".

השכר החציוני של רופא עומד בארצות הברית על 195,842 דולר לשנה. המקצוע בעל השכר הגבוה ביותר בהיי-טק הוא אדריכל ארגוני, והוא ניצב רק במקום הרביעי עם 115,944 דולר. שימו לב שמדובר בפער גדול מאוד – של כ-80 אלף דולר.

פרט לאדריכלים ארגוניים, בעלי המקצועות המרוויחים ביותר בהיי-טק האמריקני השנה הם בתחום התוכנה: מנהלי פיתוח תוכנה מרוויחים 108,879 דולר, מנהלי הנדסת תוכנה – 107,479 דולר, ואדריכלי תוכנה משלשלים לכיסם השנה 105,329 דולר. לאחר מכן נמצא מנהל ההנדסה עם 105,260 דולר.

המחקר אסף נתוני שכר ממיליוני עובדים בארצות הברית, בדק את סוגי המשרות שלפחות 100 דיווחי שכר שלהן התקבלו בשנה האחרונה והשתמש באלגוריתמים בכדי להעריך את השכר החציוני הבסיסי לשנה שמרוויחים העוסקים בהן.

"טכנולוגיה ובריאות הן שתי התעשיות שמותירות את האימפקט הגדול ביותר על הכלכלה", אמרה שרה סטודארד, מומחית לקהילה ב-Glassdoor. "יש ביקוש גבוה אבל היצע נמוך למשרות אלה, מה שמביא לעליית המשכורות בהן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים