מחאה ברשת: גיוס המונים מוצלח למען סוכן FBI מתנגד טראמפ שפוטר

פיטר סטרזוק, בכיר בסוכנות הביון האמריקנית, סולק מתפקידו בגלל דעותיו הפוליטיות ● קמפיין אונליין מגייס כסף עבור ההגנה המשפטית שלו ואסף קרוב ל-250 אלף דולר ב-22 השעות הראשונות

יום החנינות של נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

סוכן FBI בכיר שסולק מתפקידו בשל עמדותיו הפוליטיות נגד נשיא ארצות הברית, דולנד טראמפ, זוכה לרוח גבית מהציבור: 22 שעות בלבד (נכון לפרסום שורות אלה) לאחר שנפתח באתר מימון ההמונים GoFundMe פרויקט לתמיכה כספית בהוצאות המשפטיות שלו, הוא כבר גייס קרוב לרבע מיליון דולר. זאת, מתוך יעד של 350 אלף דולר.

יותר מ-6,000 איש השתתפו עד כה בקמפיין הגיוס עבור פיטר סטרזוק, אחד הסוכנים הבכירים בצוות של ה-FBI שהוביל החוקר המיוחד ושנוא נפשו של טראמפ רוברט מולר. הצוות הוקם בכדי לבחון את המעורבות של רוסיה בבחירות לנשיאות בארצות הברית ב-2016 – על פי החשד, לטובת המועמד הרפובליקני, שבסופו של דבר נבחר. בשנה שעברה הורחק סטרזוק מהצוות המיוחד, לאחר שהתגלה ששלח סמסים טעונים מבחינה פוליטית לליסה פייג', עורכת דין בכירה ב-FBI וחברתו.

"לא נאפשר לטראמפ להיבחר"

ההודעות שהוחלפו בין השניים על רקע יחסיהם האישיים כללו מסרים אנטי-טראמפיים מובהקים, ובמסגרתם הם הביעו את חרדתם מהסיכוי שטראמפ ייבחר לנשיא, טענו שזהו תסריט "מפחיד" וסטרזוק אפילו הבטיח לפייג' כי הוא לא יזכה בתפקיד הנחשק כיוון ש-"אנחנו נעצור את זה" מלקרות.

כשתוכנם של הסמסים התפרסם בציבור החלו טראמפ ובעלי בריתו לתקוף בזעם את סטרזוק ולטעון ש-"ההטיה" שלו מחבלת בחקירה אודות מעורבות רוסיה בקמפיין הבחירות – מה שהביא, כאמור, לסילוקו מהצוות המיוחד.

אבל בכך לא נגמרו התלאות של סטרזוק.

באחרונה הודיע ה-FBI כי פיטר את הסוכן שעבד בשירותיו במשך 20 שנים, עקב חששות שעמדותיו הפוליטיות הביאו אותו להתנהל באופן מוטה ולא מקצועי. עורך דינו של סטרזוק, איתן גואלמן, מסר כי סגן מנהל הבולשת הורה על הפיטורים ביום ו' אחר הצהרים, על אף שהמשרד המשמעתי של ה-FBI המליץ להשית עליו עונש פחות חמור.

ההמונים מתגייסים לסייע ומוחים בטענה לסתימת פיות

אלא שהבולשת הפדרלית האמריקנית, כמו גם תומכי טראמפ, לא ציפו לתמיכה הציבורית המרשימה במפוטר הטרי.

פרויקט גיוס המונים שהושק אתמול (ב') על ידי "ידידי הסוכן המיוחד פיטר סטרזוק" ביקש לגייס את הסכום כדי לשים אותו ב-"קרן המוקדשת לכיסוי החוסן של פיט", כשהכוונה היא לכסות את העלויות המשפטיות ולסייע להשלים את ההכנסה האבודה של סטרזוק.

"פיטר סטרזוק, אדם שבילה את כל חייו בעבודה בכדי לעזור לנו ולסייע לשמור על האומה שלנו, פוטר. הוא זקוק לעזרתכם", נכתב בדף שנפתח באתר GoFundMe.

המגייסים המשיכו ופירטו כי סטרזוק "היה יעד להתקפות פוליטיות ביותר, כולל הצהרות משמיצות תכופות של הנשיא טראמפ, שבאופן פעיל – וכנראה בהצלחה – לחץ על פקידי ה-FBI לפטר את פיט". עוד נטען בדף שהבולשת הפדרלית לא פעלה בתהליך "נורמלי עצמאי של ה-FBI", כיוון שדחתה את החלטתם של אנשי המקצוע בחטיבת המשמעת שלה.

פותחי הקמפיין עברו בהרבה את היעד הראשוני שלו, שעמד על 150 אלף דולר, ונראה שיעברו בלי כל בעיה גם את היעד הנוכחי – שעומד, כאמור, על 350 אלף. מדובר במחאה של מתנגדי טראמפ עקב הפיטורים, שנתפשים בעיני רבים כהשתקת קולות וסתימת פיות פוליטית, שאינה מקובלת במדינה דמוקרטית כמו ארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים