תוצאות טובות למטריקס: זינוק בהכנסות וברווחים

החברה הציגה ברבעון השני ובמחצית הראשונה עליות דו ספרתיות בסעיפים המרכזיים ● מוטי גוטמן, מנכ"ל החברה, מונה בין הסיבות לכך את ההשקעה המסיבית בארצות הברית, העלייה במכירת פתרונות הענן והגידול בג'ון ברייס

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. צילום: יח"צ

עליות דו ספרתיות בהכנסות וברווחים – זה מה שאפיין את התוצאות הכספיות של מטריקס, הן ברבעון השני והן במחצית הראשונה של השנה. מהנתונים שפרסמה החברה הבוקר (א') עולה כי הדבר נובע מגידול רב יותר בהכנסות מאשר בהוצאות.

הסכום שהכניסה ענקית ה-IT הישראלית במחצית הראשונה של 2018 עומד על 1.54 מיליארד שקלים – עלייה של 12.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. לעומת זאת, ההוצאות גדלו ב-12.7% ל-1.44 מיליארד שקלים. כתוצאה מכך, הרווח התפעולי עלה ב-14% ל-102.18 מיליון שקלים וזה הנקי זינק ב-31.8% ל-69.31 מיליון.

המגמות ברבעון השני היו דומות: ההוצאות גדלו בתקופה זו ב-13.48% ל-712.11 מיליון שקלים וההכנסות צמחו ב-14% ל-762.21 מיליון. הרווח הנקי האמיר ב-40.5% ל-34.17 מיליון שקלים. פרט ליחס החיובי שבין ההכנסות להוצאות, הרווח הושפע לטובה גם מקיטון של יותר משלושה מיליון שקלים בהוצאות המימון.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות רשמו עלייה רבעונית של 13.61% ל-651.39 מיליון שקלים, הרווח הגולמי גדל ב-16.4% ל-110.81 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 14.5%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-12.05% ל-60.72 מיליון שקלים והרווח גדל ב-22.1% ל-50.1 מיליון.

מטריקס ממשיכה במדיניות חלוקת הדיבידנדים מדי רבעון בשיעור של עד 75% מהרווח הנקי. הבוקר היא הכריזה על דיבידנד נוסף, בשיעור של 40 אגורות למנייה ובסך כולל של 24.5 מיליון שקלים. מאז תחילת השנה חילקה החברה דיבידנדים בסך של 80 מיליון שקלים.

"אנחנו מתחילים לקצור את פירות ההשקעה בארצות הברית"

מוטי גוטמן, מנכ"ל החברה, סיכם את התוצאות באמרו ש-"על אף שהיו ברבעון השני פחות ימי עבודה, בגלל חג הפסח, אנחנו מסכמים רבעון ומחצית מצוינים, עם צמיחה דו ספרתית בכל המדדים הכספיים המרכזיים". לדבריו, "הגידול בהכנסות החברה נובע, בין היתר, מהעסקות שבהן זכינו בשנה האחרונה, כמו הקמת מאגר נתוני אשראי לבנק ישראל ועסקות בתחום הסייבר. בארצות הברית, אנחנו מתחילים לקצור את פירות ההשקעות שביצענו בתקופה האחרונה בהמשך רכישת חברות, כמו גם בגידול אורגני שמקורו בעיבוי מערך המכירות. ברבעון השני השגנו זינוק של כ-30% בהכנסות בארצות הברית ושל כ-66% ברווח התפעולי".

גוטמן הוסיף כי "בחטיבת ההדרכה אנו ממשיכים בתהליך מיקוד בפעילויות המניבות רווחים בשיעורים גבוהים וכן בפיתוח מודלים חדשים בתחום הכשרת עובדים, השמה והטמעה. גם "מגזר פתרונות האינטגרציה והתשתיות ממשיך לרשום גידולים מרשימים ועקביים, בזכות תחום פתרונות הענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים