"פרוטוקול IPv4 חוסם את הכניסה של ישראל ל-IoT"

משרד התקשורת עמל בשנה האחרונה על למידת התחום ובעוד כחודשיים צפוי לפרסם תכנית למעבר של ישראל לפרוטוקול IPv6 ● לדברי מנכ"ל המשרד, נתי כהן, "מעבר לפרוטוקול החדש יועיל לכלל המשק"

המטרה: IPv6. אילוסטרציה: BigStock

"בימים אלה מגבש משרד התקשורת אסטרטגיה מעודכנת, שתכליתה למסד את תחום התשתיות העתידיות כך שיוכלו לתמוך בעולמות היישומים המתפתחים", כך הודיע מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, בכנס שקיים השבוע איגוד האינטרנט הישראלי.

כהן הדגיש את החשיבות שהוא מייחס למעבר של ישראל מפרוטוקול IPv4 לפרוטוקול IPv6. הוא אמר כי "משרד התקשורת עמל בשנה האחרונה על למידה והבנה של מהות המעבר בעולם ל-IPv6, והגיע למסקנה כי מרחב הכתובות הקיים כיום בהתאם לפרוטוקול IPv4 מהווה חסם למעבר מדינת ישראל, כמדינה טכנולוגית מתקדמת, לעידן האינטרנט של הדברים. המשרד לוקח על עצמו להעביר את מדינת ישראל באופן הדרגתי וישים ל-IPv6".

לדבריו, התכנית, שתצא לדרך בתקופה הקרובה, תכלול פרסום מסמך מדיניות לאומי, דיון בוועדות הכנסת הרלוונטיות, התאמות לתקנות והקמת ועדה בינמשרדית בהשתתפות גופים ממשלתיים, חברות התקשורת ונציגי ציבור, בהם איגוד האינטרנט הישראלי.

הצפי: מעבר מלא ל-IPv6 בתוך עשור

"מעבר לפרוטוקול IPv6 יועיל לכלל המשק, ללא יוצא מן הכלל", הדגיש כהן, "ויאפשר להגדיל את מרחב הכתובות בעידן האינטרנט של הדברים, תוך הבנה כי בעידן החדש, של הערים החכמות, הבתים החכמים וכדומה – כל מוצר יידרש לכתובת IP".

הוא פירט את מפת הדרכים שלפיה מתכוון המשרד לפעול, הכוללת הפצת מסמך ושימוע ציבורי – בדגש על חברות התקשורת בישראל – עד אמצע ספטמבר. השימועים יסתיימו עד מאי 2019. לפי התכנית, באמצע דצמבר 2019 תחויב כל הקצאת כתובת IP חדשה במדינת ישראל להיות בפרוטוקול IPv6. הצפי הוא שעד סוף 2021 יהיו 40% מכתובות ה-IP לפי הפרוטוקול החדש ובתוך עשור מהיום, כל כתובות ה-IP יהיו מתקדמות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים