יבמ תובעת מגרופון 167 מיליון דולר על הפרת פטנטים

מדובר, לטענת הענקית, על הפרת ארבעה פטנטים שלה מאז שנות ה-80, כשעל השימוש באחדים מהם ענקיות כמו פייסבוק ואמזון כבר שילמו לה סכומים עצומים, בעוד שחברת הקופונים מסרבת לעשות זאת וטוענת שההמצאות אינן של יבמ

צילום אילוסטרציה: BigStock

יבמ (IBM) וגרופון (Groupon) מבטיחות שהאקשן בזירת הזכויות על הפטנטים יימשך, כשכעת הראשונה תובעת את האחרונה על שעשתה שימוש לא מורשה בטכנולוגיה שלה. לכן, על אף שנדמה שסכסוך הפטנטים המיתולוגי בין סמסונג (Samsong) לבין אפל (Apple) אולי מתקרב לקיצו, זה לא אומר שהמכסה המרשימה של מאבקים על פטנטים בין ענקיות טכנולוגיה עומדת להתדלדל.

יבמ מבקשת לקבל מגרופון סכום כולל של 167 מיליון דולר, ואומרת שחברות אחרות, כמו פייסבוק (Facebook) או אמזון (Amazon), שילמו בין 20 ל-50 מיליון דולר על הרישיון המסוים, בעוד שגרופון מסרבת לעשות זאת. סכום התביעה עומד ככל הנראה להיות נקודת מחלוקת בתהליך המשפטי, שיערך בבית המשפט המחוזי בארה"ב בווילמינגטון, דלאוור.

גרופון – ילד חדש, ובעייתי, בבלוק

על פי הדו"ח של Engadget, עורך הדין של יבמ, ג'ון דיסמאריס, אמר בהצהרה כי "הילד החדש בבלוק מסרב לקחת אחריות על הטכנולוגיה שבה הוא משתמש, יבמ מוציאה מיליארדי דולרים מדי שנה על מחקר ופיתוח כדי להפוך את חיינו לקלים יותר".

התביעה מתייחסת ל-4 פטנטים, אך שניים מהם יהיו במרכזה. אחד הוא ישן, משנות השמונים, בעוד שהשני הוא מעט צעיר יותר – תכונת הכניסה במכה-אחת המאוד נפוצה בשימוש, שהיא היכולת להיכנס עם חשבון הפייסבוק או חשבון הגוגל (Google) לשלל שירותים ואתרים ברשת.

עורך הדין של גרופון, דיוויד האדן, טוען כי גרסתה של יבמ אינה תקפה "משום שהפטנטים אינם מכסים את ה-WWW (ר"ת world wide web)". הוא גם אמר כי "יבמ לא המציאה אותם". האדן האשים את יבמ על היותה טרול פטנטים ואמר ש"אנחנו כאן כי ליבמ יש עוד עסק שיבמ לא מדברת עליו בפרסומות שלה בטלוויזיה. בעסק הזה, יבמ משתמשת במלאי הענק של הפטנטים שלה כמועדון, בכדי לקבל כסף מחברות אחרות".

סירבה בנימוס לגוגל

המקרה אמור לעורר עניין רב במגזר הפרסום והשיווק באינטרנט משום שלפחות 10 חברות – כולל לינקדאין (LinkedIn) וטוויטר (Twitter) – מעורבות בתביעה, המבקשת להגן על מידע הקשור לעסקאות פטנטים קודמות של יבמ.

זו אינה הפעם הראשונה שחברת הקופונים הבינלאומית זוכה בכותרות לא ממש רצויות. בשנת 2012, למשל, הבטיחה לשנות חלק מהנהלים שלה לאחר חקירה של משרד הסחר ההוגן (OFT) של הממלכה המאוחדת שהעלתה חששות לגבי האופן שבו היא פועלת לאחר שנמצא כי הפרה מספר קודי פרסום בבריטניה.

גורפון נוסדה בשנת 2008 וגדלה במהירות תודות למנויים רשומים ופעילות ענפה של סוחרים מקומיים. מעניין להיזכר כי ב-2010, דחתה גרופון את הצעת ההשתלטות של גוגל שהייתה מוכנה לשלם עליה 6 מיליארד דולר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים