עיריית אשדוד תקים פארק היי-טק ענק שיעסיק 20 אלף איש

הפארק יכיל 23 מגרשים עם שטחי מסחר ותעשיות עתירות ידע

יהודה פרנקל, חבר מועצת עיריית אשדוד, מחזיק תיק החינוך. צילום: דוברות עיריית אשדוד.

עיריית אשדוד החלה בימים אלו בעבודות תשתית להקמת פארק היי-טק על שטח של 133 דונם בכניסה הדרומית לעיר, סמוך לתחנת הרכבת של אשדוד ולבית החולים החדש של אסותא.

על פי התוכנית הפארק יחולק ל-23 מגרשים שונים שבהם יהיו מבני מסחר, היי-טק ותעשיות עתירות ידע. חלק גדול מהמבנים שייבנו בפארק כבר נרכשו על ידי חברות היי-טק, חלקן עובדות כבר באשדוד ואחרות מגיעות מחוץ לעיר.

בין החברות שכבר רכשו שטחים בפארק העתידי נמצאות אלבטק, חברה בת של חברת אלתא, התעשייה האווירית וחברות תוכנה נוספות. 21 דונמים נמכרו לחברת טלירן, שעליהם תקים החברה מבנה בן 30 אלף מ"ר, ויזם נוסף, מרק פרידמן, רכש שני מגרשים נוספים, עליהם הוא מתכנן להקים שני מבני משרדים בשטח של כ-17 אלף מ"ר. .

לדברי יהודה פרנקל, חבר מועצת עיריית אשדוד, מחזיק תיק החינוך קידום תעשיה ותעסוקה, המוביל את הפרויקט, פארק ההיי-טק יהווה מוקד תעסוקה ל-20 אלף איש, חלקם הגדול תושבי אשדוד.

הטבות משמעותיות בארנונה

פרנקל מונה מספר יתרונות לפארק, שעשויים לשכנע חברות תוכנה וחברות עתירות ידע להעתיק את מקום פעילותן לפארק החדש: "ראשית המיקום של הפארק, סמוך לתחנת הרכבת וצומת עד הלום, על כביש 4 וסמוך לגישה לכביש שש", אמר.

לדבריו, "הפארק יהיה במרחק של 35-40 דקות נסיעה מתל אביב ברכבת, 50 דקות משדה התעופה- דבר שהוא חשוב מאוד לחברות הייטק. בנוסף אנו מציעים איכות כוח אדם מהגבוהות בישראל. על פי נתוני משרד החינוך, אחוז התלמידים אצלנו שלומד בחינוך הטכנולוגי כולל ארבע וחמש יחידות מדעים, הוא גבוה ביותר לעומת ערים אחרות, כמעט פי 2 מהממוצע הארצי וזה חלק ממדיניות עקבית שלנו להשקעה בחינוך הטכנולוגי".

פרנקל מציין עוד כי העובדה שאחוז גדול מתושבי העיר הגיעו לארץ מברית המועצות משפיעה על כך שיש בעיר פעילות רבה בתחום המדיקל, דבר שיבוא לידי ביטוי בפארק.

הסיבה השלישית שאשדוד מקווה למשוך לשם חברות היי-טק היא הטבות משמעותיות בארנונה שבשנים הראשונות תהיה מינימלית, בסכומים סמליים. "ניתן פתרון דיור גם לצעירים שיעבדו בפארק שירצו לבוא לגור כאן, במסגרת הסכם גג שנחתם עם משרד האוצר, שבמסגרתו יבנו דירות לא רחוק מהפארק וחלק מהן יהיה עבור זוגות צעירים במחירים נמוכים יותר ממחירי השוק" אמר פרנקל.

אשדוד גם מבקשת לתת פתרון לסטארט-אפים. כבר כיום יש בעיר שתי חממות בתחום המזון, אחת מהן היא בשיתוף שטראוס והיא ייחודית בישראל, וכן חממה לחברות אחרות שירצו לבוא.

פרנקל ציין עוד כי לאשדוד יש יתרון נוסף והוא המיקוד שלה בנושאי רכב חכם, מאחר ובשטחה מתבצעים ניסויי שטח למכוניות חכמות בשיתוף עם החברות הבינלאומיות המובילות. עבודות הפיתוח כבר החלו והאיכלוס צפוי בעוד שנתיים.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי

    נו,יש התקדמות בפארק הייטק? עייפתי מהנסיעות כבר 20 שנה רועה בשדות זרים

  2. יהודה פרנקל

    מלי שלום, מספרן הרב של חברות ההיי- טק המתעתדות לקבוע את מקום משכנן בפארק ההיי- טק הנבנה בימים אלו באשדוד, כמו גם ההיצע והמגוון הרחב של הפונים והמתעניינים במקום, יכולים להצביע על קליטה עתידית של עובדים בתחומים רבים בענפי ההיי- טק השונים, ובכללם תחום התקשוב. באשר לשכר המוצע, הרי שזהו נתון שיקבע על- ידי כל מעסיק בנפרד ובהתאם לשכר הממוצע במשק בענפים אלו.

  3. פרץ מלי

    השאלה שלי לגבי קליטת עובדים שמשתחררים מהצבא בחיל האוויר בתחום התקשוב תהיה עבודה ומה משכורת הבסיס תודה

אירועים קרובים