בני נוער יפתחו פתרונות מצילי חיים לאנשים עם מוגבלויות

הפתרונות יפותחו בהאקתון שייערך בחיפה, בהשתתפות 70 בני נוער מרחבי העולם ● התחרות מוקדשת לזכרה של סג"מ שירה צור ז"ל, שנרצחה בפיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים

בני נוער מפתחים למען בעלי מוגבלויות. HaifaTeenTech

70 בני נוער מישראל וממדינות נוספות יתחרו בתחילת השבוע הבא, במסגרת האקתון מיוחד, על פיתוח מיזם שמטרתו להציל חיים ולסייע לאנשים עם מוגבלויות.

ההאקתון, ששמו HaifaTeenTech, נערך זו השנה השנייה ברציפות, בהשתתפות בני נוער ממדינות כגון סין, ברזיל, ארצות הברית, צרפת וישראל. התחרות מוקדשת לזכרה של סג"מ שירה צור ז"ל, שנרצחה בפיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים בינואר אשתקד.

בני הנוער נחתו בארץ אתמול (ד') ונפגשו עם עמיתיהם הישראלים בטקס פתיחה חגיגי, שנערך בחיפה. נשיא הכבוד של ההאקתון הוא פרופ' אברהם הרשקו, חתן פרס נובל לכימיה לשנת 2004, היוזמת שלו היא ליאורה קליש ומנהלו הוא אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט.

טקס הפתיחה של ההאקתון. צילום: ראובן כהן

טקס הפתיחה של ההאקתון. צילום: ראובן כהן

במהלך התחרות, שתיערך 48 שעות, ילוו הצעירים על ידי צוות מנטורים שיסייע להם במלאכה, ביניהם רפי נווה, שעומד בראש המרכז ליזמות בטכניון, וראובן קורמן, מנהל מחלקת התקשוב בחינוך בעיריית חיפה. בסופה יציגו הצוותים את המיזמים שפיתחו לצוות השיפוט, שמורכב מאנשי אקדמיה ותעשייה בכירים, בהם פרופ' גדי לנדאו מאוניברסיטת חיפה; איש ההיי-טק ניצן ספיר; וגבי זודיק, סמנכ"ל לטכנולוגיות ומנהל הפיתוח של מערכות ווטסון (Watson) לתחום הצרכני ביבמ (IBM).

בנוסף להשתתפות בתחרות, יסיירו בני הנוער ברחבי הארץ, ייפגשו עם דמויות מובילות בציבור ובמשק הישראלי, ייחשפו לפיתוחים הטכנולוגיים שיש לאומת הסטארט-אפ להציע ואף ייערך לכבודם טקס בכנסת.

אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט. צילום: פלי הנמר

אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט. צילום: פלי הנמר

"המטרה: לקרב צעירים מהעולם לישראל"

לדברי אלתר, "מטרת ההאקתון היא לקרב את הצעירים מרחבי העולם למדינת ישראל, לשמר את הקשר שלהם לאומת הסטארט-אפים ולהקים קהילת יזמים בינלאומית". הוא הוסיף כי "מדובר בשיאה של תקופה אינטנסיבית, שבמהלכה עברו המתמודדים מיונים קפדניים ומבדקים שבחנו את יכולותיהם החברתיות, בהן חשיבה מחוץ לקופסה, יכולות אנליטיות, יוזמה, זיקה למקצועות ריאליים ועוד".

"התחרות מייצגת את החדשנות הישראלית. החשיפה של בני הנוער מקדמת את ישראל שלב נוסף במיצובה כמעצמת היי-טק", ציינה קליש. "החיבור של התחרות למשפחת צור, שבתם הייתה התמצית המזוקקת של ישראל היפה, והעובדה שהם בחרו להנציח את בתם בדרך זו, רק מאששת את הדברים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים