מאבדים עוקבים בטוויטר? יש לכך סיבה

הרשת המצייצת עושה מהלך שנועד להילחם בניצול לרעה של הפלטפורמה שלה להפצת מידע שגוי, ובמסגרתו היא סוגרת מיליוני חשבונות שמצאה שהם מזויפים ומפסיקה לספור חשבונות מנוטרלים כעוקבים לגיטימיים

ממשיכה לנסות למנוע הפצת פייק-ניוז. טוויטר

הרשת החברתית טוויטר (Twitter) הודיעה אתמול (ד') כי כחלק ממסקנות וממצאי בדיקה של חשבונות מזויפים ואוטומטיים הרשומים לשירותיה מכל רחבי העולם, היא תתחיל להסיר חשבונות "נעולים" ממניין העוקבים, במטרה להציע תצוגה "משמעותית ומדויקת" של מצב העוקבים של המשתמשים.

המהלך הוא אחד מכמה צעדים שטוויטר עומדת לנקוט בכדי לנקות את הפלטפורמה שלה מ"שחקנים רעים" שמנצלים ופוגעים בפעילות הרשת החברתית. "זהו צעד נוסף לשיפור טוויטר, ולוודא שכל אחד יכול לבטוח בעוקביו", אמרה טוויטר בהצהרה לתקשורת.

הרשת המצייצת טוענת שהדברים מגיעים על רק המודעות שלה לחומרת הניצול לרעה של הפלטפורמה להפצת מידע שגוי ופייק ניוז, ומסתבר שכבר "ניקשה" ממנה מיליוני חשבונות מזויפים כחלק מהרפורמה הנוכחית.

מה זה חשבון נעול?

החברה הבהירה כי סביר להניח שהמשתמשים שלה יחוו ירידה בעוקבים שלהם, משום שהיא כבר לא מחשיבה חשבונות "נעולים" כחלק ממספר זה.

בהצהרה שפרסמה אתמול הסבירה טוויטר שבמהלך השנים נעלה חשבונות לאחר גילוי "שינויים פתאומיים" בהתנהלות החשבון. אחרי הליך הנעילה פנתה החברה אל בעלי החשבונות בדרישה לאימות שלהם ואיפוס הסיסמה על ידיהם. אם לא עשו כן, החשבונות נותרו במצב "נעול" ללא יכולת להיכנס אליהם יותר.

"השבוע, טוויטר תסיר את החשבונות הנעולים האלה מספירת העוקבים בפרופילים ברחבי העולם, וכתוצאה מכך מספר העוקבים המוצגים בפרופילים רבים יכול לרדת", הזהירה החברה את משתמשיה והרחיבה ואמרה כי היא נוהגת כך לנוכח רצונה שהמשתמשים שלה יהיו בטוחים שמספרי העוקבים הם "משמעותיים ומדויקים".

עוד נאמר בהודעה כי "רוב האנשים יראו שינוי של ארבעה עוקבים או פחות. אחרים, אשר להם מניין עוקבים גדול יותר, יראו ירידה משמעותית יותר. טוויטר מבינה שזה עלול להיות קשה בעבור חלקכם, אבל טוויטר מאמינה שדיוק ושקיפות יהפכו את הפלטפורמה לשירות אמין יותר לשיח הציבורי".

אם טרם הבחנתם בירידה המדוברת, קחו בחשבון כי השינויים הבולטים ביותר במניין העוקבים יתחילו להיראות, לפי החברה, "בימים הקרובים". טוויטר מוסיפה ומבהירה עם זאת כי מספר העוקבים עשוי להמשיך להשתנות באופן קבוע יותר כחלק מעבודתה השוטפת וניסיונותיה "לזהות מראש ולבדוק חשבונות בעייתיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים