מה מציעים ילדי הייטקיד לעשות עם השמש?

אליפות הייטקיד של עמותת מחשבה טובה התקיימה בשבוע שעבר במוזיאון למדע בירושלים ועסקה בנושא השמש ● 120 תלמידי כיתות ג'-ה' מהפריפריה, המשתתפים בתכנית לפיתוח מיומנויות טכנולוגיות ויכולת למידה עצמאית דרך האינטרנט, הציגו רעיונות מלהיבים

כל משתתפי תכנית "הייטקיד" של עמותת מחשבה טובה. צילום: יח"צ

תכנית "הייטקיד" של עמותת מחשבה טובה, העוסקת בקידום אוכלוסיות מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית באמצעות הטכנולוגיה, היא תכנית הדגל בתחום הילדים של העמותה.

מדובר בתכנית שנתית, שבמהלכה לומדים ילדים בגילאים ג'-ה' ומפתחים מיומנויות טכנולוגיות ויכולת למידה עצמאית דרך האינטרנט, וכן מחזקים כישורים אישיים וחברתיים, כמו עבודה בצוות, חשיבה יצירתית, תכנון, קבלת משוב, פתרון בעיות והצגה בפני קהל.

אחד הרגעים המשמעותיים בשנה הוא אירוע הגמר של התכנית, שבו משתתפים הילדים בתחרות ארצית ומציגים בפני צוות שופטים את עבודת החקר שלהם והפתרונות אליהם הגיעו. אירוע הגמר של התכנית – "אליפות הייטקיד" התקיים  זו השנה השנייה, במוזיאון למדע ע"ש בלומפילד בירושלים.

השנה נבחר נושא "השמש" כנושא התחרות, ולאחר עבודה מאומצת במהלך השנה, שבה שקדו הילדים על איתור בעיות הקשורות לנושא השמש והציעו פתרונות טכנולוגיים לבעיות אלו, הגיעו 120 ילדים מרחבי הארץ להציג את פרי עבודתם. בתחרות השתתפו ילדים מירושלים, לוד וקרית ים.

העבודות הזוכות בתחרות

קבוצת ילדי בי"ס רמב"ם מלוד - הזוכה במקום הראשון. צילום: יח"צ

קבוצת ילדי בי"ס רמב"ם מלוד – הזוכה במקום הראשון. צילום: יח"צ

קבוצת ילדי בי"ס רמב"ם מלוד זכתה באליפות במקום הראשון, חברי הקבוצה הציגו מערכת השקיה שפועלת על ידי לוח סולארי, ומחליטה באופן אוטומטי על כמות ההשקיה על פי מצב השמש.

קבוצת ילדי רמות - "חביב הקהל". צילום: יח"צ

קבוצת ילדי רמות – "חביב הקהל". צילום: יח"צ

קבוצת ילדי רמות זכתה בתואר "חביב הקהל". היא הציגה את פרויקט ה"Sun Cover" – לוח סולארי שמגן בפני חום השמש באוטו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים