"הקונטיינרים – אחד השווקים הטכנולוגיים הלוהטים ביותר"

"ארגונים מבינים את חשיבותם ואת תרומתם לעולם המחשוב", אמר ג'ים ווייטהרסט, מנכ"ל רד-האט ● הוא טוען שהחברה "תנצח בשוק הזה, כי קונטיינרים הם לינוקס"

ג'ים ווייטהרסט, נשיא ומנכ"ל רד-האט. צילום: פלי הנמר

"הקונטיינרים הם בין השווקים הלוהטים ביותר בתעשייה. ארגונים מבינים את חשיבותם ואת תרומתם לעולם המחשוב. זיהינו את המגמה הזאת והמטרה שלנו היא לא פחות מאשר להשיג שליטה מלאה על שוק זה", כך אמר ג'ים ווייטהרסט, מנכ"ל רד-האט (Red Hat).

ווייטהרסט שוחח עם העיתונות הטכנולוגית בארצות הברית. הוא ציין כי "לצוות שלנו יש מיקוד החד כלייזר במיצוב OpenShift, פלטפורמה כשירות (PaaS) מוטת-קונטיינרים (Container-native), כמוצר דגל שיקדם אותנו לגבהים חדשים בשנים הבאות".

המנכ"ל אמר ש-"אסטרטגיית קונטיינרים זאת מתבססת על מיצובה בשוק של מערכת הלינוקס (Linux) של החברה, RHEL, ועל הרכישה האחרונה שלנו, לא מכבר, של CoreOS. היציבות והאבטחה של מערכת ההפעלה הנפוצה של רד-האט, יחד עם קלות השימוש ש-CoreOS בנתה לתוך פלטפורמות הלינוקס והקוברנטיס שלה, יקדמו את רד-האט לחזית של זירת הקונטיינרים".

"ננצח עם פלטפורמת הקונטיינרים שלנו", קבע ווייטהרסט, "כי קונטיינרים הם לינוקס. מרחב ה-Kernerl (גרעין הלינוקס) הינו המצע ברמה הנמוכה ביותר ומרחב המשתמש הינו בקונטיינרים. זה דורש משהו כמו קוברנטיס כדי לתאם ולתזמר אותו, אבל זו רק דרך שונה לספק לינוקס".

"רד-האט תהיה לקונטיינרים מה שהיא ללינוקס"

"אין דבר כזה שללקוח יש RHEL ובנפרד – פלטפורמת קונטיינרים שונה", הסביר. "זה נותן לנו מקדמה עצומה, מפני שאנחנו טובים בלינוקס, אבל זה גם הופך את הניצחון להכרחי עבורנו, כי לא יכולה להיות לארגון פלטפורמת קונטיינר מתחרה ב-RHEL. זו RHEL בתלבושת שונה, עכשיו עם הרבה יותר ערך, מפני שהפלטפורמה מבצעת את כל הניהוליות ודברים אחרים. כך שעבורנו, הניצחון הוא קיומי".

לדבריו, "אני יכול לראות מצב שבו רד-האט תהיה לקונטיינרים מה שהיא ללינוקס. מפני שקונטיינרים הם לינוקס. זה כמעט כפל לשון. כך שהיופי של RHEL, והדברים שאנחנו מספקים, כמו CentOS, זה שלכל פיסת חומרה יש הסמכה אליה וכל יישום מוסמך אליה. כך שעכשיו אפשר לדעת שניתן להחליף שרת של לנובו (Lenovo) בשרת של דל (Dell) – והיישום ימשיך לפעול. זה נכון ב-OpenStack וזו הסיבה לכך שהשקענו בתשתית כשירות למחשוב ענן הזו. זה אותו הדבר. זה המקום בו חומרה נוגעת בתוכנה. מקבלים את זה בפלטפורמת הקונטיינר".

"רכישת CoreOS", אמר ווייטהרסט, "הייתה חשובה לאסטרטגיית הקונטיינרים שלנו. בכנס השנתי שלנו, Red Hat Summit, הכרזנו על שילוב תפקודיות מ-CoreOS לתוך OpenShift. מה שמרגש אותי בזה הוא שרד-האט היא חברת תוכנה ארגונית, כך שאנחנו חושבים הרבה על תוכנה. אני טוען ש-OpenShift היא, בגדול, התוכן הטוב ביותר בפלטפורמות קונטיינרים. היא מאוד מאובטחת, אמינה ובנויה למחזור חיים מלא – כל הדברים שרד-האט עושה טוב. CoreOS נקטה בגישה שונה מאוד: היא הגיעה מצד התפעול. אנשיה התחילו בבניית פלטפורמת יישומים מהדור הבא ועשו אותה קלה לשימוש, עם פעולות אוטומטיות, עדכונים דרך האוויר… כל הדברים האלה".

המנכ"ל סיכם באמרו כי "הלקוחות הארגוניים ייהנו מהיתרונות של צירופן יחד של טכנולוגיות רד-האט ו-CoreOS – מחזור חיים של 10 שנים, תאימות בינארית שלעולם אינה נשברת, יותר אבטחה והסמכות. כל הדברים שאנחנו עושים כדי ש-RHEL תהיה מה שהיא, אנחנו עושים לרוחב כל מוצרינו. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה באמת תוכן מוצק כסלע, שבנוי למחזור חיים מלא".

מתעניינים בקונטיינרים? רוצים לשמוע עוד? הירשמו לכנס Containers & Cloud-Native Roadshow Tel Aviv של רד-האט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים