"לישראל יש מקום נכבד בקידום החדשנות בתחום הערים החכמות"

כך אמר שגריר ספרד בישראל, מנואל גומז אסבו, בקבלת פנים שערך אמש (ג') למשתתפים הישראליים בכנס השנתי Smart city, שייערך בנובמבר בברצלונה

שגריר ספרד בישראל, מנואל גומז אסבו. צילום: פלי הנמר

"לישראל יש מקום נכבד בקידום החדשנות בתחום הערים החכמות והנוכחות שלה בכנס Smart city בברצלונה חשובה ביותר. השנה, כמו בשנים קודמות, תהיה בכנס תשומת לב גדולה לחברות הישראליות ולאורחים מישראל", כך אמר אמש (ג') שגריר ספרד בישראל, מנואל גומז אסבו, באירוע קבלת פנים שערכה השגרירות לקראת הכנס השנתי, שיתקיים בנובמבר במרכז הכנסים FIRA בברצלונה.

באירוע השתתפו כמה עשרות מוזמנים – מנהלים, מנמ"רים ונציגי חברות שמתעניינות בתצוגה בתערוכה שמתלווה לכנס. השגריר אמר כי "לספרד ולישראל יש הרבה מהמשותף בכל מה שקשור לחדשנות ולקידום נושאים שונים". הוא ציין ש-"נושא העיר החכמה תופס תאוצה בכל העולם, אולם ברצלונה היא המקום שבו נפגשים נציגי המדינות, יוצרים קשרים ולומדים האחד מהשני".

סרג'יו ויניצקי, נציג מרכז הירידים FIRA בישראל. צילום: פלי הנמר

סרג'יו ויניצקי, נציג מרכז הירידים FIRA בישראל. צילום: פלי הנמר

אסבו הוסיף כי "ערים חכמות מסמלות את הגלובליות, את הורדת המחיצות והגבולות, והעיר החכמה נוגעת בכל אחד מתחומי החיים. תפקידן לעשות את החיים של כל אחד מאתנו טובים ונוחים יותר. כך, למשל, ברצלונה משקיעה משאבים רבים בתשתיות דיגיטליות וטכנולוגיות, שנועדו למשוך עסקים לעיר ולעודד את החדשנות".

"הנוכחות הישראלית בכנס צומחת בקצב מהיר"

סרג'יו ויניצקי, נציג מרכז הירידים FIRA, שיזם ומארגן את השתתפות ישראל בתערוכה, אמר באירוע שנוכחות הישראלים בכנס ממשיכה לצמוח בקצב מהיר. הוא ציין שהתערוכה הקרובה תהיה גדולה הרבה יותר מבחינת שטחי התצוגה ושיהיה בה חידוש: לצידה יהיו שתי תערוכות נלוות, בתחום המובייל ובתחום המים – שני נושאים שלדבריו קריטיים לערים חכמות.

ויניצקי דיבר גם על הנוכחות הישראלית בכנס ובתערוכה בשנה שעברה ואמר כי היא "הייתה מרשימה ביותר, עם משלחת מאוד מכובדת של ראשי ערים ומנהלים בכירים בשלטון המקומי, כמה מאות מבקרים מישראל, ודוברים ישראליים במליאות ובכנסים שמלווים את התערוכה". הוא דיבר בהקשר זה על התצוגות של עיריית תל אביב-יפו, שבאופן מסורתי מגיעה לברצלונה עם שטחי תצוגה גדולים, רשויות מקומיות אחרות שהגיעו במסגרת ישראל דיגיטלית וסטארט-אפים, שלקחו חלק בביתן של מכון היצוא.

ישראל זינגר, ראש עיריית רמת גן. צילום: Oferel, מתוך ויקיפדיה

ישראל זינגר, ראש עיריית רמת גן. צילום: Oferel, מתוך ויקיפדיה

הוא ציין את השותפות הפעילה של שגרירות ספרד בישראל עם החברות הישראליות, כמו גם את הסיוע של שגריר ישראל בספרד, דניאל קוטנר, ואת השותפויות עם מרכז השלטון המקומי; ד"ר עדנה פשר, שעומדת בראש המכון הישראלי לערים חכמות; מכון היצוא; וקבוצת אנשים ומחשבים, שמלווה את הכנס מזה שלוש שנים.

עיריית רמת גן חוזרת להציג בתערוכה

בדבריו ציין ויניצקי שהשנה חוזרת לאירוע עיריית רמת גן, שהשתתפה בו לפני שנתיים. ראש העירייה, ישראל זינגר, שנכח בקבלת הפנים אמר כי "כל עיר בוחרת את הדגשים היכן להשקיע בתחום הגדול שנקרא עיר חכמה. אנחנו בחרנו בחינוך. לפני שנתיים הצגנו את הקונספט שלנו בנושא וזכינו להתעניינות מכל העולם, וגם השנה נשתתף בתערוכה ונציג את החידושים שקרו מאז. זאת, בנוסף לפרויקטים שונים שהעירייה יישמה בתחומי התחבורה, שיפור השירות לאזרח, מיכון השירותים ועוד. אולם, החינוך הוא הבסיס ליתר הדברים שקשורים בעיר החכמה".

שלמה דולברג, מנכ"ל מרכז השלטון המקומי. צילום: פלי הנמר

שלמה דולברג, מנכ"ל מרכז השלטון המקומי. צילום: פלי הנמר

שלמה דולברג, מנכ"ל מרכז השלטון המקומי, אמר שגם השנה תייצג את ישראל משלחת מכובדת של ראשי ערים ומנהלים בכירים במגזר המוניציפלי בארץ. "המשלחת תהיה אמצעי חשוב להטמעת נושאי הכנס והאירועים הנלווים לכל עובדי השלטון המקומי", אמר דולברג. "ננצל את האירוע על מנת להיפגש עם קולגות מכל רחבי העולם ולהחליף עימם ידע, כי בסופו של דבר, האתגרים בניהול עיר זהים בכל העולם".

דוברים נוספים שבירכו בקבלת הפנים היו יצחק בורבה, יו"ר איגוד מנהלי החברות העירוניות; ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו ויו"רית פורום המנמ"רים בשלטון המקומי; הוגו ולנטי, מנהל התערוכה; הילה אורן, מנכ"לית קרן תל אביב; נציגים של מכון הייצוא והנספחות המסחרית של שגרירות ספרד בתל אביב; ופלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים