וריזון ו-AT&T התחייבו: נפסיק לסחור בנתוני מיקום של לקוחות

בעקבות דליפת מידע, שכללה נתוני מיקום בזמן אמת של משתמשי טלפונים סלולריים בארה"ב, הפציר סנטור ויידן בארבע ענקיות התקשורת המקומיות לעצור את הנוהג הבעייתי ● וריזון ו-AT&T נענו ומנגד T-Mobile ו-Sprint לא התייחסו מיד לפנייה וזכו לגינוי מצד המחוקק

נתוני מיקום. אילוסטרציה: BigStock

ענקיות התקשורת והסלולר וריזון (Verizon) ו-AT&T התחייבו להפסיק למכור מידע על נתוני מיקום של לקוחות בעקבות בעיית אבטחה שגרמה לדליפת מידע של נתוני מיקום בזמן אמת של משתמשי טלפונים סלולריים בארצות הברית.

בעקבות הידיעה על הדליפה, שלח הסנטור רון ויידן, הדמוקרט מאורגון, דרישה לכל ארבע חברות הסלולר הגדולות בארצות הברית להפסיק את הנוהג הזה, ואתמול הוא פרסם את תגובותיהן אל ארבע החברות.

הסנאטור שיבח את וריזון על שפעלה בצורה מהירה "כדי להגן על פרטיות לקוחותיה", ומתח ביקורת על המפעילות האחרות על שלא נקטו פעולה דומה.

מתווכים מפוקפקים הורסים את פרטיות האמריקנים

"לאחר שחקרתי את הנושא ועקבתי אחר דיווחים, גיליתי שמתווכים סוחרים בנתוני מיקום של אמריקנים ללא הסכמתם ואף מנגישים אותם באתרים לא מאובטחים – נקטה וריזון צעד אחראי והודיעה כי היא מפסיקה מיד את הנוהג", כתב הסנאטור בבלוג שלו. "בניגוד לה, נראה ש-AT&T, T-Mobile וספרינט (Sprint) נהנות להמשיך למכור מידע פרטי של לקוחותיהן לאותם מתווכים מפוקפקים, שהורסים את פרטיות האמריקנים", כתב ויידן.

לאחר שכתב זאת, שינתה AT&T את עמדתה והגיבה: "העדיפות הראשונה שלנו היא להגן על המידע של לקוחותינו, ובשל כך נפסיק את עבודתנו עם סיטונאים ומתווכי נתונים מיד כשהדבר יהיה אפשרי, בדרך שתאפשר לקיים שירותים חשובים בעלי פוטנציאל להצלת חיים, כמו שירותי חירום".

ספרינט לא הגיבה לקריאתו של הסנאטור, ו-T-Mobile אמרה בתגובתה הראשונית כי תמשיך לסחור בנתונים, אך ציינה כי הדבר נעשה "עם פיקוח הולם".

מאוחר יותר, לאחר פרסום הידיעה באתרים שונים, הודיעה ספרינט כי תשנה את פרקטיקות שיתוף הנתונים שלה, וציינה כי החברה "מתחילה בתהליך של סיום החוזים הנוכחיים עם מתווכי נתונים שסופקו להם נתוני מיקום. הדבר ייקח זמן מה בשל הצורך להמשיך בשירותים ללקוחות, כמו שירות דרכים או שירות של מניעת הונאות". עוד ציינה ספרינט, כי השעתה מיד את שיתוף הנתונים אם אחד המתווכים שפעילותו נבדקה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים