אפל נמצאה אשמה ונקנסת בעניין שגיאה 53

ענקית הטכנולוגיה סירבה להכיר בשגיאה 53 - תקלה שגרמה ב-2015 להשבתה מוחלטת של מכשירי iPhone 6 שבעליהם בחרו להסיר מהם את תכונת הזיהוי הביומטרי ● כעת פסק בית המשפט באוסטרליה שהחברה התנהלה באופן שגוי, וקנס אותה בכמעט 7 מיליון דולרים אמריקנים

אפל תשלם על Error 53. אילוסטרציה: BigStock

לאחר חקירה סמויה ושנה של דיונים בבית המשפט, פסק אתמול בית המשפט הפדרלי באוסטרליה נגד אפל (Apple), בתביעה שהוגשה נגדה על ידי הרשות האוסטרלית לתחרות וצרכנות (ACCC), הרגולטור האוסטרלי, וקנס את החברה בסכום של 9 מיליון דולר אוסטרלי (כ-6.8 דולר אמריקני) בנושא שגיאה 53 (Error 53) המפורסמת.

שגיאה 53 הופיעה לראשונה במכשירי iPhone 6 בתחילת 2015, אבל הבעיה זכתה לפרסום בתחילת 2016. התקלה הופיעה במכשירי iPhone 6 ו-6 Plus שבעליהם ביצעו בעבר החלפה של כפתור הבית שלהם, המכיל את החיישן הביומטרי לזיהוי טביעות האצבע. התקלה גרמה להשבתה מוחלטת של המכשיר ומנעה גישה למידע המאוחסן בו, ואפל סירבה לפצות את בעלי המכשירים שחוו את התקלה וסירבה לתקן אותם בגלל שהם תוקנו על ידי חברה לא מורשית.

בפברואר 2016 פרסמה אפל תיקון לגרסה, שאפשר למשתמשים להחזיר לפעולה את מכשיריהם, לצד התנצלות והסבר, שהדבר נבע משום שהיא מגינה על מידע הנוגע לטביעות האצבע באמצעות מנגנון מיוחד, הקשור לחיישן ה-Touch ID, שגורם לכשל בבדיקת האימות והאבטחה של המכשיר לאחר שמוטמע בו רכיב לא מקורי, כמו מסך, או שהוא עובר תיקון על ידי גורם שאינו מורשה.

למרות עדכון הגרסה שהפיצה אפל, דיווחו בעלי מכשירים רבים שכפתור ה-Touch ID לא שב לפעולה, ורבים מהם התלוננו שאיבדו תמונות, מסמכים ואפליקציות.

הרשות לצרכנות ותחרות תבעה את אפל באפריל 2017, בטענה שהיא הפרה את זכויות הלקוחות מכוח חוק הצרכנות האוסטרלי בסירובה לתקן את המכשירים שננעלו בשל שגיאה 53.

ביוני 2017 ביצעה הרשות חקירה סמויה, שבה הסתבר שנציגי אפל אמרו כי אין זה באחריותה של אפל לתקן מכשירי iPhone שתוקנו על ידי גורם שלישי שאינו מורשה לכך. מאוחר יותר הודתה אפל, כי דחתה לפחות 275 לקוחות בתקופה שבין פברואר 2015 ועד פברואר 2016, שביקשו פיצוי על מכשירים שננעלו בגלל שגיאה 53.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים