האם ג'ף בזוס בדרך להפוך לטריליונר הראשון בעולם?

שוויו של מייסד אמזון קפץ בחצי השנה האחרונה מכ-100 מיליארד דולר ל ל-141.9 מיליארד ● הכנסותיה השנתיות של החברה עומדות על 178 מיליארד דולר

הפסיד 13.5 מילירד דולר בין לילה. ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

באחרונה טיפס שוויו של ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון (Amazon), ל-141.9 מיליארד דולר מכ-100 מיליארד רק לפני שישה חודשים. לפי רשימת פורבס (Forbes), האיש השני העשיר בעולם הוא ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט (Microsoft), עם שווי של 49 מיליארד פחות ואחריו במקום השלישי, וורן באפט, גורו המניות.

מומחים פיננסיים מעריכים כי שוויו של בזוס קשור ישירות לערך המניה של אמזון, שממשיך לטפס בהתמדה. ענקית האונליין היא כעת החברה בעלת השווי השני בגודלו בעולם, לאחר אפל (Apple). בינואר השנה נסחרה מניית אמזון תמורת 1,200 דולר, ובימים האחרונים עמד שוויה על יותר מ-1,700 דולר.

בזוס הוא בעליהם של 16% ממניות אמזון ואלה מכניסות 95% משוויו האישי. במידה ואמזון תמשיך בנסיקה המטאורית שלה ובמידה וגם פרויקטים נוספים של בזוס, כמו חברת החלל Blue Origin, יצליחו, הוא יהפוך, לדברי מומחים פיננסיים, לטריליונר הראשון בתבל.

הכל התחיל מרעיון לחנות ספרים

הכנסותיה השנתיות של אמזון, על סך 178 מיליארד דולר, מציבות אותה במקום השמיני בעולם ברשימת Fortune 500 של החברות הגדולות ביותר באמריקה.

בשנת 2002 מוקמה החברה של בזוס במקום ה-492 באותה רשימה, ו-וולמארט (Walmart) המתחרה העיקרית שלה, ניצבה במקום הראשון.

הרעיון להקמת אתר המסחר הגדול בעולם נולד במוחו של בזוס כשעבד בקרן הגידור D.E. Shaw בשנות ה-90' המוקדמות של המאה הקודמת.

בנאום שנשא באוניברסיטת פרינסטון ב-2010 סיפר בזוס: "פתאום חשבתי על העובדה שהשימוש ברשת צומח ב-2,300% בשנה. מעולם לא ראיתי או שמעתי על משהו שצומח מהר כל כך והרעיון של בניית חנות ספרים אונליין עם מיליוני כותרים – משהו שלא יכול היה להתקיים בעולם הפיזי – מאוד הלהיב אותי".

בזוס עזב את משרתו היוקרתית בקרן הגידור והחל רשמית במכירת ספרים מקוונת ב-1994, באותה שנה שביל גייטס מוקם בראש ברשימת עשירי תבל של פורבס. בשנת 1997 לאור הצלחתה הונפקה החברה של בזוס במחיר מניה של 18 דולר.

לפי נתונים שונים, אמזון מעסיקה כיום 566 אלף עובדים ברחבי העולם. המשכורת הממוצעת לעובד בחברה עומדת על 28 אלף דולר. כמנכ"ל אמזון, משכורתו של בזוס מסתכמת ב-81,840 דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים