המונדיאל שלי: אורן בסון, מנכ"ל אולמדיה

לרגל המונדיאל ביקשנו מבכירים בחברות מהענף לספר לנו אילו נבחרות הם אוהדים, מי הם חושבים שתנצח והאם יש הקבלה בין כדורגל לחברות היי-טק? ● והפעם: אורן בסון, מנכ"ל משרד יחסי הציבור והניו מדיה אולמדיה

אורן בסון, מנכ"ל אולמדיה. צילום עצמי.

איזו נבחרת אתה אוהד ומדוע?
"אני אוהד את נבחרת ארגנטינה מאז שגיליתי את דייגו מראדונה לפני מונדיאל 1986. לראות את הוירטואוזיות של דייגו מראדונה, ראיית המשחק שלו והשליטה בכדור בשידור חי היתה חוויה בלתי נשכחת.  שני הגולים היפים שכבש במונדיאל מול בלגיה ומול אנגליה – בשניהם הוא כידרר לבד חצי מגרש – היו שני השערים היפים ביותר במונדיאלים עד כה. גם בשני המונדיאלים הבאים מראדונה הראה את יכולותיו והביא את הנבחרת לדירוג גבוה. ליאו מסי, שמבחינת יכולות עולה כנראה על מראדונה, עדיין לא הצליח להביא את הנבחרת למקומות שמראדונה הביא את ארגנטינה בשנות ה-80 וה-90. במונדיאל הקודם הנבחרת הגיעה לגמר, אך הפסידה. נקווה שיוכלו לעשות זאת הפעם".

איזו נבחרת אתה חוזה שתנצח במונדיאל?
"ארגנטינה או ברזיל".

האם אתה רואה קשר כלשהו בין כדורגל, או ספורט בכלל, להיי-טק?
"כדורגל, בדומה לעולם ההיי-טק והעסקים, הוא ספורט קבוצתי והישגי. שחקן, טוב ככל שיהיה, לא יכול לשחק ללא יתר הקבוצה. כך גם בהיי-טק – יזם אינו יכול להביא חברה להצלחה ללא הצוות לצידו. כמו בעסקים כך גם בכדורגל – לא יזיק שיהיו לקבוצה כמה כוכבים. ספורט, כמו היי-טק, קשורים קשר הדוק לערכים של הישגיות, הצלחה, ניצחון ומשחק נקי. לספורט יש גם ערך גדול מאוד בעולם העסקי כי הוא "שובר קרח". שיחות עם לקוחות ושותפים הופכות להיות ידידותיות יותר כאשר מדברים על כדורגל. אנו עובדים עם לקוחות גלובליים רבים, ואין לי ספק ששיחות על כדורגל תמיד שוברות קרח ומחזיקות שיחה ערה ומעניינת, בעיקר כאשר מדובר על שיחות עם תושבי מדינות כמו: אנגליה, ספרד, איטליה, גרמניה, הולנד וצרפת. השנה אטוס למונדיאל עם קבוצת חברים. אין ספק שהנוכחות במונדיאל תהיה נושא שיחה מעניין".

האם יש ארגון כלשהו שאתה סבור שיש לו מאפיינים שקיימים גם אצל אחת הנבחרות במונדיאל?
"אפשר להקביל את הנבחרות השונות לסוגים שונים של חברות. לדוגמה, נבחרת גרמניה מאוד דומה לארגונים הגדולים דוגמת יבמ (IBM) ואינטל (Intel), שם יש עבודה עם תהליכים מסודרים ונהלים, לצד חיפוש מתמיד אחר חדשנות. הנבחרות הדרום אמריקניות, ובמיוחד ברזיל, דומות יותר לחברת סטארט-אפ – עם הרבה יצירתיות במשחק, חשיבה מחוץ לקופסה והנאה מן המשחק עצמו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים