BCG: חברות תעופה, חלל וביטחון עומדות בפני משבר דיגיטלי חמור

תוצאות מחקר על אימוץ הדיגיטל בתחומי תעופה, חלל וביטחון מצביע על אמת הנוגעת לכל התעשייה: יש למהר ולממש את ערך ההשקעות בדיגיטל – או לשקול השקעות אלה מחדש

גרג מלורי, שותף בכיר ב-BCG ומחבר-משותף של הדו"ח. צילום: יח"צ

המהפכה הדיגיטלית בתחומי תעופה, חלל וביטחון (A&D) הגיעה לנקודת תפנית, זאת לפי מחקר עדכני של בוסטון קונסלטינג גרופ (BCG) – חברת הייעוץ הבינלאומית לניהולי-עסקי ואסטרטגי – ככל שחברות A&D  מאיצות את השקעותיהן בטכנולוגיות דיגיטל, ראשיהן שואלים את עצמם האם ההשקעות משתלמות.

ממצאי המחקר מפורטים בדו"ח של BCG, שכותרתו "האם המהפכה הדיגיטלית בתעופה בטחון וחלל נמצאת במשבר?". המחקר מתבסס על הסקר השנתי השני של BCG בנושא אימוץ דיגיטל ב-A&D, שבו השתתפו למעלה מ-200 מנהלי A&D בכירים.

"תוצאות הסקר מצביעות על משבר דיגיטלי מחריף", אומר גרג מלורי, שותף בכיר ב-BCG ומחבר-משותף של הדו"ח. "מנהלים השקיעו הרבה בדיגיטל, ועתה רוצים לראות החזרים להשקעותיהם. עם זאת, במונחים של אימוץ דיגיטלי, התעשייה אינה בשלה עדיין בהשוואה ליצרני רכב ומוצרים תעשייתיים".

אי הוודאות סביב החזר כספי להשקעות עלולה להביא חברות A&D מסוימות לסגת מהשקעותיהן הטכנולוגיות, בעוד שאחרות עשויות להכפיל אותן.

 לייסי קצנר, מנהלת ב-BCG ומחברת-משותפת של המחקר. צילום: יח"צ

לייסי קצנר, מנהלת ב-BCG ומחברת-משותפת של המחקר. צילום: יח"צ

"תוצאות המחקר שלנו מצביעות על כך שגישה שלישית הינה דרך יותר יעילה ליצירת ערך", אומרת לייסי קצנר, מנהלת ב-BCG ומחברת-משותפת נוספת של המחקר. "חברות צריכות להשלים את השקעותיהן הישירות ביישומים דיגיטליים, ובו בזמן לתמוך בהשקעות במאפשרים (enablers) דיגיטליים". מאפשרים אלה כוללים כישרונות, הנהגה ותרבות, זריזות וגמישות בהיקפים גדולים, אסטרטגיית נתונים, תשתית נתונים, ומערכת דיגיטלית סובבת (ecosystem)".

הכרח למנוע משבר דיגיטלי

מספר ממצאים עיקריים מצביעים על ההכרח למנוע משבר דיגיטלי. ראשית, חברות A&D ממשיכות להעדיף השקעות בטכנולוגיות דיגיטליות, בעבור רבות מהן הדיגיטל הוא בראש סדר היום של המנכ"ל. מדובר על רמות ההשקעה גדלות לתמיכה גם בפעילויות ליבה וגם בתחומי צמיחה חדשים. השקעות גדלות אלו מלוות בדאגה גוברת לתשואה.

משיבים ציינו הוכחת ערך כאתגר הדיגיטלי החשוב ביותר שלהם, ממצא שאושש בדיוני מחברי הדו"ח עם מנהלי חברות.

בנוסף, בהשוואה ליצרני מכוניות ומוצרים תעשייתיים, חברות A&D בולטות בהגדרת חזון דיגיטלי, אך נמצאות מאחור במונחי השקעות ב"מאפשרים דיגיטליים".

"בסיכומן, תוצאות הסקר מצביעות על כך שהדרך הטובה ביותר להפיק יותר ערך, מהר יותר מהשקעות דיגיטליות, היא לאתר נקודות הוכחה מוקדמות ולבצע השקעות ממוקדות", אומר מלורי.

עיקר ממצאי המחקר באחוזים

  • 54% מהמשיבים לסקר אמרו כי חברותיהם מתכוונות להשקיע השנה יותר מטכנולוגיות דיגיטליות מכפי שעשו ב- 2017.
  • 23% אמרו כי החברה שלהם מתכוונת להשקיע יותר מ-100 מיליון דולר ביוזמות דיגיטליות ב-2018.
  • 96% מהמשיבים, לעומת 91% ב-2017, אמרו כי הם מתכוונים להגדיל השקעות בפעולות ליבה דיגיטליות: בקידום יעילות גבוהה יותר במו"פ ובהאצת יציאת מוצרים חדשים לשוק, כמו גם בשיפור היעילות, הזמינות והשרידות של פעילותם, בהשגת הבנה טובה יותר של לקוחות וצורכיהם, ובשיפור הדיוק של פרופילי משתמשים.
  • 65% אמרו כי החברה שלהם מתכננת להגדיל השקעות בתחומי צמיחה חדשים, לעומת 52% אשתקד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים