סין תאלץ מכוניות חדשות להצטייד בשבבים החל מהשנה

הסיבה הרשמית - מלחמה בזיהום האוויר - היא ללא ספק קריטית, במיוחד בסין ההומה ● אבל אם כך, למה המופקד על תכנית איסוף הנתונים וניתוחם הוא דווקא משרד הביטחון הסיני?

שבבי RFID. בקרוב על מכוניות חדשות בסין. אילוסטרציה: BigStock

ממשלת סין עומדת בקרוב להתחיל לעקוב מקרוב מאוד אחרי המכוניות שינועו על הכבישים במדינה. מדובר ביוזמה שלפי הדיווח של הוול סטריט ג'ורנל (The Wall Street Journal) תהיה מבוססת על שימוש בשבבי RFID. גם אם בהתחלה יהיה מדובר בתכנית וולנטרית, בסופו של דבר היא תהפוך למנדטורית, כי הממשלה תחייב החל ב-1 ביולי להתחיל לשבץ את השבב בכל הרכבים ממודל 2019 ואלך.

השבבים ישובצו בחלון הקדמי של המכוניות, ולאורך הכבישים במדינה יותקנו מכשירים שיקראו את השבבים הללו, כשעל פי הממשלה מדובר במערכת שתעזור לנתח וללמוד באופן מדויק יותר את עומסי התנועה בכבישים, וזאת במטרה להפחית את העומסים הללו בכדי להילחם בזיהום האוויר הכבד, בעיקר בערים הגדולות במדינה – כשזיהום האוויר מוגדר כאחד מהנושאים החשובים ביותר לממשל הנוכחי.

אבל האם מדובר רק באמצעי לעזור למדוד את התנועה בכבישים? שבבי RFID אינם מסוגלים לאחסן מידע בכמות גדולה, ולא ברור מה מתכוונים בממשל הסין לכלול במידע המאוחסן מעבר לצבע, דגם ומספר לוחית הרישוי, אבל המכון שינהל את הפרויקט, נמצא תחת האחריות משרד ביטחון הציבור הסיני.

מצד שני, למרות החשדנות מול הכוונה של הממשל, יש לציין שסין לא תהיה הראשונה לחייב שיבוץ שבבי RFID במכוניות חדשות. לפי הדיווח, גם במקסיקו עובדים על מערכת דומה, ומערכות דומות, שבהן משתמשים בעיקר לתשלומים הקשורים למכוניות, כבר נמצאות בשימוש בין השאר בהודו, ברזיל, דרום אפריקה וגם דובאי.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים