ויזה מקדמת מיזמי פינטק גדולים באירופה

שני מיזמים חדשים ורציניים שהחברה מתכננת עתידים לספק תמיכה במפתחים אירופיים, שעובדים על פתרונות חדשים בשוק התשלומים הדיגיטלי

13/06/2018 15:56
האולם בכנס Money 20/20. צילום: ביג-בן פלד

ויזה (Visa) הכריזה, במסגרת כנס Money 20/20 השנתי שנערך באמסטרדם, על שני מיזמים חדשים גדולים, שמטרתם לספק תמיכה במפתחים אירופיים שעובדים על פתרונות חדשים בשוק התשלומים הדיגיטלי.

המיזם הראשון המדובר, לפי מנכ"לית ויזה אירופה, שארלוט הוג, כולל השקעה בהיקף של 100 מיליון דולרים. חלק מהסכומים הללו אמורים להיות מושקעים גם בפרויקטים ישראלים בתחום הפינטק, כיוון שמבחינת ויזה ישראל היא חלק מאירופה לצורך העניין רוצה החברה להגדיל את ההשקעות שלה בסטרט-אפים שפועלים בתחום הזה.

המיזם השני שאותו הציגה הוג הוא מסלול מהיר לצירוף סטארט-אפים אירופאים לרשת הגלובלית של ויזה, כשהחל מיולי הקרוב התהליך אמור להימשך כארבעה שבועות בלבד.

מעבר לכך, ויזה מתכוונת לצמצמם במידה משמעותית את עלויות ההצטרפות לרשת התמיכה שלה וזאת במטרה לאפשר הצטרפות מהירה גם לסטרט-אפים שנמצאים בתחילת דרכם, אז בדרך כלל הגיוסים שלהם מעט נמוכים יותר.

השולחנות והכיסאות מוכנים למשתתפים. צילום: ביג-בן פלד

השולחנות והכיסאות מוכנים למשתתפים. צילום: ביג-בן פלד

כשהמיזם הזה ייצא לדרך תעבוד ויזה יחד עם קונטיס (Contis), ספקית פלטפורמה חלופית לבנקאות, עיבוד עסקאות ותשלומים, והתכנית תצא לדרך מבריטניה, כששווקים אירופאים נוספים יצורפו בקרוב, במטרה להפוך בסופו של דבר את המסלול המהיר לזמין באופן גלובלי.

"מדובר בזמנים מרגשים בתחום התשלומים באירופה. הרגולציה החדשה, בשילוב עם שינויים דרמטיים בהתנהגות הצרכנית וההתפתחויות הטכנולוגיות המהירות, הפכו את אירופה לאזור בו רעיונות עסקיים חדשים נולדים בכל יום. זה יוצר הזדמנות יוצאת מן הכלל לחברות תשלומים חדשות וקיימות לספק אמצעי תשלום יותר חלקים, יותר פשוטים ויותר מאובטחים בהתאם למה שהאנשים דורשים", אמרה הוג.

ההשקעה הכוללת בפינטק באירופה ב-2017 הגיעה, לפי KPMG, לסך של 4.7 מיליארד דולרים, וויזה, שכבר השקיעה בתחום בחברות אירופאיות כמו קלרנה (Klarna), סולריס בנק (solarisBank) ופייוורקס (Payworks), רוצה למתוח את היריעה עוד יותר.

דן אריאלי, שותף בלמונייד, בהרצאות בכנס. צילום: ביג-בן פלד

דן אריאלי, שותף בלמונייד, בהרצאות בכנס. צילום: ביג-בן פלד

את ההרצאה הסוגרת של הכנס נתן דן אריאלי, שותף בלמונייד, שאמר שכדאי לחברות לעבוד באמת לטובת לקוחותיהן גם אם זה נוגד את המטרה של העסק להרוויח כמה שיותר בטווח הקצר. למשל, בנק שמאפשר ללקוח הלוואה, אבל ממליץ לו לקחת במקום רק 90% ממנה ואת 10% הנותרים בשלב מאוחר יותר, כשהוא יצטרך, בכדי לחסוך לו ריבית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים