פורחים בהיי-טק

בני נוער המשתתפים בתכנית "פרחי היי-טק" באקדמית נתניה קיבלו תעודות הצטיינות בטקס בנוכחות ראש רשות הסייבר היוצא, בוקי כרמלי שאמר לנוכחים: "אתם, הנוער האיכותי היושב כאן באולם שלפניי, מהווים עתודה מעולה ולא רחוק היום שבו תוכלו להשפיע על חייה ועתידה של מדינת ישראל"

פרופ' עמוס ישראלי, דיקן ביה"ס למדעי המחשב באקדמית נתניה, מעניק את תעודת ההצטיינות לראיה. צילום: יח"צ

"יש לנו במדינה הזו מוחות מצוינים ואנו זקוקים בדחיפות לרבים מהם בתחום הגנת הסייבר, והמדינה כמו גם האקדמיה והמגזר העסקי, מסוגלים לייצר להם קריירה מרתקת. אתם, הנוער האיכותי היושב כאן באולם שלפני, מהווים עתודה מעולה ולא רחוק היום שבו תוכלו להשפיע על חייה ועתידה של מדינת ישראל", אמר בוקי כרמלי, ראש רשות הסייבר היוצא, לסטודנטים הצעירים, בני נוער המשתתפים בתכנית "פרחי היי-טק" באקדמית נתניה, שקיבלו תעודות הצטיינות בטקס חגיגי שנערך השבוע.

עוד הוסיף כרמלי כי: "האיום הקיברנטי על מדינתנו מהווה אתגר לאומי, והזרועות השונות המטפלות בו מתמודדות עם מצוקת כוח אדם".

"יש רבים הלוחמים בים, יש הלוחמים ביבשה, יש באוויר, ויש בזרועות הביטחון לכיווניה השונים, ויש גם את מגיני הסייבר – השילוב הסינרגטי בין כולם הוא המנצח עבורנו".

כרמלי הרצה בפני בני הנוער ומשפחותיהם שהשתתפו בטקס, וסיפר כי "באחת ההתקפות היותר מורכבות שהיו לנו במסגרת תפקידי, לקח לנו שלושה חודשים בכדי לנקות ארגון גדול מאוד עד שהחזרנו את הארגון לשגרה. התוקפים כיום הולכים ומשתכללים. לארגוני פשע ברחבי הגלובוס יש כיום יכולות שלא נופלות מיכולות של מדינות ומעצמות. רק שיתוף של מידע יוכל לאפשר למדינות להתחסן מפני מתקפות. מדינת ישראל מהמתקדמות בעולם בהגנה על תשתיות קריטיות ומגזרים חיוניים. ניהול אירוע סייבר הוא מערכה לכל דבר וההבנה ההנדסית הטכנולוגית היא קריטית. במדינת ישראל עשרות ארגונים חווים אירועי סייבר בכל חודש".

במהלך הערב חולקו גם תעודות ל-26 סטודנטים מצטיינים הלומדים בתכנית בשנים א'-ד'.

תכנית פרחי ההיי-טק הייחודית של האקדמית נתניה מתפרשת על פי 5 שנים ומיועדת לבני נוער מצטיינים הלומדים בכיתה ח', לקראת תואר ראשון במדעי המחשב. תלמידי התכנית מקבלים דחיית גיוס ובסיום התואר זוכים הבוגרים לעדיפות גבוהה לשיבוץ ביחידות טכנולוגיות מובחרות בשירות הצבאי ובראשן כמובן, יחידת "גמא" של 8200.

פרופ' עמוס ישראלי, דיקן מדעי המחשב באקדמית נתניה, אמר כי "בוגרי שלושת המחזורים הראשונים של התכנית קיבלו תואר B.Sc וכל אחד מהם משרת ביחידה טכנולוגית מובחרת בצה"ל כקצינים מקצועיים אקדמאים".

אחת הצעירות שקיבלו תעודת הצטיינות בטקס היא ראיה אל סאלח בת ה-17 מפראדיס. ראיה החלה עוד בכיתה ח' ללמוד במסגרת התכנית ומגיל צעיר מאוד היא מתכנתת. ראיה מספרת שכל חברותיה חולמות לעסוק ברפואה, אך היא דווקא חולמת להשתלב בהיי-טק. "אחותי לין בת ה-15 החלה גם היא ללמוד בתכנית. זה הפך אותנו למאוד עסוקות, אבל אנחנו אוהבת את הלימודים מאוד", סיפרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים