נורה אדומה: אפל מפחיתה את ייצור ה- iPhone בכ-20%

סך המכשירים שמכרה ירד בכ-1% ברבעון האחרון של 2017 ● מדובר בחלק ממגמה עולמית של ירידה במכירות סמארטפונים לראשונה אי פעם ● ספקיות מדווחות על צניחה ברווחים

אייפונים של אפל. צילום: BigStock

נראה שתחזיותיהם של אנליסטים בנוגע למכשירי אפל (Apple) מתממשות, לפחות בחלקן. לפי ידיעות שהתפרסמו בעיתון בטייוואן, הורתה אפל לספקיות בשרשרת הייצור של מכשירי ה-iPhone שהיא צפויה להשיק בסתיו הקרוב להפחית את הייצור בכ-20% בהשוואה להזמנותיה בשנה שעברה.

העיתון ציטט כמה מקורות מן התעשייה, הקשורים לשרשרת האספקה שלה, שטענו כי אפל נוהגת בשמרנות לגבי מכשיריה החדשים ומתכננת נפח כללי מופחת ב-20% לשלושת המכשירים החדשים הצפויים שלה.

לפי ההזמנות שערכה אפל בשנה שעברה, היא התכוננה לייצור של יותר מ-100 מיליון מכשירים מהדגמים iPhone 8, iPhone 8 פלוס, ו-iPhone X ונראה שהשנה היא מצפה למכירות של 80 מיליון מהדגמים החדשים.

סך המכשירים שמכרה אפל – דגמים ישנים וחדשים – ירד בכ-1% ברבעון האחרון של 2017, והסתכם ב-77.1 מיליון מכשירים, אך ראוי לציין שברבעון המדובר פחתו המכירות העולמיות של הסמארטפונים בכלל בכ-0.3%, לראשונה אי פעם,לפי נתונים שפרסמה חברת המחקרים IDC.

לפי הדיווחים, צפויה אפל להשיק שלושה דגמים חדשים – שניים מהם עם מסך LED ואחד עם מסך LCD, שכולם יכללו את מצלמת ה-TrueDepth 3D כדי לאפשר זיהוי פנים הקיים כיום רק ב-iPhone X.

פוקסקון דיווחה על צניחה של 14.5% ברווח הנקי

עוד דווח מפי גורמים בתעשייה, כי אפל ביקשה מהספקים להתכונן קודם כל לייצור מסכי ה-LED כדי למנוע את האיחורים שהיא חוותה בשנה שעברה שגרמו לכך שמכשיר ה-X החל להימכר רק בנובמבר.

בתוך כך, ספקיות רבות של אפל דיווחו על צניחה ברווחיות בשל האטה במכירות של מכשירי ה-iPhone, בהן גם פוקסקון (Foxconn) , הספקית היחידה של אפל להרכבת ה-iPhone X. פוקסקון דיווחה על צניחה של 14.5% ברווח הנקי ברבעון הראשון של השנה, שקשור למכירות החלשות יחסית של דגם ה-X.

אפל לא מסרה תגובה לבקשות התקשורת בנוגע לידיעות הללו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אמיר

    היה צפוי שהמחירות ירדו, אם המחיר של האייפונים לא היה בשמיים הם היו מרויחים בשמיים - ובטח לא מפסידים

אירועים קרובים