אפל תעזור לכם להיגמל מההתמכרות ל-iPhone?

מערכת שתיידע אתכם כמה זמן ילדיכם מבלים מול אפליקציות, סירי משופרת שתמליץ למרוח קרם הגנה וההכנות ל-iOS 12 - כל החידושים מכנס המפתחים של אפל

טים קוק, מנכ"ל אפל.
האם יכול להיות שאפל (Apple) רוצה שנאהב פחות את ה-iPhone שלנו? סביר להניח שלא אולם נראה שעל סדר היום של החברה, שהוצג אתמול (ב') בפתיחת כנס המפתחים שלה, WWDC, נמצא נושא חשוב של סיוע, בדגש על הורים, להילחם בהתמכרות למכשירים ובעידוד לצריכה מבוקרת וליחסים "בריאים" יותר עם הטכנולוגיה והמכשירים הניידים. הכנס נפתח בהרצאת מליאה של המנכ"ל, טים קוק, ובכירים נוספים, אולם החברה לא הציגה בו חידושים מרעישים בנושאים שמעסיקים את רוב חברות הטכנולוגיה, כמו בינה מלאכותית. עיקר החידושים של החברה הם שיפורים שישולבו במערכת ההפעלה הבאה, iOS 12, ב-WatchOS, ב-tvOS 12 וב-MacOS Mojave. אלה, לפי קוק, יגיעו למשתמשים בסתיו הקרוב. בניגוד לציפיות, אפל לא הציגה כל חומרה חדשה.
ה-Meojis של אפל. מקור: יח"צ

ה-Meojis של אפל. מקור: יח"צ

מערכת ההפעלה הבאה, iOS 12 תסייע, לפי קרייג פדריג'י, סגן הנשיא לתוכנה, להגביל את הסחות הדעת שגורמים לנו המכשירים וגורמים לאנשים להבין את רמת השימוש שלהם במכשירי ה-iPhone וה-Pad באמצעות התכונות הבאות: האחת, מצב "נא לא להפריע", שיאפשר להשתיק צלילי הודעות למשך זמן מסוים, לפי בחירה. בנוסף, המכשיר יציג מסך שחור כאשר נבחר מצב "נא לא להפריע" בשעות השינה ויידלק רק בנגיעה. שנית, שליטה על הודעות של אפליקציות באמצעות בחירה של תדירות העדכונים שיתקבלו בעתיד מאפליקציה מסוימת. מערכת ההפעלה גם תמליץ למשתמש להפחית עדכונים באפליקציות שנעשה בהן שימוש מועט. שלישית, מערכת ההפעלה תספק דיווח על השימוש במכשיר, שיאפשר למשתמשים לדעת כמה זמן הם מבלים מול אפליקציות ואף תאפשר לקבוע מגבלות. במקרים של חריגה תתריע המערכת ותחסום את האפליקציה (למרות שהמשתמש יוכל להוסיף הארכת זמן). תכונה זו תאפשר להורים, למשל, לפקח מרחוק ולהגביל את זמן השימוש של ילדיהם במכשירים של הילדים.

ה-Apple Watch יהפוך להיות ווקי-טוקי

חידושים נוספים יהיו גם בעוזרת הקולית סירי (Siri), שתספק הצעות "חכמות" למשתמשים. למשל אם תלכו לחוף הים, סירי תמליץ לכם למרוח קרם הגנה, אם תלכו לפגישה, סירי תציע לעבור למצב "נא לא להפריע".
שיחות קבוצתיות ב-FaceTime. צילום: יח"צ

שיחות קבוצתיות ב-FaceTime. צילום: יח"צ

עוד חידושים שהוכרזו אתמול: טעינה מהירה יותר של אפליקציות, יצירת אימוג'ים אישיים מונפשים שאפל מכנה אותם Meojis, אפליקציית מציאות וירטואלית שתאפשר לכמה משתמשים להשתמש בהן במקביל ותמיכה בשיחות קבוצתיות באמצעות אפליקציית Facetime. ה-Apple Watch יהפוך להיות ווקי-טוקי ויאפשר למשתמשים לשלוח הודעות קוליות בנגיעה. בנוסף, הוא יציג שיפורים במעקב הפעילות הגופנית ואפילו יאפשר צפייה בדפי אינטרנט פשוטים, כמו טקסטים או תפריטים של מסעדות, וכד'.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים