תקלה קשה במערכת ויזה באירופה בסוף השבוע

ביום ו' נתקלו מיליוני קונים בבעיה - חנויות לא הצליחו לקבל מהם תשלום, כשהמערכת של כרטיסי האשראי של ויזה הושפעה מתקלה רצינית בכל רחבי אירופה ● לאורך הסופ"ש התנצלה החברה והתקלה תוקנה אבל בכיר מטעמה הזהיר את הלוקחות מניסיונות פישינג שיבואו בעקבותיה

רוכשת את טינק. ויזה.

מיליוני קונים נותרו נבוכים ומבולבלים ביום ו' האחרון כשקופות רושמות בכל רחבי אירופה סירבו לקבל את כרטיסי הויזה (Visa) שלהם. התקלה גרמה לרבבות קונים להיתקע בתורים, לא להיות מסוגלים לשלם על ארוחות במסעדות ובתי קפה, או על  שירותים כמו התדלוק שלהם בתחנות הדלק.

משתמשי כרטיסי ויזה בבריטניה ואירופה החלו לחוות בעיות בשעות אחר הצהריים, כאשר עסקאות התחילו להיכשל ושכרטיסיהם לא אפשרו תשלומים בכלל. כאפקט נלווה התרוקנו חלק מהמכונות למשיכת מזומנים, אחרי שלקוחות שלא הצליחו לשלם באמצעות כרטיס משכו יותר כספים מהצפוי באמצעות מכשירי הכספומט. לפי הדיווחים, הכרטיסים מאסטרקארד ואמריקן אקספרס לא הושפעו מהבעיה.

על אף שהעסקאות לא אושרו בזמן אמת, לקוחות רבים דיווחו שהכסף נגבה מחשבונות הבנק שלהם – כולל אדם אחד בבריטניה ש-10,000 ליש"ט (כ-50 אלף שקלים) ירדו מחשבונו לאחר שניסה לרכוש מכונית ואחרי שכרטיסו לכאורה נדחה.

רק חמש שעות לאחר שהתקלה החלה, צייצה חברת ויזה דרך חשבון VisaNewsEurope@ בטוויטר (Twitter) והודיעה ללקוחותיה: "אנו חווים כעת הפרעה בשירות אשר מונעת מכמה עסקאות ויזה באירופה מלהיות מעובדות. אנחנו חוקרים את הסיבה ועובדים מהר ככל האפשר בכדי לפתור את המצב. נעדכן אתכם".

מאוחר יותר, בשבת, בישרה החברה כי התקלה תוקנה, מכשירי ה-AMT פעילים ומציעים שוב מזומנים ללקוחות, וכן ציינה כי היא פועלת להחזרת כספים או לביטולם של חיובי עסקאות שלא יצאו לפועל וכבר התרחשו, או כאלו שיגיעו בהמשך, לאחר שהיו במצב pending.

הזהרה מפני הונאות פישינג נלוות

אלכס ניל, מנכ"ל מוצרים ושירותים ב-ויזה אמר כי "אנו ממליצים לאנשים לשמור על כל ההוכחות להוצאות נוספות שבהן חויבו בכדי לתבוע אותן בחזרה".

ה-Mirror הבריטי דיווח כי ניל הזהיר את לקוחות החברה ואמר ש"למרבה הצער, התקלה עלולה גם להוביל למכתבי פישינג בדוא"ל או בהודעות טקסט ובהונאות שונות, לכן היזהרו מהודעות של אנשים שטוענים שהם ויזה".

יצוין כי הזהרתו של ניל מתייחסת לתרחישים שעלולים לבוא כתופעת לוואי לתקלה, שלא נמצאה קשורה לגישה לא מורשית או למתקפת סייבר, כך הובהר בהצהרה רשמית של החברה. "המקרה היה תוצאה של כשל בחומרה. אין לנו סיבה להאמין שהיה קשור לגישה בלתי מורשית או לאירוע זדוני", אמר דובר החברה לתקשורת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים