יקב רימון: ההיי-טק של שבעת המינים

בזכות ידע חקלאי שעבר במשפחתם במשך דורות, פיתחו האחים נחמיאס מכרם בן-זמרה זן רימונים המתאים לייצור יינות, שזוכים לפרסים בינלאומיים ● הפעם במדור - על שוקולד, יין, ומה שביניהם: מסיירים במרכז המבקרים ו"רצים לרימון"

28/05/2018 12:32
HiTechStyle

יקב רימון מזמין אתכם לארוז את הצוות, לצאת מהמשרד ולבוא לטעום מ"טוסקנה של ישראל", בפעילות חווייתית מלאה כרימון.

מרכז המבקרים האלגנטי של היקב ממוקם מול נוף בראשיתי, מעל שורות של כרמים ועצי פרי נשירים. הסיור ביקב מתחיל בחדר חביות עץ האלון הצרפתי ומכלי התסיסה, ובו מקבלים הסבר על תהליך ייצור יינות מרימונים, מתובל בהסברים מלומדים על סגולות המרפא של הרימון.

יין ושוקולד. מרכז המבקרים יקב רימון. צילום: יקב רימון

יין ושוקולד. מרכז המבקרים יקב רימון. צילום: יקב רימון

לאחר צפייה בסרטון קצר על הליך הייצור וההיסטוריה של הקמת היקב, מתכנסים סביב הבר לסבב טעימות של יינות מרימונים. השילוב בין יין ושוקולד הוכיח את עצמו כשילוב מנצח של הרמוניית טעמים סוחפת, כך שהיקב מתחזק גם מרכז שוקולד ססגוני, ומציע סדנת שוקולד, במהלכה מכינים קערת שוקולד בטכניקה מיוחדת. בזמן שקערית השוקולד נכנסת לקירור והתקשות, מכינים מספר פרלינים לצד מילויים מגוונים.

כשקעריות השוקולד מוחזרות לאחר ההתקשות, כל משתתף מקבל קצפת עשירה למילויה, ושופך לתוכה שלל מילויים מושחתים. כל שנותר הוא ליהנות מיצירת המופת לצד תה רימונים משובח, המוגש במקום.

בחנות היקב ניתן למצוא את מגוון תוצרי הרימון של החברה: יינות, מוצרי קוסמטיקה וכמוסות רימון, ושוקולד איכותי.

פעילות גיבוש וסדנאות ODT. יקב רימון. צילום: יקב רימון

פעילות גיבוש וסדנאות ODT. יקב רימון. צילום: יקב רימון

בעבור מי שמחפש לפנק אבל גם לאתגר את הצוות, מציע היקב הפעלת ODT עם משחק "המירוץ לרימון" האורך כ 45 דקות. פעילות זו, מבטיחים במרכז המבקרים, מאפשרת "לחוות את יקב רימון ואת טעמו הייחודי של היין באופן פעיל, מגבש וחווייתי. דרך משימות אתגר קבוצתיות המתקיימות במתחם האתגרי של היקב,  חווים ולומדים על סגולותיו של הרימון, ומתחברים אל תחושת המשפחתיות השורה בקרב האנשים שהקימו את המקום".

אפשרויות נוספות לימי גיבוש כוללות טיול טרקטורונים "בין הכרם למצוק" – מסלול המשלב נסיעת שטח דרך שדות, מטעי נשירים וכרמים. דרך מאתגרת מלאת עליות חדות, ירידות תלולות ונסיעה חווייתית בג'בלאות. הטיול מלווה בהסבר מקצועי, קפה שחור, תה צמחים ועוגיות, המוגשים חופשי בשטח. משך הפעילות כשעתיים, וזמן המסלול כשעה עד שעה וחצי, תלוי ברמת הנהיגה. אפשרות נוספת היא פעילות קטיף דובדבנים בחוות הסוואנה, ונשנוש הפרי הטרי היישר מהבוסתן.

רימון מתוק ושמן

הזרעים להצלחה של "יקב רימון" שבמרומי הר מירון, נזרעו במרוקו, בה גידלה משפחת נחמיאס רימונים מדורי דורות. האחים אבי וגבי נחמיאס הם מהיצרנים המעטים בעולם של יין ממיץ רימונים. הסיבה לכך  שמעטים מלבדם הצליחו בכך טמונה בהבדל העיקרי בין רימונים לגפנים: ריכוז הסוכר. בכדי להתגבר על כך, החליטו לנסות לפתח זני רימון בעלי ריכוז סוכר גבוה.

לנוסחת הקסם לייצור יין רימונים הגיעו לפני כ-15 שנה, כשהכלאות של זני רימון אפשרו להם לפתח רימונים מתוקים מאוד, במידה הנדרשת לייצור יין. ההצלחה הייתה גדולה אף יותר: בזנים שפיתחו, הרימונים היו גדולים יותר, במשקל ממוצע של קילו וחצי, לעומת 400-800 גרם, שהוא משקלם של רימונים "סטנדרטיים".

אבי נחמיאס, מנכ"ל היקב. צילום: יקב רימון

אבי נחמיאס, מנכ"ל היקב. צילום: יקב רימון

"בהתחלה ייצרנו חבית יין אחת וכמה עשרות בקבוקים שחילקנו לחברים ומשפחה לחוות דעת, והתגובות היו מצוינות", מספר אבי נחמיאס, מנכ"ל היקב. "לאחר זמן קצר כבר ייצרנו שלושה סוגי יין, וכעת כבר הגענו לשמונה סוגים, כאשר כושר הייצור של היקב עומד על מאות אלפי בקבוקים שנמכרים בארץ ומעבר לים, בשווקים דוגמת ארה"ב, אנגליה, קנדה, יפן, וסין", הוא מפרט.

"מרימונים אפשר לייצר כמעט את כל סוגי היין, כולל יינות תוססים, ורבים מהם כבר מיוצרים ביקב רימון", הבהיר נחמיאס.

טעימות יין רימונים ופרלינים. צילום: יקב רימון

טעימות יין רימונים ופרלינים. צילום: יקב רימון

את חומר הגלם ליקב מספקים עצי רימון מהזן שפיתחו, שניטעו בשטח של 150 דונם במושב כרם בן זמרה, בגובה 900 מטר מעל פני הים. בדומה לכרמי הגפנים באזור, גם הרימונים הגדלים בגליל בגובה כזה מתאימים לייצור יין איכותי במיוחד. בהליך ייצור יין הרימונים, נעשית פריטת הגרעינים במכונה שפותחה במיוחד לייצור היין. כל חלקי הפרי מנוצלים, ומזרעי הרימון הלבנים, שנותרים לאחר סחיטת המיץ, מפיקים שמן רימונים בכבישה קרה. השמן משמש כתוסף מזון ונחשב לבעל סגולות בריאותיות. הוא מסייע להורדת לחץ דם אצל חולי לב ומאזן את רמות האינסולין בקרב חולי סכרת.

קוסמטיקה במרכז מבקרים. יקב רימון. צילום: יקב רימון

קוסמטיקה במרכז מבקרים. יקב רימון. צילום: יקב רימון

לאור הצלחת קו היינות, השיקו ביקב לפני מספר שנים גם קו מוצרי קוסמטיקה טבעית, המועשרים בתמציות פרי הרימון, הנחשב לחומר גלם אנטי-אייג'ינג רב עוצמה. בין מוצרי הקוסמטיקה תחת המותג Pomegranate נכללים: קרם לחות אנטי-אייג'ינג, חמאת גוף מועשרת בתמציות רימונים, סבון פילינג רימונים, מי פנים, קרם עיניים מתקן ועוד.

אתר יקב רימון.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיכאל ציון

    מעניין מאוד! מעוניין לבוא לטעימות

אירועים קרובים