סוני הולכת חזק על תוכן

החברה היפנית צופה גידול בכנסות ממוזיקה, מסרטים וקולנוע, ובמקביל קיטון בהכנסות מייצור טכנולוגי ● אלו כנראה הסיבות לכך שסוני החליטה לחזק את היבט התוכן על חשבון ייצור החומרה בשלוש השנים הקרובות, לפחות

השקעה רבה יותר בתחום התוכן. Sony.

מנכ"ל חדש – תכניות חדשות. קניצ'ירו יושידה, המנכ"ל החדש של סוני (Sony), מתכנן שינוי כיוון מהותי של החברה מיצרנית מצלמות, טלפונים וחפיצים אחרים אל חברה שמספקת בעיקר שירותי תוכן. יושידה הציג את תכנית העבודה החדשה של החברה במהלך ישיבת משקיעים ואנליסטים. הוא טען כי שינוי הכיוון נובע מכך שהחברה צופה שהיא תמכור פחות טלוויזיות, מצלמות דיגיטליות, טלפונים חכמים ואף קונסולות משחק. ויותר מכך, הוא צופה שהתחרות ההולכת וגוברת עם היצרניות הסיניות תקשה על סוני עוד יותר, בהיבט של שמירה על שולי רווח שנחשבים לסבירים בעיניה.

למעשה, סוני צופה ירידה בהכנסות שלה בכל החזיתות, כולל בתחום שנחשב בעבורה כרווחי מיוחד וזה תחום המשחקים והרשתות הקשורות אליו. החברה צופה ירידה מסכום מוערך של הכנסות ברמה של כ-1.75 מיליארד דולר השנה עד כדי כ-1.2 מיליארד דולר ב-2021.

מצד שני, חוזה החברה גידול במשך אותה תקופה של כ-16% בכנסות ממוזיקה ועד למעלה מ-60% בהכנסות מסרטים וקולנוע – וזו כנראה עוד סיבה לכך שהחברה רוצה לחזק את היבט התוכן על חשבון ייצור החומרה בשלוש השנים הקרובות, לפחות.

לפי יושידה, החברה רוצה להתרכז בתזרים המזומנים שלה, וזו הסיבה היא מתכוונת לצמצם בתחומים שלדעתה לא יגדילו את התזרים, ובמקום זאת לבחור בתזרימים יציבים, שלדעתה תקבל ממנויים למשחקים, ממכירת תוכן מקוון ומרישוי קניין רוחני.

עם זאת, החברה גם לא מתכוונת לצמצם את ההשקעה בחטיבה שמציירת חיישני מצלמות למגוון של טלפונים בשוק, ואולי אף להפך. בתכנית התת-שנתית החדשה שלה היא דווקא צופה גידול של בין 60% עד 100% בהכנסות, לכדי יותר מ-1.7 מיליארד דולרים לכל היותר, לפי הציפיות.

במקביל, ובהתאם להצהרת הכיוון, הודיעה סוני על השלמת ההשתלטות על קטלוג המוזיקה של EMI. לסוני כבר היו בפועל 40% מ-EMI וכעת היא תשלם עוד כ-1.9 מיליארד דולרים בכדי להפוך לבעלת המניות היחידה.

הקטלוג של EMI מכיל כ-2.1 מליון שירים שיתווספו, לפי ההערכות, לכ-2.3 מליון שירים שכבר יש ברשות החברה, שתהפוך לאחת מספקיות הזרמת המוזיקה הגדולות בעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים