"הענן התבהר – נותן מענה לשאלות שפעם לא היו ברורות"

לדברי ניר חינסקי, מנהל פעילות אזורי, Google Cloud Platform, "הענן הוא פלטפורמה המורכבת מאבני לגו, בה כל לקוח ארגוני יכול לבנות את מה שהוא רוצה - בהתאם לצרכיו"

ניר חינסקי, מנהל בכיר בספוטאינסט. צילום: ניב קנטור

"קצב האימוץ של הענן בארגונים מכל הסוגים והגדלים הולך וגדל מחודש לחודש ומשנה לשנה. יתרונות הענן מאד מובחנים. יש כיום תשובות לכל השאלות, שפעם לא היו ברורות", אמר ניר חינסקי, מנהל פעילות אזורי, Google Cloud Platform.

חינסקי דיבר לקראת כנס הענן של גוגל (Google), שיתקיים בקרוב בתל אביב. לדבריו, "מדובר בכמה יתרונות, ביניהם, המענה לעולמות אבטחת המידע והגנת הפרטיות – לרבות תקנות ה-GDPR האירופאיות – וכן החיבוריות לעולם הרישוי המסורתי בדטה סנטר הפנימי. הענן הוא פלטפורמה המורכבת מאבני לגו, בה כל לקוח ארגוני יכול לבנות את מה שהוא רוצה, בהתאם לצרכיו. הענן מתפתח כל הזמן ועונה לכל תרחיש קיים, בלא קשר לגודל הארגון ולמורכבות ה-IT שלו".

"גוגל", אמר חינסקי, "חיה ונושמת את ה-DNA של הקוד הפתוח, ובהתאם, פלטפורמת הענן שלה נותנת את החופש לבחור ומונעת מצב של נעילה על ידי ספק. היא מאפשרת ניוד בין הדטה סנטר לענן, ומניבה עלות ביצועים יעילה וזולה יותר". בנוסף, ציין, "מאז ומתמיד גוגל התמחתה בטיפול במידע רחב היקף, ושינוע שלו. כעת אנו מביאים יכולות אלו לעולם התשתיות. הלקוח הארגוני מקבל יכולות של איסוף מידע, ניתוחו והפעלת אלגוריתמים של לימוד מכונה ובינה מלאכותית".

מ-PO ל-API

לדבריו, "אנו דוגלים במוטו 'מ-PO ל-API', משמע מהוראת רכישה לממשק תכנות יישומים. במקום לעסוק בתחזוקת תשתיות, אתה מקבל שירות חדש בלחיצת כפתור. אנו לא מתייחסים למעבר לענן כאל ' lift and shift', אלא כאל תהליך מתמיד של שיפור. באמצעות הענן הלקוח הארגוני יכול לשפר את ביצועיו ברמה האפליקטיבית והתשתיתית".

"לפני ימים אחדים Fitbit הודיעה שהיא עוברת לענן של גוגל", אמר חינסקי. "החברה, מפתחת ומשווקת מוצרים לניטור הפעילות הפיזית של האדם, משקלו והרגלי הפעילות והשינה שלו, תשתמש ב-Google Cloud ובשירותי API בתחום הבריאות שמספקת החברה, כדי להציע פלטפורמת ניהול, טיפול ואימון לספקיות שירותי בריאות. הענן של גוגל ייתן ל-Fitbit מאגר נתונים תואם ל-HIPAA, שיתחבר לרשומות רפואיות אלקטרוניות (EMR) המשמשות את ספקיות שירותי הבריאות – דבר שיעניק לחברה את היכולות הנדרשות כדי להסתנכרן מול בתי חולים גדולים ומבטחים. הענן שלנו יארח את לוח המחוונים של Fitbit, שבעזרתו המטפלים יכולים להקצות, לתכנן ולפקח על תכניות בריאות וכושר ייעודיות עבור חולים הסובלים ממצבים כרוניים, כמו סוכרת ויתר לחץ דם. אנו מאפשרים לחברה לעשות שיתוף נתונים און ליין לרופא, לטובת הפקת תובנות בזמן אמת".

כך, ציין חינסקי, "Atos, אינטגרטור ה-IT השני בגודלו באירופה, המונה 60 אלף עובדים, בחר בגוגל כספק ענן מועדף, בהסכם בעלות 150 מיליון דולרים. כך הם יביאו את כל ההיצע העשיר שלנו ושלהם – ללקוחות שלהם, ויסייעו להם לצלוח בשלום את המסע הדיגיטלי".

על פי חינסקי, "בדו"ח השנתי של פורסטר (Forrester) בנושא הענן, אנו ממוצבים כמובילים, ברמת הפתרונות ובחזון שלנו לתחום. חברת המחקר קבעה כי יש לגוגל את הבשלות והמוכנות הטכנולוגית הנדרשת לארגונים המהגרים לענן, עם חיבוריות לתשתיות קיימות, המאפשרת לארגון לעשות מה שהוא רוצה – בהתאם למצב הקיים אצלו. החזון שלנו הוא להעניק כלים הבאים לתת לא רק את מה שהיה לארגון בבית פנימה, אלא לשפר את התשתיות שלו".

"הסניף הישראלי", סיכם חינסקי, "מונה עשרות עובדים וגדל בשנה האחרונה בהיקף כוח האדם שלו פי 3, ואנחנו ממשיכים לגדול".

חינסקי ישתתף בכנס Google Cloud Summit, שיתקיים ב-30 במאי 2018 בגני התערוכה, ביתן 2.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים