כך משנה AT&T את מיתוגה מחברת טלקו לחברת תוכנה

צחי קפלוטו ממרכז הפיתוח של החברה בישראל הציג בכנס הקוד הפתוח של אנשים ומחשבים את הרשת החכמה מבוססת הענן של החברה, שמסייעת לה במעבר ● וגם: כיצד Cal מיישמת את הקוד הפתוח?

צחי קפלוטו, דירקטור במרכז הפיתוח של AT&T בישראל. צילום: יח"צ

"AT&T הכריזה באחרונה על Domain 2.0 – רשת חכמה מבוססת ענן, שמבטאת את התפיסה החדשה של החברה, שממצבת את עצמה בימים אלה כחברת תוכנה, לאחר ששנים רבות היא מוכרת כחברת טלקו. היא משקיעה בנושא זה באחרונה משאבים רבים מאוד, שכוללים גם שינויים ארגוניים", אמר צחי קפלוטו, דירקטור במרכז הפיתוח של AT&T בישראל.

קפלוטו דיבר בכנס הקוד הפתוח Open source world של אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה באולם East בתל אביב. הוא הסביר שמעל תשתית הרשת החדשה פועלת תשתית הענן הפרטית של AT&T, המבוססת על Open stack. "על בסיס זה מיישמת החברה עקרונות SDN, שמשמעותם הפיכת הרשת למונחית תוכנה, הפיכת האפליקציה ושירותי הרשת בשכבות הגבוהות יותר לווירטואליים".

פרויקט שינוי התדמית והמיצוב של AT&T נקרא ECOMP והוא החל לפני שלוש שנים. לדברי קפלוטו, זהו "המוח" מאחורי הרשת החכמה. "במסגרת זו אנחנו מבצעים את שכבת ההטמעה של הרשת הווירטואלית, ה-VNF (ר"ת Virtual Network Function) לתוך הרשת הפיזית של AT&T", אמר.

הוא ציין כי בשנה שעברה החליטה החברה לתרום את הפרויקט שפותח על ידה לקהילת הלינוקס (Linux) ולקרוא לו ONAP.

דור ניראל, ראש מדור ALM ו-DevOps ב-Cal. צילום: ניב קנטור

דור ניראל, ראש מדור ALM ו-DevOps ב-Cal. צילום: ניב קנטור

"AT&T פעלה מאז ומתמיד למען הלקוחות שלה ועובדת איתם בשיתוף פעולה", אמר קפלוטו. "אנחנו שואפים להוביל את התעשייה, להגדיל את כמות המפתחים ובכך להגביר את קצב הפיתוח שלנו. אנחנו עושים זאת באמצעות מעורבות, ישיבות, ועדות, מפגשים פנים אל פנים ועוד".

"לחבק את הקדמה – בזהירות הנדרשת"

דובר נוסף בכנס היה דור ניראל, ראש מדור ALM ו-DevOps ב-Cal. הוא אמר כי "לקוד הפתוח יש מעלות רבות. הוא תורם ליצירת מוצר איכותי מוטה צרכי לקוח ויוצר קהילה עסקית של ארגונים שיכולים להפיק תועלת מהמוצר מבלי להיות תלויים בספקים".

אולם, לדבריו ,עם כל המעלות הקיימות בשימוש בקוד הפתוח, יש כמה נקודות שצריך לשים אליהן לב. "שימוש לא מבוקר ולא מנוהל בקוד פתוח עלול לחשוף את הארגון לסיכונים במישורים שונים", אמר ניראל. "המפתח להתמודדות עם סיכונים אלה הוא בניית מסגרת של מדיניות ותהליכים, שנתמכים בכלים טכנולוגיים".

בהמשך התייחס ניראל לאסטרטגיית הקוד הפתוח ב-Cal וליישומה. "אנחנו מאמצים את העקרון וההזדמנויות הטמונות בשימוש בקוד פתוח כתחליף לפיתוח עצמי – הן בתשתיות והן במערכות ובפונקציות של התוכנות העסקיות", ציין. "היישום של הקוד הפתוח בחברת כרטיסי האשראי נעשה בצמוד לכל הנהלים המשפטיים, בהתאמה לסוגי הקוד והשימוש בו. המוטו שלנו הוא לחבק את הקדמה, אבל בזהירות הנדרשת".

בין הדוברים הנוספים באירוע היו תומר בריסקר, חבר הוועד המנהל של עמותת המקור, שמאגדת את קהילת המפתחים בקוד פתוח בישראל. הוא סיפר על פעילות העמותה, שהוקמה ב-2003, להעשרת הידע של חבריה ועל קשריה עם עמיתים בחו"ל.

טל הרמתי, מנכ"ל חברת הייעוץ 2BeOpen ולשעבר סגן החשב הכללי במשרד האוצר והאחראי על התקשוב בממשלה, סיפר על התפתחות הקוד הפתוח בישראל וכיצד הוא נכנס גם למגזר הממשלתי.

קרן שצמן מ-ויקימדיה (Wikimedia) דיברה על השותפות של המיזם עם קהילת הקוד הפתוח וכן על המיזם החדש ויקידאטה (Wikidata), המבוסס על Big Data. עוד היא דיברה על כלים אנליטיים חכמים שיוכלו לשרת טוב יותר את קהילת משתמשי ויקיפדיה (Wikipedia).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים