בקרוב בפייסבוק: אפליקציית היכרויות

ענקית הרשתות החברתיות עומדת לטלטל את עולם הדייטינג - ולספק תחרות לא פשוטה לטינדר וליתר היישומים שמתיימרים לסייע לכולנו להיות פחות בודדים ● פייסבוק הודיעה על יישום ייעודי להיכרויות, שישים דגש על חיבור אמיתי בין אנשים ולא סתם על התאמות ללילה

האם מ-It'Serious יצא הדייט הבא שלכם? אילוסטרציה: BigStock

"היום, אנחנו מכריזים על סדרה חדשה של תכונות שיגיעו בקרוב ויעסקו בהיכרויות. זה הולך לשמש לבניית יחסים אמיתיים ולטווח ארוך, לא לסתם חיבורים", בישר מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק (Facebook) לבאי כנס F8 אתמול (ג').

צוקרברג נשא את נאום הפתיחה הראשי בכנס המפתחים של החברה שלו, שם התייחס ללקחי פרשית דליפת המידע האחרונה והמטלטלת, אבל גם בחר לעדכן על שלל חידושים והפתעות שפייסבוק מכינה לכולנו ושיכנסו לפעולה בקרוב.

אחד הדברים שעליהם בחר המנכ"ל להודיע לבאים הוא הוספת שכבת ההיכרויות לפלטפורמה שלו. מי שהביא לעולם את הרשת החברתית הדומיננטית ביותר שיתף את שומעיו בכך של-2.2 מיליארד משתמשי פייסבוק החודשיים הפעילים תהיה בקרוב אפשרות לבחור אם להכניס את תכונת השידוכים החדשה לפעולה, אם לאו. "עיצבנו את זה כשהפרטיות והבטיחות היו בראש מעייננו מההתחלה. החברים שלכם לא יראו את הפרופיל שלכם, ואתם תוצעו רק לאנשים שאינם חבריכם", הוא הבהיר כמו כדי להרגיע מבעוד מועד כל חשש בנושא הנפיץ.

דומה לטינדר אך שונה מהותית

היישום עצמו הוצג על ידי כריס קוקס, מנהל מוצר בפייסבוק, ולפי דיווחים מזכיר במיוחד את אפליקציות השידוכים טינדר (Tinder) ובאמבל (Bumble), המשמשות כיום מיליוני משתמשים בחיפושיהם אחרי שידוך רציני או סטוץ ללילה.

אפליקציית ההיכרויות של פייסבוק תשלב אירועים וקבוצות שכולנו כבר חלק מהם, בכדי לעזור ליצור חוויית היכרויות מבוססת קהילה, כך הסביר קוקס, שסיפר גם על תכונה ייחודית של שירות ההיכרויות, המיועדת ל"ביטול נעילה", ושתאפשר לאנשים בתוך קבוצות או אירועים לראות את הדף של המשתמשים שאינם חבריהם. כמו כן חשף קוקס תכונה בסיסית שתגדיר את המשתמשים כ"אני פנוי/ה ומוכן/ה להכיר", המצביעה על הנכונות של המעוניינים למצוא אהבה.

אבל אחד הדברים החשובים בנוגע לחידוש שמביאה פייסבוק אלינו ואל עולם הרגש שלנו – על פי המידע שמסרה החברה בינתיים, משתמשים שנמצאים לפי הגדרתם "במערכת יחסים" או "נשואים" לא יכולו להשתמש באפליקציה, פשוט משום שזו לא נועדה בשבילם.

אם הדבר מדויק והכלל הזה יישמר, אזי יש לפיתוח של פייסבוק אפשרות אולי באמת לגבור על התופעה של מלקטי הסטוצים הסתמיים דרך אפליקציות ההיכרויות הרבות, שלעיתים משטים במי שבאמת מחפשים קשר בריא ואמין. משמעות הדברים היא גם שליישום ההיכרויות של ענקית הרשתות החברתיות יש סיכוי להפוך לכזה שימשוך אליו אנשים מבוגרים ורציניים יותר בכוונותיהם, והרבה מהם – בשורה די מטרידה בעבור טינדר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים