דיווח: אפל מפתחת קסדת מציאות מדומה ורבודה אלחוטית

לפי דיווח, החברה אמורה להשלים בשנתיים הקרובות את פיתוח הקסדה, שנקראת 288T, שתשלב את שתי הטכנולוגיות ושתהיה אלחוטית

לבחון את המשקפיים - עם משקפיים? צילום אילוסטרציה: Fizkes, BigStock

אפל (Apple) עובדת על קסדת מציאות מדומה משולבת מציאות רבודה – כך דווח בסוף השבוע. הפיתוח, שזכה בינתיים לשם הקוד T288, אמור לצאת לשוק ב-2020.

לפי cnet, חברת הענק עובדת על הקסדה, שמסוגלת להפעיל הן טכנולוגיית AR והן טכנולוגיית VR. נראה כי הרזולוציה שלה תהיה 8K – רזולוציה הגבוהה יותר מזו שיש כיום בטלוויזיות הטובות והמתקדמות ביותר. הציוד לא יהיה מחובר פיזית למחשב או לניידים, אלא יפעל באמצעות תיבה ייעודית, בטכנולוגיה אלחוטית, במהירות גבוהה ולטווח קצר.

הענקית הציגה באחרונה את ARKit – פלטפורמת הפיתוח שלה, שיכולה לזהות רק משטחים אופקיים בעת הצבת אובייקטים וירטואליים. לדבריה, "ARKit יכולה כעת לזהות ולמקם אובייקטים וירטואליים על משטחים אנכיים. על ידי שימוש בטכניקות מתקדמות של ראיית מחשב, בכדי לאתר ולהכיר את המיקום של תמונות דו ממדיות, ARKit יכולה לשלב את התמונות בעולם האמיתי בחוויות של מציאות רבודה".

"המציאות הרבודה תהפוך את הדרך שבה אתם עובדים, משחקים ומתקשרים"

ענקית הטכנולוגיה השקיעה עד כה בפרויקטי מציאות רבודה ו-וירטואלית קטנים יותר, אבל הקסדה היא אינדיקציה להשקעה גדולה בהרבה מצידה בתחום זה.

פרטים אלה ומועד השקה הקסדה כפופים לשינויים, גם אם הם אמנם התכניות הנוכחיות של אפל, אבל החברה "שמה עין" על תחום המציאות האלטרנטיבית מזה זמן. מנכ"ל החברה, טים קוק, התייחס לנושא בשיחה שערך לאחר פרסום התוצאות העסקיות שלה בחודש נובמבר ואמר כי טכנולוגיית המציאות הרבודה "תהפוך את הדרך שבה אתם עובדים, משחקים, מתקשרים ולומדים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים