מהן המסקנות מהקרב על דף הפייסבוק של הצינור?

אם אתם חושבים שתצליחו לשכפל את הצלחתו של גיא לרר בעניין דף הצינור - חישבו שנית ● הצלחתו הייתה עקב אוסף נסיבות שכנראה לא יתקיימו בדף שאתם מפעילים ● ומעבר לכך, דבר חשוב שעליכם לזכור - הבעלים האמיתי והיחיד של כל דף פייסבוק - הוא לא אחר מפייסבוק עצמה

25/04/2018 16:33

בית הדין האזורי לעבודה קבע השבוע כי עמוד הפייסבוק (Facebook) "הצינור" יישאר בבעלותו של גיא לרר ולא יעבור לידי ערוץ 10. הערוץ דרש לשלוט בעמוד הפייסבוק של הצינור, שבו יותר ממיליון עוקבים, לאחר שלרר עבר לערוץ מתחרה.

עצת חינם לעובדים: אל תחשבו שתצליחו לשכפל את הצלחתו של גיא לרר בעניין דף הפייסבוק "הצינור"! לרר הצליח לשמר בשליטתו את דף "הצינור", למרות שהדף נקרא בשמה של תוכנית שנמצא בבעלות המעסיק שלו, ערוץ 10. זו הצלחה שתישאר אירוע נדיר.

לרר הצליח בכך בגלל אוסף נסיבות שכנראה לא יתקיימו בדף הפייסבוק שאתם מפעילים. בבית הדין התברר שהדף נפתח מראש כיוזמה פרטית לצד פינה שלרר הגיש בלי תשלום; הדף תוחזק על-ידו ותוך השקעת משאבים פרטיים במשך שנים; המעסיק (ערוץ 10) לא היה מעורב כהוא-זה בפעילות הדף; הדף שימש רבות לפעילויות שלא היו קשורות לתוכנית ועוד.

אם אתם פועלים בדף ברשת חברתית, והדף (כמו במקרה "הצינור") לא נושא בכלל את שמכם אלא את שם מקום העבודה או מותג כלשהו של מקום העבודה, אז סביר להניח שלא מתקיימות אצלכם נסיבות כה קיצוניות כמו במקרה של "הצינור", והדף ייחשב כדף בשליטת המעסיק שלכם.

ועוד דבר: אל תשכחו, שסביר להניח שלא יעמדו לרשותכם המשאבים שאיפשרו ללרר לנהל הליך משפטי מורכב עם ייעוץ משפטי מצוין. לא יהיה פשוט להצליח בתביעה כזו מול מעסיק שלרשותו משאבים גדולים פי כמה משלכם.

עו"ד אמיר ונג, שותף במשרד רון גזית, רוטנברג ושות'. צילום: נתי חדד

עו"ד אמיר ונג, שותף במשרד רון גזית, רוטנברג ושות'. צילום: נתי חדד

עצת חינם למעסיקים: תעשו סדר מראש ואל תסתבכו כמו שערוץ 10 הסתבכו עם דף הפייסבוק "הצינור"! זה נכון במיוחד אם יש לכם עובדים שמבצעים פעילות עסקית בחשבון שנושא את שמם ולא את שם מקום העבודה.

לדוגמה חשבון לינקדאין (Linkedin) שמשמש את מנהלי גיוס העובדים שלכם או מי מאנשי המכירות. אתם צריכים להסדיר מראש את מדיניות "הנכסים הדיגיטליים" של הארגון במסגרת חוזי העסקה. אתם צריכים לפתוח עיניים, לראות מתי בפועל יש פעילות עסקית משמעותית שעובדים מנהלים בעצם בחשבונות עסקיים, ולבסס מראש את השליטה שלכם בחשבונות כאלה. זה אומר להחזיק בסיסמאות, לדרוש הפרדה בין החשבון הפרטי לבין חשבון עסקי ולהנחות את העובדים מה עליהם לבצע בחשבון העסקי וכיצד.

עצת חינם לכולם: למרות שכל הכתבות בעיתונים קובעות שגיא לרר נותר "הבעלים" של דף הפייסבוק, חשוב להפנים ולזכור שהבעלים האמיתי, האחד והיחיד של כל דף פייסבוק הוא לא אחר מפייסבוק עצמה. רק פייסבוק.

זכויות היוצרים בתוכן שאתם מעלים לדף אמנם נשארות בבעלותכם (פייסבוק מקבלת מכם זכויות שימוש בו). אבל "הדף", כמקום בו אתם יכולים לפעול, שאליו מקושרת רשימת עוקבים-חברים-מגיבים ושבו מופיעות תגובות של אחרים, הוא בבעלות פייסבוק. היא זו שמחליטה מתי הדף יעמוד לרשותכם, מה תוכלו לעשות בו, מה יכול להיות שמו של הדף ועוד. אל תשכחו: דף פייסבוק אינו אתר אינטרנט שלכם, אלא רק דף באתר של פייסבוק.

הכותב הינו שותף במשרד רון גזית, רוטנברג ושות'

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים