צילום בסמארטפון? גם את זה אפשר ללמוד

קורס חדש מבטיח ללמד אתכם את רזי הצילום בטלפון החכם, כולל טכניקות ייחודיות ● עוד במדור מימון ההמונים השבועי שלנו: טבעת למוזיקאים ותמיכה בתוכן חופשי ומקורי

גם לצלם בסמארטפון צריך לדעת איך. צילום אילוסטרציה: German Evseev, BigStock

מכירים את זה שחברים מעלים תמונות לרשת החברתית ואי אפשר לזהות אם הצילום מתעד בן משפחה שעון על עץ או פיסול מודרני? פרויקט נחמד שהועלה להאדסטרט (Headstart) הוא הבייבי של עדי יחידי, שמציעה קורס אינטרנטי לצילום בסמארטפון.

יחידי היא צלמת ומנחת סדנאות צילום בסמארטפון – שכרגע מתקיימות במפגשים אישיים. מטרת הקמפיין שפתחה היא ליצור קורס אינטרנטי שבו הידע והניסיון המקצועי שלה יהפכו לנגישים וילמדו עוד רבים, באמצעות שיעורים מוקלטים שיהיה אפשר לצפות בהם שוב ושוב, את רזי הצילום הנכון בטלפון החכם.

הקורס המתוכנן יכלול שישה שיעורים מוקלטים מראש שיעסקו בנושאים: יסודות מצלמת הסמארטפון; תכונות נוספות שלה – פיצ'רים מתקדמים; עקרונות צילום איכותי; טכניקות סמארטפון יצירתיות; תחומי צילום – יישום כל הידע על תחומי הצילום השונים (נוף, אוכל וכדומה); ולבסוף – צילום סמארטפון טכני ואפליקציות.

לפרויקט הממש חדש הזה יש, נכון לפרסום שורות אלה, שלושה תומכים בלבד, שהשקיעו בו בסך הכל 335 שקלים. היעד שהציבה יחידי לעצמה הוא 37 אלף שקלים, והיא מבקשת להשיג אותו ב-45 הימים שנשארו לפרויקט. אתם יכולים להשקיע בתמיכה מ-50 עד 3,000 שקלים, כשהתשורות שונות בהתאם לנתינה. כך, למשל, עבור 370 שקלים תקבלו השתתפות בקורס האינטרנטי לצילום בסמארטפון במחיר השקה (לאחר ההשקה הקורס יעלה 470 שקלים).

טבעת מחוברת למוזיקאים

אם אתם מוזיקאים מקצוענים או חובבים, בוודאי תתעניינו בפרויקט הקיקסטארטר Kickstarter)) הזה, ש-23 ימים לפני סיומו גייס כבר יותר מ-85 אלף דולר, כשהיעד שלו עמד על 61 אלף. הדבר מוכיח שהוא כנראה מלהיב את המממנים למיניהם, גם אם אינו זול במיוחד.

המיזם מציע את Neova – טבעת מחוברת ייחודית למוזיקאים המזהה מחוות ידיים טבעיות ביותר, שנעשות באוויר או על מקלדת, ומפרשת בנאמנות את דקויות הביטוי המוזיקלי של היוצר. למעשה, הטבעת היא בקר MIDI שניתן לשימוש באופן חופשי בנגינה מה-DAW או מסינתיסייזר. התוצאה היא כלי רב תכליתי המאפשר צורות חדשות של יצירתיות ושהשמיים הם הגבול עבור משתמשיו. צפייה בסרטון היוטיוב (YouTube) של המיזם תבהיר יותר את היכולות של הטבעת, שמגיעה בצבעי שחור או לבן.

Neova מורכבת משני יסודות: טבעת בעלת עיצוב יפה, המשמשת ללכידת התנועות, ורכזת שמתחברת למחשב באמצעות USB.

טבעת Neova מזהה תנועות ספציפיות באמצעות תשעה חיישני תנועה המוטבעים בה. היזמים מציעים גם את Plume – תוסף שתוכנן עבור הטבעת ובו מאוחסנים מאות צלילים שממופים לתוכה. הוא יכול לשמש גם כדי לדגום קטעים אחרים ולשמור תצורה ייעודית שלהם לשימוש מאוחר יותר.

המוצר צפוי להגיע בספטמבר הקרוב, לאחר שתשלמו עלות משלוח של 60 שקלים. מחיר המוצר עומד על 256 דולר.

לתמוך בתכנים ללא גבולות

אתר פטראון (Patreon) הוא פלטפורמת גיוס המונים המאפשרת לכם לתמוך ביוצרים ממרחב תחומים בסכום חודשי קבוע. הרעיון הנפלא הזה מאפשר סיוע למוזיקאים, לאמני אנימציה, למפתחי משחקים, למדענים ועוד להשקיע רק בעבודתם ויצירתם, ולכן – לתת.

במסגרת הפרויקט, שמכונה Quillette, מבקשים יוזמיו ליצור את מה שהם מכנים פלטפורמה למחשבה חופשית. הוא הושק בנובמבר 2015 ומאז הלך וגדל, בין היתר בתחום הספרות. היזמים טוענים שיש להם קבוצה של סופרים ייעודיים ופוריים וקבוצה נאמנה של קוראים. הפלטפורמה הייחודית, שכתובה באנגלית, מבקשת תמיכה בכדי להמשיך לצמוח, להתרחב ולייצר תוכן איכותי.

לדברי העומדים מאחורי Quillette, "אנחנו מאמינים שפלטפורמות המחויבות לדיון חופשי ופתוח שוות הגנה". כדי לעשות זאת הם מבקשים תמיכה חודשית של דולר בלבד בסך הכל. התומכים מקבלים תודה ענקית, וגם תכנים מבחרים למייל – פעם בשבוע מאמרים נבחרים ופעם בחודש את הירחון המלא. היכנסו לראות – אולי תרגישו צורך לתמוך או סתם תקבלו השראה מהאתר המוצלח והקונספט שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים