ההיי-טקיסט צועד על קיבתו הקרניבורית? על תאוות בשרים ואחוות חברים

רגע לפני "חג המנגל" הלאומי, מדור הלייף-סטייל החדש הנמרץ של אנשים ומחשבים, HiTechStyle, מגיש בחום, עם קורט מלח גס ומעט פלפל גרוס, הצצה למקום של בשר טוב, שצמח מחברות טובה

18/04/2018 20:04
HiTechStyle

רגע לפני "חג המנגל" הלאומי, מדור הלייף-סטייל הנמרץ של אנשים ומחשבים, HiTechStyle, מגיש בחום, עם קורט מלח גס ומעט פלפל גרוס, הצצה למקום של בשר טוב, שצמח מחברות טובה.

כאשר שיפודי האסאדו מסתובבים ורעש השחזת הסכינים ברקע, זה סימן שמיד תתחיל סדנת בשרים בדרום אמריקה.

דרום אמריקה - בשרים לגריל ואסאדו

דרום אמריקה – בשרים לגריל ואסאדו

אנטריקוט, פילה, צלי כתף, סינטה, צ'וריסוס – מופע של בשר, חגיגת נתחים לקרניבורים אותנטיים. סדנאות הבשרים המושחתות של דרום אמריקה כבר הפכו לשם דבר וקבוצות עמיתים מוצאות בו ספוט מושלם לגלגול שיחה על ביזנס, או לערב גיבוש משחרר דיסטנס, על בטן מלאה.

בסדנאות, המתפרסות על פני ערב ארוך ומסעיר בן שלוש שעות של עונג צרוף, מלמד עופר ויזל את רזי הגריל והפולקלור הדרום-אמריקני, מדריך ומדגים, מסביר ומתבל בהרבה יין, בשרים, חברות והומור.

אנטריקוט תוצרת דרום אמריקה - בשרים לגריל ואסאדו. צילום: יח"צ

אנטריקוט תוצרת דרום אמריקה – בשרים לגריל ואסאדו. צילום: יח"צ

"קצת עשן, אפס מאמץ ותוצאות מעולות" – מבטיחים – ומקיימים. בין נקניקיית צ'וריסו חריפה לסטייק פילה נימוח, לומדים המשתתפים על תרבות הגריל הארגנטינאי, מבחירת הפחם והדלקתו, דרך הגריל המיוחד, סוגי הבשרים השונים, טיפים לצלייה, כמויות והגשה.

במהלך הסדנא אוכלים המשתתפים כמויות שערורייתיות של בשר, המלווה בהמון יין מסוגים שונים. הסדנאות מתאימות, לפי המארחים, "לגברים רעבים, לנשים רעבות, וגם לאלו שפשוט נהנים מערב של יין, בשר וחברותא".

מאבטחת מידע ביבמ לגריל אסאדו

דרום אמריקה הוקמה ב-1993 על ידי רפי קורנפלד ז"ל, שהחזיק בעבר את מסעדת הבשרים אל גאצ'ו' בתל אביב, ורצה לספק בשר משובח לרשת המסעדות.

עם השנים צמח העסק והרחיב את מעגל פעילותו לשיווק בשר פרימיום למסעדות ולחברות קייטרינג. בתחילת הדרך, הוקמה דרום אמריקה בחצר משק, על בסיס הרפת הישנה של שלוימה – אביו החקלאי של רפי, שהיה עוד בארגנטינה בעליה הגאה של חוות בקר בערבות הפמפס. בחלוף הזמן, החלו פיינשמקרים לעלות לרגל לחצר בחיפוש אחר בשר איכותי. טפטוף המבקרים הפך לשטף, ורפי פתח חנות לממכר בשר במושב ניר צבי.

"קצת עשן, אפס מאמץ ותוצאות מעולות". דרום אמריקה. צילום: יח"צ

"קצת עשן, אפס מאמץ ותוצאות מעולות". דרום אמריקה. צילום: יח"צ

דרום אמריקה מתמחה ביצור בשרים לגריל ואסאדו, מבוססים על בשר המיובא מדרום אמריקה, אומת האסאדו. ב-2008 נפטר רפי ואת ניהול העסק נטלה ציפי אלמנתו. רפי נהג להעביר סדנאות גריל על מסורת צליית הבשר הארגנטינאי.  עם לכתו, פנתה ציפי לאחים עופר ורן ויזל, חבריו הוותיקים, וביקשה כי ייטלו על עצמם סדנה שנקבעה זה מכבר.

עופר ורן – עובדי היי-טק בתקופה ההיא, העבירו סדנה שקצרה תשבחות והפכו את הסדנאות למסורת דו-חודשית, בהתנדבות. ב-2010 הצטרף עופר כשותף, וסייע בהצעדתו למחוזות קולינאריים ועסקיים חדשים.

עופר הכיר את רפי בסמוך לשחרורו מהצבא, כשעבד ברשת אל גאצ'ו וניהל את הסניף הכשר של הרשת בתל אביב. בשנת 95' עזב עופר את עסקי המסעדנות לטובת לימודי מדעי המחשב ומנהל עסקים, ובהמשך השתלב בעבודה בהיי-טק כמומחה אבטחת מידע. במשך שנות עבודתו בהיי טק, נשמרו החברות ושיתוף הפעולה הקולינרי עם רפי, כתחביב. בשנת 2010 כאמור, עזב עופר את עבודתו כמנהל מכירות תחום אבטחת מידע ביבמ (IBM) והצטרף כשותף לציפי. בשנים האחרונות צמח העסק, והשניים תרו אחר ערוצים חדשים להתרחב.

סדנה בהנחיית עופר ויזל. דרום אמריקה. צילום: יח"צ

סדנה בהנחיית עופר ויזל. דרום אמריקה. צילום: יח"צ

לפני כשנה וחצי הקימו את האתר החדש בא.ת. טרוגוזין. האתר החדש, שמשמש כמפעל הייצור של החברה בצמוד לחנות המפעל, מארח את סדנאות הגריל בהן נמשכת המסורת של אהבת האירוח והבשר.

מוצרי הבשר של דרום אמריקה נבחרים בקפידה, מיושנים בדיוק על פי הצורך או מיוצרים בשיטות מסורתיות, בשיא המקצוענות. קולקציית בשרי הפרימיום של דרום אמריקה כוללת בשרים לצלייה, בישול ואפייה, וכעסקת חבילה, מקבלים ייעוץ מקצועי ומתכונים מנצחים. בנוסף בחנות המפעל מוצרי פולקלור דרום אמריקנים, רטבים לבשר, יינות משובחים וציוד היי אנד לגריל ולמטבח. כיום פרוסים בשרי האיכות של דרום אמריקה בנקודות מכירה באיזור התעשיה טרוגוזין בית דגן, מגל, עין חרוד מאוחד ובנטעים.

דרום אמריקה – כשר.
א.ת טרוגוזין בין כפר חב"ד לבית דגן.  
טלפון: 03-9014730
לדף הפייסבוק לחצו כאן.
לאתר החברה לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים