זיו בנימיני מונה למנכ"ל פורטליקס

בנימיני, לשעבר בכיר בוריסיטי ובקיידנס, ינהל את הסטארט-אפ הישראלי, שפועל בעולם הבטיחות לרכבים אוטונומיים

זיו בנימיני, מייסד שותף ומנכ"ל פורטליקס. צילום: יח"צ

זיו בנימיני, לשעבר בכיר ב-וריסיטי ובקיידנס, מונה למנכ"ל הסטארט-אפ הישראלי פורטליקס (Foretellix), שפועל בתחום הרכב האוטונומי.

בנימיני מביא אתו ניסיון עשיר ונחשב למומחה עולמי ל-וריפיקציה (אימות). הוא עבד באינטל (Intel), שם פיתח את שיטת ה-וריפיקציה Coverage driven. לאחר מכן שימש כסמנכ"ל פיתוח ב-וריסיטי, ולקח חלק בהנפקתה בנאסדא"ק ובתהליך המכירה שלה לקיידנס. עד לאחרונה כיהן בנימיני כסמנכ"ל בקיידנס.

יצוין כי בנימיני הוא מייסד שותף של פורטליקס, יחד עם יואב הולנדר וגיל אמיד. החברה מספקת פתרונות לבדיקת מכלול המערכות החכמות של המכוניות האוטונומיות. היא השלימה באחרונה גיוס ראשוני של 1.5 מיליון דולר ונמצאת בימים אלה בתהליכי גיוס עובדים, רובם מהנדסי תוכנה, למשרדיה החדשים בתל אביב.

בפורטליקס מבקשים לפתור את אחד האתגרים הגדולים ביותר של תעשיית הרכב האוטונומי – הבטיחות שלהם. כחלק מהפתרון, החברה מפתחת שפה שתוכל לשמש כסטנדרט לתיאור תרחישים שיכולים לקרות לרכבים אוטונומיים.

בנימיני אמר כי "תעשיית הרכב האוטונומי נמצאת בנקודה קריטית, בה הטכנולוגיה כבר מאוד מתקדמת אך יש עוד כברת דרך עד ליישום בכבישים, בשל החסם של חשש מוצדק מתאונות. האתגר הגדול של התעשייה הוא לא רק עוד חיישן או מצלמה טובים יותר, אלא הצלחת המכונית האוטונומית בהתמודדות עם סיטואציות שהמתכננים לא חשבו עליהן. לכן, בכוונתנו, בין היתר, לפתח ספריית תרחישים ל-וריפיקציה ברכבים אוטונומיים".

שוק הרכב האוטונומי וכל הקשור אליו צפוי לגלגל עד שנת 2050 עד שבעה טריליון דולר, כלומר – 220 מיליארד דולר לשנה – כך על פי דו"ח של אינטל. ההשקעות בסטארט-אפים בתחום הרכב האוטונומי יותר מהכפילו את עצמן ב-2017, כשישראל שנייה רק לארצות הברית בכמות חברות ההזנק בתחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים