האם הנסיגה המתמשכת בשוק ה-PC סוף סוף נעצרה?

לפי דו"ח של IDC, כמות המשלוחים ברבעון הנוכחי הסתכמה בכ-60.38 מיליון מחשבים - זאת לעומת 60.39 מיליון יחידות בשנה שעברה ברבעון המקביל - ירידה שנחשבת לאפסית

נשארים מאחור? צילום: weerapat/BigStock

לאחר תקופות ארוכות של ירידות משמעותיות למדי, יש סימנים לכך שיש עצירה בנסיגה בשוק ה-PC. כך לפחות על פי הדו"ח הרבעוני הראשון ל-2018 ששחררה חברת מחקרי השוק, IDC. לפי דו"ח זה כמות המשלוחים ברבעון הזה הסתכמה בכ-60.38 מליון מחשבים וזאת לעומת 60.39 מליון יחידות בשנה שעברה ברבעון המקביל, ירידה שנחשבת לאפסית.

עם זאת, בהיבט של היצרניות המובילות, חלו שינויים מסוימים, גם אם אין שינוי במיקומים שלהן בטבלה הפנימית. קודם כל, חמש היצרניות המובילות היו אחריות ל-73.3% מכלל משלוחי ה-PC וזאת לעומת 72.2% ברבעון הראשון של 2017. שנית, HP ממשיכה להגדיל את הפער שלה מהמקום השני בו נמצאת לנובו (Lenovo). היא רשמה, במונחים של שנה לשנה, עלייה של 4.3% במשלוחים והגיעה ל-13.68 מיליון יחידות שמעניקות לה ברבעון הזה 22.6% מנתח השוק לעומת 21.7% בשנה שעברה.

לא תמיד כולם מרוצים

לנובו נשארה במקום עם אותו נתח שוק של 20.4%, ועם מכירות זהות של 12.3 מיליון מחשבים. את הקפיצה הגדולה של הרבעון עשתה דל (Dell) שעלתה מנתח שוק של 15.9% ל-16.9% בזכות גידול של 6.4% במשלוחי ה-PC אל 10.19 מיליון יחידות.

אפל (Apple) שוב בנבחרת המאוכזבות. היא נשארה במקום החמישי עם ירידה של 4.8% לכדי ארבעה מיליון יחידות, דבר שהוביל לכך שאיבדה מנתח השוק שלה ארבע עשיריות והגיעה ל-6.6%.

אייסר (Acer) שמעליה, סבלה את הנפילה הכואבת ביותר, עם ירידה של 7.7%. המשלוחים שלה הסתכמו ב-4.09 מיליון יחידות, ונתח השוק שלה הצטמצם ל-6.8%, חצי אחוז פחות בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד – וזה קרה למרות שרשמה מכירות יפות בתחומים של מחשבי כרומבוק (Chromebook) ומחשבי משחק, לפי הדו"ח.

לפי IDC, הדיווח הנוכחי בהחלט יכול לגרום לאופטימיות מסוימת בשוק מכיוון שהסביבה הכלכלית הכללית נחשבת כעת לחיובית, ומכיוון שיש צפי לפעילות עסקית מוגברת שתוביל לגידול בביקוש השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים