בריטניה פצחה במתקפת סייבר נגד דאעש

"מתקפת הסייבר כנגד דאעש נועדה למנוע מהארגון לתאם התקפות ולהפחית את יכולות התעמולה שלו", כך אמר ג'רמי פלמינג, ראש GCHQ הבריטי

ההאקרים עדיין כאן - ובגדול. אילוסטרציה: GarryKillian/BigStock

בריטניה פצחה בקמפיין מתקפת סייבר כנגד דאעש, כך מסר ג'רמי פלמינג, ראש GCHQ הבריטי.

מטה התקשורת הממשלתית (Government Communications Headquarters), הוא המקבילה הבריטית ליחידה 8200 ול-NSA הישראלית והאמריקנית, בהתאמה. היה זה נאומו הפומבי הראשון של פלמינג בתפקידו החדש, אותו החל בשנה שעברה.

פלמינג, לשעבר בכיר בארגון הביון MI5, אמר כי מתקפת הסייבר כנגד דאעש נועדה למנוע מהארגון לתאם התקפות ולהפחית את יכולות התעמולה שלו. מומחים ציינו כי זו הפעם הראשונה שבריטניה משבשת באופן שיטתי את המאמצים המקוונים של היריב – במערכה צבאית.

כיצד ניתן לתקוף בסייבר בצורה ממוקדת ויעילה?

"התוצאות של פעולות אלה הן נרחבות", אמר פלמינג בכנס בנושא סייבר שנערך אתמול (ד') במנצ'סטר. "בשנת 2017 היו מקרים שבהם לדאעש כמעט ולא התאפשר להפיץ את מסרי השנאה שלו באינטרנט, שאנשי הארגון לא יכלו להשתמש בערוצים הרגילים שלהם כדי להפיץ את הרטוריקה שלהם".

פלמינג לא הרחיב מילים על מתקפת הסייבר עצמה, ואמר כי "חלק גדול מהמבצע הקיברנטי הוא רגיש מכדי (שאוכל) לדבר עליו", אך ציין כי בעקבות המתקפה שובשה הפעילות המקוונת של הארגון, וציוד תקשורת ורשתות – הושמדו. "מדובר בדוגמה מוצלחת כיצד ניתן לתקוף בסייבר בצורה ממוקדת ויעילה", ציין.

פלמינג הדגיש כי "המאבק נגד דאעש לא הסתיים. הארגון ממשיך לנסות ולהוציא לפועל מתקפות נוספות נגד בריטניה, וממשיך לנסות ולהיות גורם מעורר השראה לביצוע התקפות נוספות בבריטניה. הוא ממשיך לחפש שטחים שאין להם שליט, בהם הוא יוכל לבסס את פעולותיו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים