אפל תיאלץ לפצות חברת VPN ביותר מחצי מיליארד דולר

חבר מושבעים אמריקני קבע שחברת הענק הפרה ארבעה פטנטים של VirentX וחייב אותה לשלם את הפיצוי העצום ● לא ברור האם מדובר בסוף לסאגה המשפטית שמתנהלת בין שתי החברות כבר שמונה שנים

עוד סכום ענק שאפל חויבה לשלם. אילוסטרציה: BigStock

אפל (Apple) חויבה לשלם 502.6 מיליון דולר ל-VirnetX Holding – חברה שפועלת בעולם הרשתות הפרטיות ה-וירטואליות (VPN), לאחר שחבר מושבעים פדרלי בטקסס קבע שהיא מפרה פטנטים של התובעת לתקשורת מאובטחת. זהו הטוויסט האחרון במחלוקת המשפטית המתנהלת בין שתי החברות מזה שמונה שנים.

לנוכח החדשות זינקו מניות VirnetX בעד 44%, כששער מניית החברה הגיע ל-4.1 דולר בסוף יום המסחר אתמול (ג'). במנייתה של אפל, לעומת זאת, חל שינוי זעיר, בהתחשב בעובדה שהפיצוי, על אף שהוא עומד על יותר מחצי מיליארד דולר, זעום בהשוואה לרווחי החברה. בפברואר דיווחה החברה על רווח של 20 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה.

המקרה הנוכחי החל בתלונה שהגישה VirentX עוד ב-2012, שבה היא טענה כי מוצרים שונים של אפל, כולל iPhone ,iPad ,iPod touch ו-Mac, הפרו קניין רוחני בבעלותה הקשור לתקשורת נתונים מאובטחת.

"אנחנו אומרים את האמת, ולא צריך לדאוג בנוגע לדבר"

בעקבות ההחלטה אמר קנדל לארסן, מנכ"ל VirnetX, שסכום הפיצויים "הוגן". חישוב דמי הפיצויים התבסס על מכירות של יותר מ-400 מיליון מכשירים ומחירם, כולל ה-iPhone הפופולרי. "הראיות היו ברורות", ציין לארסן. "אנחנו אומרים את האמת, ולא צריך לדאוג בנוגע לדבר".

לא ברור אם מדובר בסוף הסאגה המשפטית שבין שתי החברות. ב-2016, משרד הפטנטים והסימון המסחרי האמריקני פסל את ההאשמות של VirentX שלפיהן אפל גנבה ממנה ארבעה פטנטים, ושניים מהם נכללים במקרה שאליו מתייחסת הפסיקה הנוכחית. VirnetX הגישה ערעור על פסק הדין הקודם, שעדיין מתנהל. למעשה, את התביעה הראשונה שלה נגד הענקית מקופרטינו הגישה VirnetX כבר ב-2010.

VirnetX ידועה כמי שנוהגת להגיש תביעות נגד חברות היי-טק גדולות על הפרת זכויות בפטנטים. בימיה הראשונים רשמה החברה פטנטים בצורה אגרסיבית על טכנולוגיה ליצירה של רשתות VPN ועד כה נהלה מאבקים מול חברות כמו מיקרוסופט (Microsoft), סיסקו (Cisco) ואווייה (Avaya).

הפיצוי העצום הנוכחי אושר על ידי השופט רוברט שורדר, שאמר כי בלבול של חבר המושבעים הוביל למשפט לא הוגן בעבר. הוא מצטרף לניצחון קודם ש-VerintX השיגה על אפל, עם פיצוי בגובה 302.4 מיליון דולר, שהועלה ל-439.7 מיליון דולר, לאחר שהתברר שזו הפרה בכוונה את הפטנטים. חברת הענק הודיעה שבכוונתה לערער על ההחלטה הזו.

עורכי הדין של אפל לא הגיבו על פסק הדין האחרון, אם כי ההערכות הן שגם במקרה זה צפויה החברה לערער.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים