"ה-IT בישראל הפך למגזר תעשייה שמפרנס עשרות אלפי אנשים"

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי לענות על שאלון, שעוסק בהם ובענף - וקיבלנו תשובות מעניינות ● אורח המדור הפעם: שי אוזון, מנכ"ל One1

שי אוזון, מנכ''ל One1. צילום: ניב קנטור

במלאות 70 שנים למדינה, ביקשנו, במערכת אנשים ומחשבים, ממנמ"רים ובכירים נוספים בעולם ההיי-טק לענות על שאלון, שעוסק בהם באופן אישי ובהיי-טק הישראלי בכלל. ביקשנו מהם לספר על ההישגים והפרויקטים הבולטים שביצעו בתפקידיהם, ולחזות מה יהיה בעתיד הענף. המשיב הפעם הוא שי אוזון, מנכ"ל One1 .

מתי ואיך התחלתם?
"החברה הוקמה על ידי עדי אייל בשנת 1992 (תחת השם "מחשוב ישיר") ועברה מאז הרבה שינויים כדי להיות תמיד בחזית החדשנות. בתחילת הדרך החברה התמחתה במכירת מערכות מחשוב במודל של ליסינג. מאז ועד היום הפכה לכוח מרכזי בענף ה-IT הישראלי".

מה היה חזון החברה בתחילת הדרך?
"חזון החברה מיומה הראשון הוא להוביל במתן פתרונות מחשוב בתחום מערכות המידע בישראל ולהתמחות בביצוע פרויקטים ומתן שירותים ומוצרים טכנולוגיים, תוך שימוש במתודולוגיות סדורות ומוכחות. חזון זה לא השתנה ואנו פועלים לאורו גם היום".

היכן אתם היום?
"One1 הנה מחברות האינטגרציה המובילות בישראל. אנו מאפשרים לארגונים חדשנות עסקית באמצעות טכנולוגיה, ומחברים את שכבת הליבה עם אפליקציות מובייל, דיגיטל, ופתרונות ענן מתקדמים. One1 משלבת כיום בין פתרונות של החברות המובילות בעולם לפתרונות חדשניים שפיתחה בעצמה, ומציעה לשוק פורטפוליו נרחב ומקיף של מערכות חומרה, תוכנה וציוד, וכמובן אינטגרציה חכמה שמחברת ביניהם בהתאם לצורכי הלקוח".

מה קרה בין לבין?
"בתחילת שנות ה-2000 החברה מנתה כ-1,000 עובדים וב-2002 שינתה את שמה ל-One1. מאז ועד היום הספיקה One1 לשלש את גודלה כאשר בין השנים 2014-2015 חל מפנה שבמסגרתו One1 העמיקה את כניסתה לעולמות תוכן חדשים, עם שירותי ענן מתקדמים ופתרונות בינלאומיים כמו NetSuite ,Salesforce ,Service Now וכן הקמת One1Cloud שמספקת את כל צורכי הלקוח בענן. הגידול בפעילות One1 הושג הן באמצעות גידול אורגני והן בעזרת רכישות אסטרטגיות".

מה האירועים המשמעותיים בהיסטוריה שלכם?
"בין השנים 2013-2018 ביצעה One1 סדרת צעדים משמעותיים למימוש האסטרטגיה שלה. צעדים אלה כללו רכישת חברות כמו החברה לאוטומציה, לצד כניסה לתחומי פעילות חדשים ופיתוח עצמאי של פתרונות מתקדמים, בראשם פלטפורמת One1Connect אשר מחברת בין ליבת המחשוב הארגוני למערכות ויישומים חיצוניים. בכוונתנו להמשיל ולהרחיב את הנוכחות העסקית והיכולות הטכנולוגיות שישרתו את לקוחותינו, בין אם באמצעות רכישות או בדרכים אחרות".

מי היו הדמויות המובילות בדרך?
"הדמות המובילה היא בראש ובראשונה עדי אייל, המייסד והיו"ר של החברה. משנת 2013 אני מכהן כמנכ"ל הקבוצה ומאוד שמח וגאה על הזכות הגדולה שנפלה בחלקי, להוביל ולראות את ההתקדמות שהחברה עשתה וממשיכה לעשות בעקביות לאורך השנים".

מה ההישג הגדול ביותר של ה-IT בישראל לדעתכם?
"ה-IT בישראל הצליח לבסס עצמו כמגזר תעשייה שמפרנס עשרות אלפי אנשים, החל בעובדים שמועסקים בחברות המחשוב ושירותי הטכנולוגיה, דרך ספקים ישראלים, ספקים בינלאומיים וכמובן באגפי ה-IT בארגונים השונים. מחלקות ה-IT וחברות המחשוב מובילים יחד את החדרת החדשנות לתוך המשק הישראלי, ועל כן תעשיית המחשוב משמשת מנוע צמיחה חשוב עבור מדינת ישראל".

משהו מעניין שיש לך לומר לקהילת אנשים ומחשבים בישראל?
"אנשים ומחשבים, אתם כיכר העיר הווירטואלית שבה מתכנסים כל אנשי המחשוב של ישראל, ספקים ולקוחות כאחד. מראשית ימיה של התעשייה אתם מלווים אותנו ומצליחים להפיץ ידע מקצועי, לשמש זירה לנטוורקינג, ולמעשה מהווים חלק בלתי נפרד מכל מה שמתחולל בענף ה-IT הישראלי. אני מאחל לכם שתמשיכו בדרככם המבורכת לעוד שנים רבות של עשייה".

ברכה מקורית למדינת ישראל ליום הולדתה ה-70?
"אני מברך את מדינת ישראל בשגשוג כלכלי, מדיני וחברתי. שנמשיך לחזק את ההשקעה בחינוך מגיל צעיר למדע וטכנולוגיה, השקעה אשר תצמיח את הדור הטכנולוגי הבא של התעשייה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים