ליאור רון עוזב את אובר

רון הישראלי - שהיה ממקימי סטארט-אפ המשאיות האוטונומיות Otto, אשר אובר רכשה ב-2016 - כיהן כבכיר ביחידת הרכבים האוטונומיים של ענקית שירותי הנסיעות ● לא ברור אם עזיבתו קשורה ישירות לתאונה הקטלנית שגרמה המכונית של אובר לפני כשבועיים באריזונה

תשאיר את המפתחות על השולחן. צילום: 88studio/BigStock

ליאור רון הישראלי, ממייסדי חברת המשאיות בנהיגה עצמית Otto – שאותה רכשה אובר (Uber) ב-680 מיליון דולר לפני כשנה וחצי – עוזב את שורות ענקית שירותי הנסיעות, כך על פי מספר מקורות חדשות עולמיים. רון, שכיהן כבכיר במערך הרכבים האוטונומיים של אובר, לקח גם חלק בפיתוח פלטפורמת ההובלה של החברה, המכונה Uber Freight.

ייתכן שהעזיבה המתוכננת של רון קשורה למשבר שהחברה חווה בתחום הרכבים האוטונומיים שלה שמגיע על רקע התמודדותה של אובר עם תאונת דרכים קטלנית שהתרחשה באריזונה לפני 10 ימים. באירוע הקשה הייתה מעורבת אחת המוניות האוטונומיות שנמצאת כעת בבדיקה באזור. המכונית של אובר, שהייתה מצוידת גם בנהגת ביטחון אך פעלה במצב נהיגה עצמית, פשוט התנגשה חזיתית ברוכבת אופניים והרגה אותה.

יצוין כי אובר, שעצרה בינתיים את כל הפיילוטים שלה לטכנולוגיה המתקדמת עקב המקרה הטרגי, ניהלה בדיקות נהיגה עצמית במדינה למכוניות ולמשאיות. לאחרונה פרסמה החברה כמה תוצאות של בדיקות נסיעות עם מטען, שאותן עשו המשאיות שלה באמצעות פלטפורמת ההובלה שעליה היא עובדת, ושרון היה בין מקימיה ומנהליה.

בכוונה לחולל מהפכה בתעשיית ההובלות

דיווח של הניו יורק טיימס (New York Times) משבוע שעבר גילה כי בדיקות הנהיגה העצמית של אובר נאבקו להגיע לתוצאות טובות עוד לפני התאונה, ונפלו הרבה מתחת לתקן התעשייתי בעבור מספר הקילומטרים שנסעו לפני שנהג הביטחון היה חייב להתערב ולהשתלט על מערכת הנהיגה האוטומטית.

התאונה מסמנת נסיגה חמורה בהתפתחות בעבור החברה ומנכ"לה החדש יחסית, דרה קוסרשאהי, שמנסה להביא לחברה הצלחה ודאית, כמו גם להשליט סדר ותרבות ניהולית איכותית בהרבה באובר, אחרי המחלוקות והדרמות הרבות שהיו מנת חלקה בזמן כהונתו של קודמו, טרוויס קלאניק.

החברה התבקשה להגיב לעזיבתו של רון, אבל דובר אובר שלח לתקשורת הצהרה שבה נכתב: "אנחנו נשארים לגמרי מושקעים ונרגשים לגבי העתיד של Uber Freight. מאז ההשקה בטקסס, הצגנו את Freight בכל המדינות בארצות הברית ואנו מאמינים שהיא (פלטפורמת המשא – ג"פ) תמשיך לגדול בזמן שאנו משתמשים ברשת שלנו ובטכנולוגיה כדי לחולל מהפכה בתעשיית ההובלות".

כדאי לזכור כי רון ייסד את Otto יחד עם אנתוני לבנדובסקי, וששניהם היו יוצאי Waymo, שנמצאת בבעלות אלפבית (Alphabet) וגוגל (Google).

לבנדובסקי היה מי שעמד במרכז מאבק משפטי שניהלה Waymo מול אובר בטענה כי כאשר אובר רכשה את Otto היא קיבלה מלבנדובסקי גם 14 אלף קבצים שהמהנדס לקח מגוגל, שחלקם הכילו סודות מסחריים של Waymo.

לבנדובסקי עזב את אובר במאי, והחברות יישבו את המחלוקת ביניהן בפברואר, כשאובר הסכימה לשלם ל-Waymo כ-245 מיליון דולר ולסיים את הסאגה. שמו של רון, שנכנס לשורות אובר עקב רכישת Otto, לא שורבב לפרשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים