אמנסטי: "טוויטר היא מקום רעיל לנשים"

הארגון פרסם כי ערך סקר בבריטניה שהקיף 1,100 נשים, וממנו עולה במפורש כי נשים זוכות לתגובות שמכילות איומים באונס, איומים ברצח וכדומה

השתקת דיבור שנאה או סתימת פיות? אילוסטרציה: BigStock

מתברר כנראה זו פשוט תקופה לא טובה לרשתות חברתיות. תריסר שנים לאחר שטוויטר (Twitter) הוקמה, היא שוב חוטפת אש על דברים שמתפרסמים בה. הפעם זה תורו של ארגון אמנסטי (Amensty) שטוען שטוויטר היא "מקום רעיל לנשים".

הארגון פרסם כי ערך סקר בבריטניה שהקיף 1,100 נשים וממנו עולה במפורש כי נשים זוכות לתגובות שמכילות איומים באונס, איומים ברצח וכדומה, ולטענתה האשמה היא בטוויטר עצמה.

למעשה, למרות צעדים עליהם הכריזה טוויטר במטרה לקצץ באופן משמעותי בציוצי שנאה, גידוף והתעללות, רק 9% מבין הנשאלות אמרו שהן מאמינות שהחברה עושה מספיק מהלכים כדי לעצור את האלימות. 78% טענו שהן אינן מרגישות שהן יכולות לצייץ את הדעה שלהן, בכל נושא, מבלי לזכות למידה מסוימת של תגובות מתעללות באפיון כזה או אחר.

האם טוויטר מאפשרת לאנשים להתעלל בנשים?

אחת התגובות לסקר מצידה של אמנסטי, היה לפתוח אתר מוגדר בו היא טוענת שטוויטר מאפשרת לאנשים להתעלל בנשים ולא משנה היכן הן נמצאות כרגע בעולם. באתר מבקש הארגון מאנשים לצייץ ישירות לטוויטר כדי שהיא תפסיק את זה.

"במשך זמן רב מדי, טוויטר הוא מקום בו נשים בקלות רבה מדי צריכות להתמודד עם איומי אונס ומוות, ומקום בו המין, האתניות וההעדפה המינית שלהן נמצאים תחת התקפה. הטרולים כרגע מנחים, כי למרות הבטחות חוזרות ונשנות של טוויטר, לא עושים מספיק כדי לעצור אותם", אמרה קייט אלן, מנהלת ארגון אמסנטי בבריטניה.

טוויטר בתגובה טענה, כי היא ביצעה לאחרונה כמה עשרות שינויים כדי לשפר את הבטיחות בפלטפורמה במהלך השנה האחרונה, אבל עם זאת, "אנחנו לא יכולים למחוק מהחברה את השנאה ואת הדעות הקדומות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים